Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Skattie schreef:Dit is niet mijn zadel, het is het zadel van degene die hem aan het beleren is!! Het is ook een springzadel, dus moest ik zelf ook eerst even wennen rij zelf alleen maar met dressuurzadel!!
Dancer schreef:Ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik vind dat een jong paard eerst op zijn eigen benen moet leren lopen. Lekker lang teugeltje en laat hem maar lopen. Daar heb je later alleen maar profijt van. Als het tempo en de activiteit goed is en niet onbelangrijk als je paard op eigen benen recht kan lopen komt de nageeflijkheid vanzelf!!
Verder vind ik het echt een leuk paardje! Succes ermee.

Bayan schreef:je houdt je teugels véél te vast, als ie nog maar zo kort onder het zadel is vind ik dat je hem rustig jong moeten laten zijn zonder al die toestanden van in de krul lopen enzo.
dit is natuurlijk mijn mening!
sorry dat ik in de herhaling val maar het lijkt alsof je niet op de reacties ingaat ofzo![]()
verder echt een prachtpaardje!
ja sorry helemaal mee eens! en heb ook gelezen dat hij/zij eerst deed stijgeren maar ik neem aan dat dat voor het zadel mak maken was?! dus wat is dan de link als ik vragen mag??
dione schreef:Ten eerste wil ik graag opmerken dat je een leuk paard hebt![]()
En dan ten tweede...what's new, meer op eigen benen laten lopen i.p.v. van op jouw handen. meer neusje eruit rijden en de hals laten zakken.
Dit lijkt misschien leuk voor het oog maar je komt er niet ver mee.
kimmie261 schreef:en dat is het belangrijkste, hij was al voordat je hem wegbracht heel erg gespannen, zal dan niet overgaan he in 2,5 week!!
komt vanzelf wel hoor, strakjes als jullie allebij vertrouwen hebben gaat hij vanzelf wel ontspannen en kan je hem wat meer laten zakken in de hals, ik ben al heel blij voor je dat het steigeren eruit is , en dat je met hem an de slag kunt gaan...
ik hoop dat je er iets mee doet.