Ook Ushi bij AdB op stage

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

o0Steffie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 15:24

zo dat is een flinke verbetering.. mooi paard hoor

Roozzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 15:32

zooo wat een verandering joh Pling Lachen zo zie j maar...alle probleempjes zijn op te lossen Haha! succes verdersss

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 15:53

sooow echt een verbetering OK dan! goed zeg
en mooi paard hoor

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:17

Frappant hoor Haha! Hier nergens reacties over het feit als zouden die handen te hoog staan, terwijl Anja dat toch ook toepast Tong uitsteken
Bij Ushi is de verbetering namelijk het duidelijkste te zien. Ze had een gigantisch probleem en daar is nu dankzij de stage een einde aan gekomen. En zo zijn de 4 deelnemende paarden vooruit gegaan, alleen niet op zulk een duidelijk merkbare wijze OMDAT er niet zo'n duidelijk probleem was.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:20

Ziet er veeeeel beter uit! Denk er wel om dat je door blijft lessen!

Saskia31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:20

Goed hoor, zo´n verbetering in zo´n korte tijd. Houden zo! Is niet alleen voor jou veel prettiger maar ook voor je paard. Kan hij lekker onspannen lopen, i.p.v. stijf en gestressd.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:27

Citaat:
Hier nergens reacties over het feit als zouden die handen te hoog staan, terwijl Anja dat toch ook toepast

Tja, dat vroeg ik me dus af? Ik heb geen verstand van de methode van Antoine de Bodt, ben wel gek op werken aan de dubbele longe aan het worden trouwens. Maar die handen zo hoog? Hoort dat bij de training?

Geen commentaar dus, alleen een vraag van mij of dit een doel heeft? Het viel me namelijk wel op.

Enne Ushi is gaaf! Ik ben gek op die vossen met veel wit Lovers

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:52

Hoewel ik geen opmerkingen heb gemaakt over de hoogte van de handen kan ik wel uitlegggen waarom daar hier niet over wordt gesproken;

Op de meeste foto's is de onderarm een net verlengstuk van de teugel,
terwijl bij de andere deelneemsters er een scherpe hoek was in de lijn arm/teugel.
Iets wat de verbinding en de inwerking niet ten goede komt. Lachen

Daarbij heeft deze amazone duidelijk nog een wat mindere balans als bijv. Idra,
je zou dus van Idra een betere houding verwachten.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:27

Wat ontzettend fijn dat je dit in die korte tijd bereikt hebt. Ik hoop dat jullie dit vast kunnen houden. Wat je houding betreft denk ik dat je zoals je paard hiervoor liep geen ruiter netjes op zijn paard kan blijven zitten. De basis van een ontspannen gaand paard is er, nu kan je aan je houding gaan werken.

En je paard heeft zeker een grappige aftekening op het hoofd

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:32

petraaken schreef:
idem mijn reactie Tyrza. Dit heb ik nog gezien bij een paard. Zelfs niet bij eentje die gereden wordt volgens Anky haar systeem van laag, diep en rond. Maar er is duidelijk progressie te zien op de andere foto's. Op je tanden bijten en doordoen zoals je geleerd hebt.

Ik zag de foto en herkende meteen het gevoel erbij..
Mijn vorige pony deed dit ook, was altijd een periode van het jaar, en in de loop van de jaren , des te beter hij met mij een combi vorme, des te minder dit probleem werd. (volgens mij heb ik nog ergens een foto, die er ook zo heerlijk uitziet!) Heb dit ook meteen bij de verkoop erbij verteld, en ook dat dit kon verergeren omdat zij een nieuwe combi zal moeten gaan vormen met hem.
Ik denk dat dit hier ook het geval is. Heerlijk voor je dat het nu een stuk beter gaat!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 23:24

Tyrza schreef:
Heeft Antoine nog wat over je houding gezegd? Want ik vind het wel storend dat je teveel naar voren zit en je billen niet gebruikt waar ze voor gemaakt zijn Haha!

We hadden onze handen eigenlijk nogal vol met Ushi, op mijn houding werd minder gelet.
Maar ik weet dat ik nogal snel te veel naar voren zit, en probeer er op te letten, maar lukt nog niet altijd. Bloos

Zon_en_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:32

Kan het niet laten om toch ook een beetje kommentaar te geven Tong uitsteken

Niet dat ik het wil afbreken... maar Ushi heeft al erg goed gelopen een hele tijd geleden... Ik ben dan wel de vriendin van de vorige eigenaar, maar niet daarom dat ik dit wil schrijven, maar omdat ik daardoor het verhaal ken van Ushi...
Ushi werd door haar opgeleid en liep toen net zoals op de foto's (en nog beter Bloos ), dus het verwonderd me niet dat ze dat ook terug doet...
Ze heeft dan wel een hele tijd onder een andere ruiter gelopen, die er ook nog eens les mee gaf aan anderen: beginners.
Er werd met stang en trens op gereden en als ik me niet vergis zelfs met slof... Dat borsthappen komt dus in feite vandaar...
Nadat Ushi terug thuis was, hebben we haar weer onder handen genomen en hadden we er geen problemen meer mee...

Nu, ik wil niet zeggen dat Anjatjeuh het niet goed gedaan heeft, want een Ushi is dan ook niet zo gemakkelijk, zeker niet als ze zo zacht en fijn gereden zijn dat ze dus met spanning reageren bij een beetje spanning van de ruiter... En wat ik vooral zie bij Anjatjeuh is dat ze zo veel meer ontspannen zit op haar paard!!!!
Dat is dus een grote pluim waard! OK dan!
Die spanning in de armen en handen is helemaal weg!
Eindelijk aan't rijden met zit en benen Knipoog Ok, zoals ergens gezegd, mag dat nog meer... maar ik weet waar Anjatjeuh met Ushi vandaan komt, en dit is super! (anjatjeuh,zo liep ze trouwens ook die keer in de buitenpiste, weet je nog?)

Dus... ik moest toch eventjes een klein beetje rechttrekken, dat dit niet zoooo wonderbaarlijk is... wel een beetje Clown
maar ook zeggen dat ik het ook erg super goed vind!!!
Groetjes!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 23:39

Zon_en_Maan schreef:
Nadat Ushi terug thuis was, hebben we haar weer onder handen genomen en hadden we er geen problemen meer mee...

Toen ik kwam proefrijden en jij er eerst op reed deed ze het toch ook? Verward

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:42

Blijft gewoon een feit dat het super is van Anja dat ze Ushi nu zo kan rijden dat ze het niet meer doet, ongeacht vorige eigenaars of wat dan ook, ze deed het bij Anja, het is nu haar paard, en nu doet ze het niet meer. Petje af! Ook Antoine was erg tevreden over deze combinatie en was trots op Anja!

Zon_en_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 00:10

A ja, natuurlijk is het super, dat schrijf ik toch ook?? Ik was erg blij met de foto's te zien, dat Anja zo ontspannen zat!

Ik denk niet dat ze zo erg borsthapte toen... dan zou je ze zeer waarschijnlijk niet gekocht hebben... En ze was nog maar een week of twee terug echt onder het zadel, dat wist je ook... Nu doet ze het ook nog een beetje... dus kom je toch gewoon op hetzelfde punt?

Ik wil hier ook helemaal niets afbreken!!!
Maar wel duidelijk maken, dat het logisch is, dat Ushi goed loopt met een zachte teugelvoering omdat ze zo opgeleerd is en het lijkt er anders op dat alles te danken is aan ADB... maar dat is niet zo...