OW JA!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FlyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 18:09

Ik vind echt echt dom om er nu al van die ukkies op te zetten, waar ligt de grens dan nog??? Huilen
Op mijn jaarling komt nog geen uk van 15 kilo! zo'n beestje moet gewoon lekker wandelen met iemand ernaast!!! Extreme duivel
Tja dat je op een shet rijd okay, af en toe een sprongetje kan zeker helemaal geen kwaad, als het beestje er plezier in heeft en je niet te zwaar ben. Het kan best.
En een Quater horse word idd vroeg ingereden, waarom weet ik niet, wel vroeg maar ja. Ik zou rustig wachten maar niet alle mensen houden zoveel van hun paardje dat ze dat voor het beestje overhebben, jammer. Boos! Frusty

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 18:36

Citaat:
Op 2001-11-02 16:16, schreef seapy:
Nee aangespannen rijden met een shet van 2 jaar is goed???? Waarom komen jullie niet een keer kijken bij het rijden van QH.... En rijden op een shet waar je mee kan lopen ahum.... Jullie moeten niet zo moeilijk doen...

Je hebt commentaar op een ander,maar kijk eerst is naar jezelf,met je paard van 2,5!!!!Als je dan al intensief rijd... Boos! Frusty Verdrietig Misselijk

Seapy rot ajb een eind op! Dit is gewoon niet goed,
ennuh,shets zijn sterk hoor,en ik kan niet zien dat ze mee kan lopen Gaaaap

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-01 21:54

hey het was niet de bedoeling dat hier geruzied werd door het topic :S

groetjes Melissa

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 23:59

mensen,ga nou niet banketstaaflig tegen elkaar doen!!
Okeej,is geef toe dat het eigenlijk wel wat dom is om 2 kids op jaarlingen te zetten,maar er wordt gereageerd alsof die paarden meteen dood zijn neergevallen.
Die kids zitten erop,die paarden staan stil.En als je veulens en jaarlingen en al die paarden in de wei ziet staat gaat het er niet altijd zacht aan toe.Ze springen op elkaar en hangen op elkaar,en hun zijn wel wat zwaarder dan die 2 kleine kids.

(Voordat jullie ook boos op mij worden)Ik vin dit eigenlijk ook niet kunnen,jaarlingen....kom op.Die horen nog geen niets te doen maar eerlijk gezegd reageren jullie alsof die paarden meteen dood zijn neer gevallen.

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 00:02

dat kan ook gebeuren
zon dieren kunnen bij de slacht belanden hoor Verdrietig
veulens...

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 00:21

Maar dat kan ook gebeuren als een veulen met een ander veulen klooit.Dan kan er ook vanalles mis gaan en dat kan ook veel erger zijn dan 2 kids zie erop zitten.
Ja,het was dom van die mensen dat ze zo'n risico namen.Das waar
maar jullie reageren te overdreven,jullie weten nml niet wat er nu met die paarden is gebeurt,hoe het nu met ze is.

SuzanneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 00:46

Het is natuurlijk niet goed om op te jonge dieren te rijden / zitten, maar dat is al eerder genoemd . Waar ik me over verbaas is dat je jonge kinderen, aan een halster,op zo'n onberekenbaar jong dier zet. De twee pony's worden door 1 persoon vastgehouden, die indien er iets onverwachts gebeurd, nooit op deze manier goed kan anticiperen. Gevaarlijk voor die kinderen en de pony's. Ik vind dat onverantwoord, het vertrouwd raken van een paard/pony met het gewicht van de ruiter dient in mijn ogen op een verantwoorde manier te gebeuren door mensen die weten wat ze doen en de consequenties van het omgaan met jonge en onervaren dieren kunnen inschatten.

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 10:02

Om een keer op een jaarling te zitten, vind ik veeeeeel minder erg dan je paard gaan inrijden met zijn 2e jaar
die mensen die dat doen zijn echt niet goed bij hun verstand!!!
dan nog wil ik het niet goed praten.
Sommige mensen kunnen niet fatsoenlijk wachten tot het beestje 3 is, en dan nog is het erg vroeg.
ik heb mij paard met 3,5 ingereden
4 jaar zou nog beter zijn.

Sunnylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 12:45

Go marloes-joy,helemaal mee eens! Alhoewel ik vind dat je op veulens ook niet kan zitten,
en wat voor ras het nou is,so what,laat veulens lekker veulens zijn tot hun 3e (minstens!) en ga niet op ze rijden als ze 2,2½ zijn!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:22

er staat bij die foto de kinderen hebben er slecht allen even voor de foto erop gezeten !!!
maar ok het is wel zileig
maar voor even een foto van 3 secondne kan het toch wel ??

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:30

seapy schreef:
Ach effies erop zitten kan heus geen kwaad hoor. Zo zwaar zijn jullie niet en de ponys zien er sterk uit. Is juist goed heb je straks een makkie als ze wat ouder zijn... hi hi vind het wel grappig juist..

als je dat doet krijgt dat beessie later een door gezakte rug hoor!!! Misselijk Frusty

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:33

dat si echt zielig als dat gebeurd maar voor sec kan toch wel dan zakt de rug niet door mete ene zadel en alles echt rijdne als ene rug in de groei is wel jah

parouscha

ag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:34

is toch lol
die kindjes wegen niks!
die shetlanders en die fjorden boeit et niet en trouwens ze rijden toch niet intensief die ene keer dat iemand ze vast houd en die kinderen der ff opzitten zo krijgen ze teminste geen angst voor pony's!
en leren ze er mee om te gaan!!!!!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:37

euhm dit topic is al heeeeeeeeeeel oud, laten staan dus Haha!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 20:32

ik vind dit niet normaal hoor...

ennuh seapy als je rustig doet kan het geen kwaad op een shet en als je mee kan lopen kun je je eigen ook een beetje nog omhoog dragen Extreme duivel

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 21:00

oud topic!!!!!
jongens geen oude topics ophalen graag