Licor bij AdB

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:11

Hoi Lobke, mooie foto's en een pracht paard!!! Commentaar ga ik niet echt geven word al genoeg gedaan! Het enigste wat ik ga zeggen is dat ik vind dat Licor er dikwijls heel gespannen uitziet. Het is duidelijk te zien dat je wel erg je best hebt gedaan op sommige foto's is de concentratie er vanaf te lezen.

gr

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:25

mooie fotos's super leuke combi.

ik zou iederdaad je teugels wat korter te nemen en je ahnden wat lager te zetten dan heb je ook wat meer controle. daarnaast zie ik veel hoog ingesteld, wissel je ook af met wat meer naar beneden rijden ???

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:25

Top dat je toch je foto's hebt geplaatst OK dan! ......

Ik zie hier eigenlijk hetzelfde plaatje als bij je AdB maatje,maar je geeft wel wat uitleg waar ik nog eens over na ga denken(handhouding,zit enz.).....
Ik ben ook nog nooit Bij AdB geweest en ken hem alleen maar van horen zeggen.
Ik ben het wel eens met diegene die zeggen dat je het eerst ervaren moet hebben om volgens zijn methode te rijden, maar ondanks de positieve verhalen heb ik nog niet zoiets van YES....dit is het.

Hoe gaan jullie deze methode toepassen in je huidige lessen?
Kan deze(in mijn ogen) andere rijstijl erin verwerkt worden of hoe lossen jullie dit op(of ga je regelmatig op les bij AdB Geld, geld! )

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 20:36

Mijn instructeur lest ook bij hem.
Daar begin ik meestal met een lagere, voorwaarts-neerwaartse houding, om dan meer opgericht te eindigen.

Licor loopt trouwens wel heel erg vaak te briesen dus ik denk niet dat ik hem echt constant gespannen rijd.

Miko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:45

Hoi,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het er ook niet heel ontspannen uit vind zien.
Ik vind jullie wel een leuke combinatie en Licor zelf is natuurlijk ook niet verkeerd.... Vingers aflikken Dus gewoon veel lessen en dan komt het vast wel goed met jullie .

Ik wil je ook nog even meegeven dat ik me enorm stoor aan de harde opmerkingen die mensen hier maken. Ik vind het heel leuk dat je foto's plaatst, en er moet ook ruimte zijn voor een kritische noot vind ik, maar zoals je hier onderuit wordt geschoffeld... Echt niet normaal. Ik snap niet waarom het op die manier moet, niemand vind het leuk om zo toegesproken te worden.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:47

Mooie omgeving daar. Lachen

Lhundol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:52

heeel mooi paard, ik zag vandaag de foto's bij ITP dat hij zich lekker uitleeft in de bak, en toen ben ik het vrehaal gaan lezen hoe je aan hem bent gekomen.... ik be jaloers! je moet heel gelukkig zijn om zo iets te kunnen hebben!!

maar ik denk dat je heel netjes kan rijden, op de erste foto zie je goed dat je een hele mooi beenliging hebt. de foto's zijn momentopname's maar toch lijkt het beetje of je hem hmm naar achter trekt ofzo. je blokeert je handen lijkt wel..

heel veel plezier (succes) ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:56

Ik zie toch een aantal fotos waar ik wel van gecharmeerd ben. AdB heeft een vreemde manier van zijn "product" verkopen. Maar in principe geeft hij gewoon op de klassieke manier les. En vele bokkers zouden daar nog wat van kunnen leren. Want ik zie ze toch wel graag met het neusje zo mooi voor de loodlijn Haha! En dat kom ik heel weinig tegen op HAW.

Sommige fotos loopt hij inderdaad zonder rug, maar bij een aantal vind ik echt dat je hem goed aan het werk hebt!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:59

Mooie foto's en mooie setjes *LOL*
Is het niet de bedoeling dat je na verloop van tijd je handen lager plaatst? (sorry als het al in dit topic stond heb het ook niet gelezen) Misschien dat dit dan wat meer mensen gerust stelt Knipoog

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:52

1. PRACHTIG paard vind ik het!

2. Jammer dat je hem zo moet rijden,... Bloos

De spanning straalt ervan af. Licor kan zo te zien verschrikkelijk mooi sjouwen, maar het gehele plaatje zoals ik het op deze foto's zie vind ik eerder storend dan prettig, helaas. Maar als JIJ je geholpen voelt, wie ben ik dan om dat af te kraken?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:08

daar zitten idd best goede momenten tussen! mn dag 3 foto's 1 en 3 lijkt hij me goed te gaan. mooi paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:21

Anoukie schreef:
1. PRACHTIG paard vind ik het!

2. Jammer dat je hem zo moet rijden,... Bloos

De spanning straalt ervan af. Licor kan zo te zien verschrikkelijk mooi sjouwen, maar het gehele plaatje zoals ik het op deze foto's zie vind ik eerder storend dan prettig, helaas. Maar als JIJ je geholpen voelt, wie ben ik dan om dat af te kraken?

Anouk.........bekijk nou eens sommige fotos van Licor, en dan sommige fotos van Sjors. En vertel mij dat eens wat je de verschillen vind.

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:32

Mooie foto's Lobke!
En natuurlijk ook een mooi ventje Knipoog !

Verder wil ik dit nog even kwijt:
alleen jij weet wat je vorige week gevoeld hebt tijdens het rijden, en dus kan alleen jij concluderen of je vooruitgang gemaakt hebt of niet.
Laat je niet van de wijs brengen door de commentaar van anderen. Waarschijnlijk voelde je je goed na deze stage, dus houd dat gevoel vast; niemand kan je dit afnemen!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 22:36

Pipo schreef:
Ik zie toch een aantal fotos waar ik wel van gecharmeerd ben. AdB heeft een vreemde manier van zijn "product" verkopen. Maar in principe geeft hij gewoon op de klassieke manier les. En vele bokkers zouden daar nog wat van kunnen leren. Want ik zie ze toch wel graag met het neusje zo mooi voor de loodlijn Haha! En dat kom ik heel weinig tegen op HAW.

Sommige fotos loopt hij inderdaad zonder rug, maar bij een aantal vind ik echt dat je hem goed aan het werk hebt!

Ik ben blij dat ik ook nog zulke reacties krijg Haha!

Idd geeft Antoine gewoon op de klassieke manier les, en heeft hij niet één of ander systeem uitgevonden en beweert dta ook niet. Zijn lessen zitten vol met citaten van Kotas, Klimke e.a.

Hij loopt idd op sommige foto's zonder rug, maar daar is dus hard aan gewerkt, want hij heeft een beetje een holle rug uit zichzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:40

Idra schreef:

Hij loopt idd op sommige foto's zonder rug, maar daar is dus hard aan gewerkt, want hij heeft een beetje een holle rug uit zichzelf.

Inderdaad........hij heeft een badkuiprugje Haha! Dat is niet eenvoudig om erbij te rijden! Maar ik denk dat je op deze wijze er heel wat eerder komt dan het dier maar met de kin op de borst te rijden. Het is niet makkelijk om verbinding te rijden met een paard die zo rug heeft. Heel knap dat je toch enkele momenten hebt waarbij hij dat wel doet!

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:47

Idra vindt het heel mooie fotos ! Bednakt dat je ze plaats is zo leuk Lachen
EN ja....da commentaar allemaal...dat ken ik.
Wie zijn wij om te oordelen... ten eerste we kennen het paard niet, zien niet hoe hij liep /loopt, en hoe kun je een moment opnamen critikeren ?
Je weet het best van allemaal hoe hij het doet ! Ik kom je video eens bekijken Knipoog

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:51

Wat mensen wederom vergeten en op af gaan is dat foto's momentopnames zijn. Sommige foto's die je geplaatst hebt , hebben misschien niet zo'n ontspannen beeld maar dat komt, lijkt me, omdat je iets meer van je paard vraagt dat hij moeilijker vindt en niet helemaal gewend is. Ik stoor me hier niet aan. Als je paard en jij je hierin vinden geweldig toch! Hoeveel foto's worden niet geplaatst waar paarden niet zo 'fijn' lopen en niemand durft hier commentaar op te geven omdat ze al wat hoger rijden. Ik blijf het een knappe vent vinden en mooie foto's!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:01

Pipo schreef:
Anouk.........bekijk nou eens sommige fotos van Licor, en dan sommige fotos van Sjors. En vertel mij dat eens wat je de verschillen vind.

Licor kan beter sjouwen dan Sjors Knipoog.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:30

Misschien niet overal helemaal ontspannen, maar ik zie wel een paard wat duidelijk meer op het achterbeen is gaan lopen en meer ruimte van voor heeft om zijn benen naar voren te gooien, wat mij toch wel positief lijkt.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 00:51

Wat een schitterend paard heb je toch!!! Ik heb niet zoveel verstand van de "hogere" dressuur... dus ik vind het er echt super mooi uit zien! Ben echt jaloers!!!

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 04:57

Super foto's, wat gaat hij vooruit.
En enige wat ik kan toevoegen aan het comentaar op AdB is dat Licor nu in de trainig loopt en er moet eerst gewerkt worden aan rechtheid, buikspier en achterbeen gebruik. Daarna word ook bij Antoine de hand houding lager.
Paard moet rug ontspannen en hij moet zelf de ontspannig opzoeken

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 07:44

saartje39 schreef:
ik vraag mij eigenlijk ook wel af hoor of al die lensen die zo reageren zelf al eens een les hebben gehad van hem, want hoe kunnen jullie anders zo zeker zijn dat jullie niet volgens zijn systeem zouden willen rijden...

Ik heb in dit topic nog niet gereageerd maar heb inderdaad eens een les bij AdB gevolgt

Ik vind de foto's van de 1e dagen er goed uitzien, maar vooral dag 4 en 5 vind ik hem minder worden. Ik begrijp dat dit een moeilijk stukje is en daar komt altijd wat spanning bij kijken, ik vind echter wel dat ze ook met die spanning correct moeten blijven lopen en dat je die spanning moet kunnen afvloeien. Op deze foto's zie ik dat echter niet.
Zijn sterke punt, het achterbeen, wordt juist steeds minder. Op sommige foto's is het zelfs zo dat hij eerder op zijn voorbeen gaat landen dan op zijn achterbeen en dat heb ik echt nog nooit bij Licor gezien.
Ook de galop foto laat dat beeld zien, zijn achterbeen wordt totaal niet meer onder de massa gezet.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 09:11

Sjuimpje schreef:
Ik
Ik vind de foto's van de 1e dagen er goed uitzien, maar vooral dag 4 en 5 vind ik hem minder worden. Ik begrijp dat dit een moeilijk stukje is en daar komt altijd wat spanning bij kijken, ik vind echter wel dat ze ook met die spanning correct moeten blijven lopen en dat je die spanning moet kunnen afvloeien. Op deze foto's zie ik dat echter niet.
Zijn sterke punt, het achterbeen, wordt juist steeds minder. Op sommige foto's is het zelfs zo dat hij eerder op zijn voorbeen gaat landen dan op zijn achterbeen en dat heb ik echt nog nooit bij Licor gezien.
Ook de galop foto laat dat beeld zien, zijn achterbeen wordt totaal niet meer onder de massa gezet.

Laat ik mijn paard nu het beste kennen, en zijn achterbeen is absoluut niet zijn sterke punt. Helaas natuurlijk Haha!
Hij kwam naar mijn gevoel net die laatste dagen wel meer op zijn achterbeen, want hoe kan je anders die indirecte overgangen perfect en geruisloos maken? Dat ging de eerste dagen echt niet...
Laten we eens een video-avond houden Haha!

Dag 5: hier is zijn aanleuning niet super, maar zijn achterbeen toch okee?
Afbeelding

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:57

Idra schreef:
Dag 2
Afbeelding

Dag 3
Afbeelding

Dag 4
Afbeelding

dag 5
Afbeelding

Op de foto's die je eerder plaatste was Licor zijn achterbeen altijd eerst aan de grond. Nu zie je echter dat hij zijn rug naarmate de week vordert steeds meer wegdrukt en hoewel hij zijn neus steeds meer voor de loodlijn draagt, duikt hij wel meer de grond in.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:12

ik sluit me wel aan bij sjuimpje. de eerste paar dagen lijken de foto's idd een stukje beter. dat kan een momentopname zijn natuurlijk dus daarmee wil ik niets suggereren.