Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

gijsenkim schreef:dat is t m juist......... recht blijven zitten op beide zitbeen knobbels evenveel druk. maar omdat je de de ene heup open moet draaien, de kant op die je gaat, zal je automatisch meer druk krijgen op de zitbeenknobbel van de andere kant...... dit kan je weer een stukje compenseren door vooral met je bovenlijf recht te blijven zitten en alleen je hoofd te draaien naar de kant die je heen gaat

. Ik weet wel nog dat het allemaal zeer logisch en aannemelijk klonk.
.
.
). 
SarahJ"]
Ik heb een tijdje geleden een houding- en zit cursus gevolgd.
Hierin werd uitgelegd dat je je paard dmv je gewicht een wending (naar links) laat maken wanneer je je linkerzitbeenknobbel 'verzwaard'.
Dit zou ervoor zorgen dat de linker rugspieren samentrekken, waardoor het paard plooit en wendt. (Of zoiets - kan iemand dit wat precieser uitleggen?)
[/quote]
[quote="Ronja schreef:Het enige moment waarop je paard naar links gaat door je zit, is als je met je linkerzitbeenknobbel de achterhand naar rechts drijft terwijl de schouder op dezelfde plaats blijft, en je van daaruit voorwaarts rijdt. Je stuurt vanuit de achterhand en houdt de schouder tegen. Dan duw je tóch je paard van binnen naar buiten door je gewicht naar binnen te verplaatsen.
Citaat:Als ik het mij goed herinner, staat hierin uitgelegd dat de 'natuurlijke reaktie' van de ruiter op een paard dat naar binnen valt 'het tegengewicht geven naar buiten is'. Maar volgens haar is dit verkeerd, en moet je dus net je heup naar binnen verplaatsen.

Idra schreef:Tijdens een appuyement bijvoorbeeld moet ik mijn gewicht verplaatsen naar de kant waarheen ik appuyeer.