en het western zadel was te zwaar om op te tillen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
janne8 schreef:en met sporen tja die heb ik altijd om ik gebruik ze eigenlijk nooit maar voor het geval dat, ze kan nogal kribbig zijn in t land

) janne8 schreef:en de volgende ker maar even longeren voor dat we gaan rijden
LauEef schreef:ja vandaar dat ze op elke foto in de pony zitten
veder een mooie appaloosa(normala vind ik die beesten zo lelijk he) en jammer van die staart! (misschien een staartbandage??
)
Veulens vinden staartbandage's ook heel lekker. Als die eraf ligt beginnen ze vanzelf weer aan de staart *heb er ervaring mee
* LauEef schreef:ja vandaar dat ze op elke foto in de pony zitten
veder een mooie appaloosa(normala vind ik die beesten zo lelijk he) en jammer van die staart! (misschien een staartbandage??
)

janne8 schreef:als jullie me nou gewoon tips geve...
ik word hiero alleen maar een beetje afgezeik
wat heb ik daaro aan??? niks weet ik nogniet hoe ik het moet doen.
LES KAN NIET, tips wel
xxNicolienxx schreef:Mag ik vragen waarom je geen les kan nemen? Les is echt super belangrijk, voor elke ruiter.
Leg ten eerste die sporen nog maar in de kast, sporen moet je niet gebruiken bij voorwaartste hulpen en aangezien eerst het voorwaarts goed opgelost moet worden, heb je die nog niet nodig.
Eerst moet de basis er goed in zitten. Het paard moet in het tempo lopen die jij wilt, rijd veel overgangen en tempowisselingen. Dit rijd je voornamelijk op je zit! Als je paard er met het tempo vandoor gaat en je krijgt hem niet normaal terug, zet je hem halt (desnoods tegen de bakrand o.i.d.). Daarna rijd je gewoon weer door. Blijf consequent, maar word niet boos!
janne8 schreef:ik kan geen les nemen omdat ik op wisselene de dagen heen ga.
dus niet op een vast tijdstip dat ivm met me werk en school.
en savonds en zondag mag ik niet heen van de eigenaren.
dan ga ik naar buc toe met hem ga ik wel les nemen.
denkdat ik met hem prive les neem op zondag..
weet iemand een goede instructrice/teur?
beautyfull_mickey schreef:pfff martingaal merk een paard niet eens wat van,dat is l*lkoek
alleen als die zn hoofd helemaal naar achter wilt slaan dat het hem tegen houd.
sporen moet iedereen zelf weten,en is ook geen martel iets hoor
MaiNat schreef:Ik vind Fay een mooie en leuk appaloosa met veel pit zo te zien. Is ze nog jong? Denk dat het met priveles al stukken beter gaat. Mijn bijrijdpaardje is ook een appaloosa.
lyszannuh schreef:Nou! dan moeten ze jou met buc en martel gaal maar niet zien!!
En wrom geen les??
Je kan ook doen dat je afspreekt daar en dat je dan gewoon belt om de week ofzo wanneer je tijd hebt.........