Zielig of zielig??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 00:41

is er niemand waar ze tegenopkijkt, echt respect voor heeft. Als die er wat van zegt wordt er misschien iets duidelijk.
( we kunnen ook met iedereen van bokt hate-mailtjes gaan sturen )
Haha!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 11:20

Nee ze kijkt tegen zichzelf op, ze vind zichzelf geweldig!!

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:22

doet dat paard dan niks terug? Of als die eigenaar het er niet mee eens is misschien kun je die er op aanspreken. Dit wordt nl. pas echt een probleem als miepie ooit een eigen paard koopt/krijgt..
Of trap haar gewoon een keer zelf van het paard af Haha! .

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 11:39

Nee dat beestje durft niks terug te doen, want dan word ie helemaal in elkaar gemept. En die eigenaar van het paard, ik weet niet wie dat is.. Nou ik ken hem wel vaag, maar weet niet waar hij woont... Als ik hem ooit tegenkom zal ik het hem wel vertellen. Maar ik heb gehoord dat hijzelf ook een harde is...

Dat van Bokt hate-mailtje klinkt wel cool!! Haha! Zou je eigenlijk eens moeten uitproberen haha.
Ik denk dat ik haar inderdaad een keer van het paard af trap. Haha!

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:00

Maak idd. eens een filmpje van haar. en houd die dan eens naast een filmpje van hoe het wel moet.
Kan ze zien wat ze fout doet.

En, heeft ze nou les?

Saskia31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:15

Ik zou haar zeggen dat ze de reacties her van de bokkers op haar asociale rijgedrag eens goed moet lezen. (Als ze geen internet heeft print je ze toch voor haar uit?) Mocht ze dan nog niet inzien dat ze goed fout zit, tja, dan vrees ik dat ze gewoon behoort tot die groep mensen die niet van dieren houden of misschien wel helemaal geen gevoel hebben. Helaas bestaan dat soort mensen ook.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 14:33

Ja idd. En Locanda, ik had al gezegt dat ze eerst les had nu niet meer. Knipoog Ze is er weggegaan omdat ze steeds commentaar kreeg.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:56

O ja, sorry.
Maar ziet ze echt niet in dat al dat commentaar niet voor niks is? Ik bedoel, je neemt geen les omdat je alles al weet, maar omdat je beter wilt worden.

Rijdt ze wel eens wedstrijden, dressuur ofzo? Vraag een keer of ze meedoet, kan ze nog eens extra commentaar krijgen van de jury! misschien dat er dan en belletje gaat rinkelen?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 22:36

Jah inderdaad haha. Ze reed eerst wel wedstrijden kreeg ze altijd commentaar. Maar ze doet op wedstrijden wel erg scheinheilig en liever voor de paarden.

cinvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:53

het werkt gewoon niet om je paard alleen maar te straffen. het paard krijgt zo nooit vertrouwen in je en stribbelt daarom tegen. helemaal het rappen in de buik vindt ik heel erg. ik denk dat ze haar paard nooit aan de teugel en ontspannen krijgt op die manier. ik denk dat hij al angst krijgt als ze degene ziet die normaal op haar rijd

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 23:00

ja zeker. Dat beestje vertrouwt ook echt niemand meer.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 18:25

Heey mensen graag nog wat meer antwoorden op dit onderwerp. Ik wil het namelijk aan het meisje zelf laten lezen. Bedankt. Knipoog

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:30

Heb je geen foto of filmpje dat iets duidelijk maakt. Net op een ruk-en-pluk moment genomen, of op een sla-maar-raak moment. Of gewoon een foto waarop te zien is dat het beestje stressy loopt.
Dan kunnen we teminste goed commentaar geven.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:32

ik zou het doorgeven aan de echte eigenaren!!
te gek voor woorden

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:47

Het is jammer, heel erg jammer voor het paard, weer een die vroegtijdig naar de slacht moet omdat hij helemaal stuk is zowel fysiek als mentaal. Maar Milkaatjuh je kan jammer genoeg niet elk paard redden en zulke arrogante mensen komen zichzelf nog wel tegen. Hard en onredelijk zijn tegen dieren is meestal een uiting van een zeer laag zelfbeeld. Ik vind het heel dapper van je dat je daar wat aan probeert maar ben bang dat het meisje in kwestie eerst enorm op haar bek moet gaan voor ze haar gedrag verandert. Tot die tijd is het duimen... succes.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 22:10

Ja, ik wou dat ik een filmpje of foto kon maken maar als ik in de buurt kom met een camera, gaat ze gelijk weg. Daarom wil ik het op deze manier doen. Ik zal wel even een keer sneeky proberen iets te filmen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:21

Milkaatjuh schreef:
Een paard is niet van suiker!!

De rekening van de fysio ook niet.

Daarnaast kom je geen stap verder als je weer op de oude voet doorgaat, wat daarvan het resultaat is is al duidelijk geworden.

Probeer toch afstand te nemen van de situatie, want het doet jouw geen goed zo.
Ach gut

(Ik weet dat dat moeillijk is, maar jij bent degene die eraan kapot gaat, niet de eigenaar en bijrijder van het paard)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 22:29

Ja dat is waar. Maar ik vind het zo erg...

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:41

ja ik heb zo ongeveer alle antwoorden gelezen, maar k snap niet wat je met dit topic wilt. Je heb alles gedaan wat je kan doen, en mensen proberen te antwoorden maar alles heb je al gedaan. dan kan je gewoon verder niks meer doen, laat dat meisje op dat paard van je nicht rijden, zeg het tegen je nicht desnoods, maar als die dat meisje op der paard laat rijden vindt ze het vast goed. Het is jammer voor het paard die zo wordt verkloot, maar het is nou eenmaal het paard van je nichtje en niet die van jou.

Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:18

Laat dit soort mensen vooral zichzelf gaan afbeulen, in de sportschool ofzo! Worden zij niet slechter van, maar de paarden een heleboel beter! Als bij ons op stal iemand zijn paard zo zou behandelen, zou hij/zij er door de eigenaar van het bedrijf persoonlijk worden afgesleurd, buiten het hek gezet om nooit meer terug te hoeven komen!

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:48

Summertje schreef:
Vaak is het zo dat dat soort mensen heel onzeker zijn en graag zo goed willen rijden en dat alles perfect gaat, dat ze zover gaan dat hun paard eronder lijdt. Ze willen vaak niet dat anderen zien dat hun paard bijvoorbeeld eens niet netjes loopt, of dat bepaalde dingen gewoon niet lukken. Heeft ze geen les eigenlijk, want lijkt me als je zoiets in de les flikt dat je zelf eens flink op je sodemieter krijgt.

Dat komt me bekent voor Scheve mond

Dat is idd zielig. zoiemand zou allang mijn vriendin niet meer zijn.
Ze verdient geen bijrijdpaard om mee te rijden.
Zeg tegen je nicht dat ze een nieuwe bril moet gaan kopen en dat kind persoonlijk de uitgang met wijzen.

D1d1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:50

ik vind het idd ook erg zielig zulke mensen verdienen inderdaad geen dieren maar , is het haar wel gezegd ooit dat ze het verkeerd doet en heeft ze het niet zo geleerd want dan wordt het cker tijd dat iemand het haar gaat vertellen...

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 22:10

jah het is haar vaak genoeg gezegt dat het verkeerd is. Maar ze wil alles beter weten en is overtuigt van haarzelf. Heel veel mensen hebben haar al van stallingen weggeschopt vanwege haar gedrag, maar die waar ze nu staat hebben het niet door. Of ze willen zich er niet mee bemoeien.

Lenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 00:04

Mjah hoe zielig Boos! Boos! zo'n mensen hebben dan een paard ze zijn het niet waard!!!!! ze zouden het paardje beter aan mij geven Knipoog !!!! een paard kan in dat geval niets doen, ocharmekes !!!!

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 00:21

Stel de eigenaar vanhet paard eens voor dat jij er eens op gaat, of iemand anders, die het op de juiste manier voor elkaar krijgt. En die dan eens laten uitleggen hoe het werkelijk moet en wat de gevolgen voor zo'n dier zijn als je hem zo in elkaar trekt.

Jammer dat de fysio niet heeft doorgevraagd naar de oorzaak van de vaste rug, die had vast ook eea kunnen toelichten!