Chandler @ work (andalusier)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:58

ik ben het met haast iedereen eens over die teugels.. dat viel me meteen op toen ik je foto's bekeek!

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 00:23

skattie!! TOF ben zo blij dat het weer goed gaat !! leuk leuk nu kun je terug aan de slag ! en het is haast geweldig om er zo terug op te zitten hé..
Ik geef je eens advies ik zou hem meer naar beneden rijden en zijn rug bespieren..op het gemak met langere teugels.
Maar dat is hoe ik het zou doen Knipoog

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 09:00

het viel me ook op dat je je teugels een beetje strak houd voor een paard wat 2,5 week onder het zadel is.
maar het ziet er voor de erest goed uit hoor!

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 09:04

He leuke foto's hoor!!!!
Lekker ventje heb je

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 09:17

Heel leuk dier! Maarreh... zadel 20 cm verder naar achteren en die handrem eraf. Laat toch lekker los, hij is nog zo jong...

Skattie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 09:27

Dit is niet mijn zadel, het is het zadel van degene die hem aan het beleren is!! Het is ook een springzadel, dus moest ik zelf ook eerst even wennen rij zelf alleen maar met dressuurzadel!!

Hij is zeker nog overbouwd, maar hij is ook nog erg jong!!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:43

Skattie schreef:
Dit is niet mijn zadel, het is het zadel van degene die hem aan het beleren is!! Het is ook een springzadel, dus moest ik zelf ook eerst even wennen rij zelf alleen maar met dressuurzadel!!

Een zadel moet altijd goed liggen, zeker bij het inrijden! Het paard wordt zo behoorlijk geblokkeerd en hij heeft al niet een al te makkelijke rug, zo te zien...

Verder heeft hij een prachtige kleur en een mooie zelfhouding. Maak van dat laatste gebruik, maar geen misbruik. Ook een paard met veel zelfhouding moet leren bukken om zo de rugspieren te ontspannen en aanspannen.

A3jkn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:49

Leuk dier is het hoor! Ik zie veel opmerkingen staan over die te korte teugels en dat ze langer zouden moeten. Maar met het alleen langer maken van de teugels ben je er nog niet. Inderdaad maak die teugels maar eens een halve meter langer, maar ga er vooral opletten dat je paard lengte in zijn hals krijgt. Dat hij meer lengte krijgt en dan gaat ontspannen en zijn hoofd laat zakken. Ook dan pas kan hij beter met zijn achterhand gaan ondertreden, daar is de hals nu veel te kort voor. Voorwaarts neerwaarts rijden dus. Je paard zal meer onspannen (en dus ook zijn rug los laten) en veel ruimer gaan lopen. Succes.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:54

Dancer schreef:
Ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik vind dat een jong paard eerst op zijn eigen benen moet leren lopen. Lekker lang teugeltje en laat hem maar lopen. Daar heb je later alleen maar profijt van. Als het tempo en de activiteit goed is en niet onbelangrijk als je paard op eigen benen recht kan lopen komt de nageeflijkheid vanzelf!!

Verder vind ik het echt een leuk paardje! Succes ermee.

Niets aan toe te voegen

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:08

heb qua commentaar ook niets meer toe te voegen, vind het wel een heel mooi zadel en een mooi paard, wat voor merk zadel is dat???

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:12

Skattie schreef:
Hij rijdt nu super en hij steigert niet meer!!

Misschien achterhalen waarom hij steigerd, de druk op je teugels Verward

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:27

Het ziet er al netjes uit voor 2.5 week. Ik zou alleen proberen met wat minder druk aan de voorkant te rijden. Het paard wat meer de ruimte geven. Dit is voor jou straks ook fijner omdat je paard fijn de mond blijft. Heel veel succes ermee verder!

Skattie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 13:31

Taaclover schreef:
Misschien achterhalen waarom hij steigerd, de druk op je teugels Verward

Nee het komt niet door de druk op de teugels, want hij was nog onbereden en toen steigerde hij alleen maar!!

Hij liep alleen maar op zijn achterbenen, dus je kon er geen eens opzitten!!

Skattie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 13:32

nameless schreef:
heb qua commentaar ook niets meer toe te voegen, vind het wel een heel mooi zadel en een mooi paard, wat voor merk zadel is dat???

Volgens mij is het een Stubben springzadel, ik vond het geen fijn zadel, maar dat zal komen omdat ik zelf met een dressuurzadel rij.

Shariff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:41

Tsjah, hij loopt wel erg opgekropt ja.. laat hem eens wat langer en lager lopen, ik vind het er ook niet erg ontspannen uit zien.

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:04

Je gaat op veel reacties niet in, maar ik vraag me af waarom je hem zo opgekropt rijdt? Hij heeft een holle rug en loopt met zn hoofd heel hoog, waarom niet je teugels wat langer laten en zn hoofd een heel stuk lager laten komen zodat ie zn rug gaat gebruiken? Ook zou ik t zadel een stuk naar achter leggen..

Bayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:55

je houdt je teugels véél te vast, als ie nog maar zo kort onder het zadel is vind ik dat je hem rustig jong moeten laten zijn zonder al die toestanden van in de krul lopen enzo.
dit is natuurlijk mijn mening!
sorry dat ik in de herhaling val maar het lijkt alsof je niet op de reacties ingaat ofzo Scheve mond
verder echt een prachtpaardje!

edit: typfout

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:36

Bayan schreef:
je houdt je teugels véél te vast, als ie nog maar zo kort onder het zadel is vind ik dat je hem rustig jong moeten laten zijn zonder al die toestanden van in de krul lopen enzo.
dit is natuurlijk mijn mening!
sorry dat ik in de herhaling val maar het lijkt alsof je niet op de reacties ingaat ofzo Scheve mond
verder echt een prachtpaardje!

ja sorry helemaal mee eens! en heb ook gelezen dat hij/zij eerst deed stijgeren maar ik neem aan dat dat voor het zadel mak maken was?! dus wat is dan de link als ik vragen mag??

(lees niet als aan val)

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:47

Ten eerste wil ik graag opmerken dat je een leuk paard hebt Knipoog

En dan ten tweede...what's new, meer op eigen benen laten lopen i.p.v. van op jouw handen. meer neusje eruit rijden en de hals laten zakken.
Dit lijkt misschien leuk voor het oog maar je komt er niet ver mee.

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:21

Het nadeel van die korte teugels is dat hij vreselijk op zijn voorhand gaat lopen. Heel lastig om dat eruittekrijgen alsdat zijn basis is.

Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik het een heel leuk paardje vind!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:59

dione schreef:
Ten eerste wil ik graag opmerken dat je een leuk paard hebt Knipoog

En dan ten tweede...what's new, meer op eigen benen laten lopen i.p.v. van op jouw handen. meer neusje eruit rijden en de hals laten zakken.
Dit lijkt misschien leuk voor het oog maar je komt er niet ver mee.

ben het er mee eens maar vind het er ook niet leuk uit zioen voor het oog.

waarom reageer je niet op de goedbedoelde kritiek?

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:03

zow 2,5 week ziet echt goed uit en rij op een goeie pas bij draven Knipoog

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:04

ik ben het met iedereen hier eens.. je moet proberen je paardje wat losser te laten, laat hem eerst maar eens op eigen benen lopen, de nageeflijkheid komt later wel, imo loopt ie nu veelste 'opgekropt'

iig wel een bloedmooi diertje Knipoog

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:05

hehe.. dat vroeg ik me dus ook al af.. het lijtk alsof er alleen gereageerd (door skattie) op alle "lieve en leuke" reactie's.. misschien kun je ook reageren op de kritiek van de teugels enz....

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:36

kimmie261 schreef:
en dat is het belangrijkste, hij was al voordat je hem wegbracht heel erg gespannen, zal dan niet overgaan he in 2,5 week!!

komt vanzelf wel hoor, strakjes als jullie allebij vertrouwen hebben gaat hij vanzelf wel ontspannen en kan je hem wat meer laten zakken in de hals, ik ben al heel blij voor je dat het steigeren eruit is , en dat je met hem an de slag kunt gaan...

eeuhm nee, met deze manier van rijden komt de ontspanning dus niet vanzelf, dat is onmogelijk.
verder heb ik ook niks toe te voegen, ik heb dezelfde opmerkingen over teugels, balans en zadel en vraag me ook af waarom je niet reageert op deze dingen Lachen ik hoop dat je er iets mee doet.