Niet voorwaarts, wel juiste spieropbouw?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 16:51

Hoi Ronja,

Bedankt voor je reactie (iedereen trouwens). Ik ging al helemaal twijfelen aan mijn instructrice en mezelf. Vanaf nu luister ik alleen nog naar haar, want iedereen heeft weer een ander mening. Het valt me alleen hier op dat iedereen op dit onderwerp een eensgezind antwoord heeft. Dat stelt me wel gerust en geeft me in ieder geval vertrouwen dat ik op de goede weg zit.

Ik moest mijn paard van mijn vorige instructrice altijd zo opjagen, en dat voelde helemaal niet goed. Maar er zijn toch heel veel mensen in mijn omgeving die dat dus een definitie vinden van voorwaarts (inclusief ik in het verleden en af en toe kom ik weer in de verleiding).

Als je hem voorwaarts jaagt, verlies je alle energie en kracht die je in hem hebt gestoken tijdens het traag en actief rijden! Probeer veel overgangen te rijden met je zit en been (niet teveel pushen) om hem alert te houden.

Wat jij hierboven zei is precies wat mijn instructrice ook zegt!

Groetjes,
Tinusje

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:40

Mn instructrice zegt ook altijd: Hardlopers zijn doodlopers Knipoog

En als je er activiteit indrijft moet je dit gelijk omzetten naar kracht, dat je pony gaat dragen, en niet gaat versnellen.

Schouderbinnen rijden helpt bij mij ( naast natuurlijk ook overgangen) erg goed om m meer op t achterbeen te krijgen. Daarnaast zijn schijnovergangen ook erg efficient, jeetje eigenlijk heel veel dingen wel.
Maar ik merk dat zodra ik ga trekken, te lang druk houdt, het alleen maar slechter gaat.

Als je terug wilt uit de middengalop naar de atrbeids of verzamelde galop, kun je dat in je training ook verbeteren door m na de middengalop niet in 1x te willen terugzetten, maar gewoon 2/3x dat wordt vanzelf wel minder.

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 10:15

goeie tips allemaal zeg, ik ze zeker proberen. Dat gefaseerd terugkomen uit een middengalop is ook een goeie. En hardlopers zijn zeker doodlopers. Een paar jaar geleden heb ik les gehad van een instructrice die hem alleen maar boven zijn tempo wilde laten lopen. Dat zei ze ook letterlijk. Daar werd ie actief van. Binnen een paar maanden zat z'n rug vast, daarvoor liep hij altijd stijf in de achterhand. Toen ik op deze manier ben gaan trainen, is hij geen dag meer stijf geweest. Dat moet dan toch ook wel wat zeggen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:41

Tja, volgens mij heb je gewoon een goede instructrice die goed ziet wat je paard nodig heeft. Als hij buiten zo lekker voorwaarst is ga je toch nog een keertje in de week naar buiten (en beetje dressuuroefeningen op het zandpad kan natuurlijk altijd) kennelijk vind hij dat erg leuk.
Maar even over het dominante gedrag misschien een idee om iets NH oefeningen met hem te doen. Misschien is erbij jouw in de buurt ook wel iets van een workshop. Je hoeft niet meteen alles over te nemen maar zo kan je misschien je paard wel beter de baas als je ernaast loopt. Het is erg vervelend als tijdens leuk uitstappen je pony aan het klooien is.
Veel succes ermee Lachen