neus de lucht in

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:33

goeie lessen zijn misschien een strak plan. En dan bedoel ik niet zo'n manege clubje, maar ehcte privéles waar alleen op jou gelet wordt!

o_floor_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 00:50

Krijg je het in stap wel voor elkaar? Want dan kan je m eerst in stap naar beneden laten gaan, en dan je teugels iets strakker proberen te nemen als je in draf gaat. Probeer die overgang van draf naar stap heel rustig aan te doen, ga de stap eerst ietsje versnellen en als hij dan weer met zn hoofd naar boven gaat ga je weer terug. Probeer in die overgang je teugels iets meer druk op je teugels te houden, dan heeft hij steun aan jou handen om die oevrgang te maken, je moet m dan dus wel goenoeg naar voren rijden anders gaat hij hangen. Het is misschien een beetje ingewikkeld wat ik allemaal zeg, maar bij mijn paard werkt het, hopelijk heb jij er ook wat aan! Sterkte!

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:13

hey,
heb juist hetzelfde probleem gehad met mijn paardje. heb 2 jaar gesukkeld en we hebben vanalles geprobeerd. nu hebbe we uiteindelijk resultaat. heb mijn paardje bij een dressuuramazone op stal gezet en nu lukt het wel OK dan! . gewoon heel zacht rijden. beginne met gewoon los te stappen en dan stilletjes de teugels wat korter nemen. wanneer ze willen naar beneden gaan toestaan en handen naar voor meegeven en meteen belonen. zo kan je over gaan naar de draf,gewoon een licht contakt houden en veel met je buiten teugel werken en vooral op de zit rijden en sturen met de benen. steeds belonen en zo kan je dan uiteindelijk ook naar de galop. wanneer ze de neiging hebben om sneller te gaan gewoon een halve ophouding maken en ze terug beginnen.

bij mij heeft dit wel geholpen zelf op wedstrijd,hoop dat het bij jouw ook lukt.
Tong uitsteken groetjes anneken hoefjes tene