Racemonster!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 07:31

maartjuh schreef:
het ziet er meer uit of JIJ wil gaan racen. Niet dat je pony wil gaan racen.

Daar is helemaal niks van waar, tuurlijk wil ik racen, maar de pony ook hoor.... Waarom denk je dat ze daarna steeds door wou gaan? Omdat ze zo moe was omdat ik haar constant heb zitten schoppen om harder te gaan? Ik heb maar een keer been gegeven en dat is die keer dat ik vanuit stilstaan naar galop aansprong.Voorderest juist alleen maar ingehouden. Ze heeft ook bijna de hele tijd haar oortjes naar voren gehad, dus plezier heeft zee er zeker wel in!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 07:32

talented schreef:
pfff..wat is dit Verward ! Dit is je pony gewoon over zijn tempo jagen. In het bos of op het strand is een stukje leuk maar op een weiland heeft dit echt geen zin. En als je pony steigert zou ik de volgende keer zeker te weten je handen naar voren doen om ongelukken te voorkomen Lachen

De pony joeg zichzelf een beetje over haar tempo,dat was niet ik...

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 07:39

MiGzi_MiQ schreef:
Ik snap sowieso de hele combi niet.. Verward Je paardje is altijd heet zeg je.. Je rijdt hem normaal met Thiedemann, dan lijkt het me logischer om buiten ook met Thiedemann te rijden, aangezien paarden buiten heter zijn dan normaal. *Ik zou juist binnen dan proberen zonder Thiedemann te rijden* Lachen
Nou goed, dan snap ik ten eerste ook niet dat je hem buiten voluit laat gaan als je bijna van te voren weet dat je misschien moeite hebt met haar terug te krijgen.
+ als je al een heet paardje hebt, waarom ga je dan niet op een meer gesloten stuk galloperen? Schijnheilig Bijv. tussen bosjes door?
En je hebt een dressuurzweep mee naar buiten.. Verward

Sorry als m'n commentaar TE hard aankomt, maar dit is nou eenmaal hoe ik erover denk! Bloos

Commentaar komt niet te hard aan hoor..
Ik reed vroeger altijd met thiedemann, de laatste paar maanden zonder.
Toen i nog bij mijn oude stalling stond, reed ik bijna altijd buiten, en galopperde buiten ook weleens.
toen was het niet zo bijzonder, en ik had er nu niet echt bij nagedacht dat ze na een tijd alleen maar in de bak erg heet zou worden.= en dat ik moeite zou krijgen met teruignemen.
Bosjes zijn hier in de polder niet..
Ik rij altijd met zweep, ik kan gewoon niet rijden zonder dat ding in m'n handen.. Maar ik gebruik hem nooit Scheve mond

MiGzi_MiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 07:51

Lisa_Melody schreef:
Ik rij altijd met zweep, ik kan gewoon niet rijden zonder dat ding in m'n handen.. Maar ik gebruik hem nooit Scheve mond

Maar toch hierdoor kan je paard er best opgefokt van worden hoor , Gewoon alleen dat je hem al in je handen hebt. Lachen

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 07:56

MiGzi_MiQ schreef:
Maar toch hierdoor kan je paard er best opgefokt van worden hoor , Gewoon alleen dat je hem al in je handen hebt. Lachen

Volgens mij maakt het niet meer zoveel uit, ik heb haar nu 2 jaar, en altijd rij ik met een zweep die ik nauwelijks gebruik...
Maar ik ga het toch maar een keer zonder proberen, misschien heb je gelijk Knipoog

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 08:01

Snoevie schreef:
heb je met een thiedemann niet het gevaar dat ze om kan klappen als ie te strak zit?

Ik weet niet waar jij die thiedeman ziet? Alleen de teugel is daarvan de rest zit er niet aan hoor

MiGzi_MiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 08:04

Jij kent je pony natuurlijk beter dan ik, maar omdat je in je profiel had staan dat ze best nog wel bang aangelegd is! Lachen
Daarom zou ik het proberen zonder te rijden.. Ik had vroeger een bijrijdpaard die echt helemaal knettergek werd als ik alleen een zweep in me handen had terwijl ik naast hem stond, laat staan terwijl ik op hem zat! Lachen .. Maar moet wel eerlijk toegeven dat ik zelf liever ook een zweepje in me handen heb, alleen maar om iets vast te houden. Verward

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:33

obelix schreef:
Ik weet niet waar jij die thiedeman ziet? Alleen de teugel is daarvan de rest zit er niet aan hoor

ze schreef dat ze die wilde gaan gebruiken,daarom vroeg ik het,obelix

DEESenJAMBOJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 11:10

ik vind t eigenlijk beetje je eigen schuld dat ie zo begint te stijgeren, je kent je paardje neem ik aan. Dan kon je waarschijnlijk van te voren al weten dat ie heet kon reageren...
Tuurlijk kan je je pony een keer laten gaan, maar doe t dan met mate, 1x op en neer en ga dan stappen ofzo, want zometeen heb je een mega heet paard onder je kont zodra je ook maar op een stukje gras komt...

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 12:08

DEESenJAMBO schreef:
ik vind t eigenlijk beetje je eigen schuld dat ie zo begint te stijgeren, je kent je paardje neem ik aan. Dan kon je waarschijnlijk van te voren al weten dat ie heet kon reageren...
Tuurlijk kan je je pony een keer laten gaan, maar doe t dan met mate, 1x op en neer en ga dan stappen ofzo, want zometeen heb je een mega heet paard onder je kont zodra je ook maar op een stukje gras komt...

Als je nou even alle reacties hade gelezen...

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:33

Lisa_Melody schreef:
De pony joeg zichzelf een beetje over haar tempo,dat was niet ik...

hmm als je pony uit zichzelf zo hard gaat..waarom liggen jouw benen dan helemaal in zijn flanken Verward om hem af te remmen zeker Haha! ?! nouja..als jij denkt hier goed aan te doen voor je pony; ga vooral zo door! je komt er nog welles achter Lachen

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 13:06

Lisa, ik begrijp dat je het jammer vindt dat je niet de antwoorden krijgt, die je verwacht had. Je denkt eerst even stoer te vertellen dat je wel 20 minuten heb rondgegalopeerd op je pony. Nu blijkt dat dat niet zo gewaardeerd wordt, geef je opeens een andere draai aan het verhaal. Niet echt geloofwaardig moet ik zeggen. Je zou ook kunnen proberen te leren van wat er gezegd wordt, misschien eens denken "goh, daar zit wel wat in". Ipv jezelf alleen maar te verdedigen. Wees eerlijk tegenover jezelf en je paard.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 13:11

Tessebes schreef:
Lisa, ik begrijp dat je het jammer vindt dat je niet de antwoorden krijgt, die je verwacht had. Je denkt eerst even stoer te vertellen dat je wel 20 minuten heb rondgegalopeerd op je pony. Nu blijkt dat dat niet zo gewaardeerd wordt, geef je opeens een andere draai aan het verhaal. Niet echt geloofwaardig moet ik zeggen. Je zou ook kunnen proberen te leren van wat er gezegd wordt, misschien eens denken "goh, daar zit wel wat in". Ipv jezelf alleen maar te verdedigen. Wees eerlijk tegenover jezelf en je paard.

OK dan! no comment...

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 13:20

Loekepetoeke schreef:
Ow leuke pics! Crossen is inderdaad wel leuk, maar het moet gecontroleerd blijven... Veel succes nog!

Ik vind ze verre van leuk! Huilen

Een pony even uit laten razen is niets mis mee, mits de pony natuurlijk goed aan de hulpen blijft en niet gek gemaakt wordt. Hier zie ik foto's van een pony en iemand die erop zit, wat zeker nog geen combinatie vormt.

Paardrijden is meer dan alleen maar gas geven, gas geven kan, maar op zijn tijd!

Loekepetoeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 15:48

Sorry Lisa, maar ik ben het eens met Tessebes...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 16:06

Scheve mond Ik vind ze ook verre van leuk
Op 2 foto's lijkt het of je aan te teugels hangt (volgens mij de 3e en de 5e uit me hoofd Clown ) Verders zie ik er aan af dat de pony er absoluut geen plezier in heeft.

Ik heb zelf met mijn pony ook welleens over de zandverstuiving gecrost. dan hielt ik me teugels los en liet ik hem zelf gaan en zat ik in de verlichte zit (zonder aan te sporen) die pony had dan continu zijn oortjes naar voren. Als ik weer in me zadel ging zitten kon ik hem weer terug nemen (zonder te trekken) Op deze fotos kijkt hij alleen maar zuur van zich af en ziet hij er niet vrolijk uit!

En als hij omhoog komt handen mee naar voren!!

zonde!! het is een mooi ponytje

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 16:43

in een woord..verschrikkelijk..ik wens je ook succes om met je paardje een rustige en onopgefokt gangwerk te krijgen..dit is dus niet echt prettig en al absoluut niet voor het paard..
crossen is mooi..maar dan met een paard wat het met plezier doet maar zo dus absoluut niet hoe wil je haar nog een gewone beenhulp geven znder dat ze de klater opgaat..en dan maar afvragen waarom het paard zo ''vervelend'' doet..dit is angst en spanning meer niet
ik wens je heel veel succes om dit nog goed te krijgen..zonde van het paardje sorry
gr esther

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 16:51

Tja en net als de andere vind ik het echt niet echt "leuk" uitzien.
Het ziet er super gespannen uit en ik vind het geen wonder dat je pony gaat stijgeren hoor! En of je pony er nu lol in heeft...
Op deze foto's is dat iig niet te zien.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 16:54

Ik vind het er niet uit zien.
Je hangt als het ware ana die teugels om in het zadel te blijven zitten, Ik zou als paard zijnt ook het bit vastpakken, dan ben je tenminste van die pijn af. Maare als dit moment opnames zijn, Wil ik die rest wel even zien dan, Enne laat die hulpteugel maar zitten hoor, Ga eerst maar wat oefenen door minder te hangen, en zachter aan te sporen, ik vind haar eruit zien als een gevoelig paard, dat jij verpest door he keihaard te schoppen. Neem anders je instructrice eens mee met dat gecros, dan krijg je mischien nog commentaar ook.

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 16:59

Jah plaats die andere foto's eens. het is niet erg dat ze wazig zijn.
Daar was ze toch lekker aan het dressuren enzo. Laat maar zien ik ben benieuwd!

Loekepetoeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:05

Ze doet wat dingen fout en dat is niet oké, ik wil haar niet verdedigen! Maar zijn jullie niet wat aant overdrijven? Die commentaar zal voor haar wel hard aankomen (ook al is deze wel de waarheid). Zoals men hier zegt: de waarheid kan soms kwetsen!

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:49

MiGzi_MiQ schreef:
+ als je al een heet paardje hebt, waarom ga je dan niet op een meer gesloten stuk galloperen? Schijnheilig Bijv. tussen bosjes door?

Ik zou dus NIET tussen bosjes door crossen. Met een beetje hoge snelheid lig je zo op je smoel, met pony en al.

Die foto uit stilstand dat haar benen erin zitten snap ik wel. Als de pony snel wegspringt krijg je een ruk aan je lichaam waardoor je benen wel op die manier kunnen gaan liggen en de pony dus automatisch de oren in de nek doet. Heb ik altijd met de startbox tijdens de cross, bij het woord GO is er geen houden meer aan.

Mijn pony en paard zijn ook heet, crossen is op zich prima, even zijn ei kwijt, maar doe het met beleid.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:52

Als je zulk soort foto's hier neer zet kun je er op wachten dat je dit soort commentaar krijgt. Het is iets wat ze kan gebruiken om van te leren. Dus tips om het op te lossen. ik zou voorlopig niet gaan crossen maar eerst eens normaal ontspannen gaan rijden. Ook al vind je pony het "leuk" >;) Als jij je zwaar maakt en de hulpen geeft om terug te komen moet hij daar op reageren. En dat doe je niet al trekkend zoals het er hier op de foto's uitziet. Zoals ik al eerder zei hangt ze aan de teugels en dat is voor de pony niet echt een fijn gevoel.

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:59

Op die 3e foto lijkt de pony het wel leuk te vinden. Als de ruiter dan iets meer mee gaat is het geen verkeerd plaatje. Dan alleen nog starten en remmen oefenen Haha!

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:21

als je uit halt naar galop wil, moet je dr niet overhaasten., en dit doe jij wel!!!! je bent nu lekker je pony aan het verzieken!!!! en die wil nou nooit meer normaal een overgang naar de galop maken, omdat ie weet dat ik mag racen!!!!! jezus zeg...waar ben jij in godsnaam mee bezig!!!!