Even deze mega combi laten zien ! (Peruaanse Paso)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 14:35

Het zadel is een Barefoot en als ik er net op zit wat het geval was, dan kan het zijn dat het wat verschoven is naar links dus. De beugels zitten gelijk.
Waar ik ook last van heb is dat ik mijn linker been meer langmaak en om dat te compenseren bewust met mijn rechterbeen strek, waardoor het zadel soms ook naar rechts gaat hellen.

Ja dat heb je he met boomloze zadels. Even wroeten onderweg en hij ligt weer goed.

De schouders bewegen idd helemaal vrij en rond bij een pas. Als je een paso helemaal taczuiver rijdt dan mag je eigenlijk niet het gevoel hebben dat je in beweging bent. zowel horizontal als vertikaal. Op de foto met de ongelijke beugel ben ik trouwens in draf. Fjallar ging zo vreselijk hard dat ze het niet bij kon benen in tölt, vandaar dat ik maar in een drafje ben over gegaan.

Op de andere foto'zit ik ook niet in een helemaal zuivere tölt hoor. Volgens de kenners van de USA forum loopt ze hier met name in een Foxtrott, ik denk te vergelijken met een drölt.
Bij een tavctzuiver gelopen Paso Llano moet ze bij het opheffen van een voorbeen, de drie overrige benen aan de grond hebben. Het is maar een fractie van een seconde, maar dan heeft ze optimale aanleuning en ontspanning van haar rug.

Eind September ga ik op een cursus in Belgie. Ik krijg dan les van Richard Oré. Van oorsprong geboren en getogen Peruaan, maar woont nu in Duitsland.

Ben benieuwd!!!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:06

Leuk op cursus !! ( maak je foto's ? ).
Ik heb nog nooit op een Paso gezeten trouwens, dus dat wiebelige idee van links naar rechts heb ik alleen van het kijken naar hoe ze bewegen Lachen het ziet er ook echt uit of de hele schouders meekantelen met de beweging ( dus niet alsof de beweging vanuit de knie komt.. vanuit de knie zou het ook wel een hele rare beweging worden trouwens ).
Vind het nog steeds een apart gezicht, en de "logica" van het aardig hooggedragen hoofd zal wel heel wat anders zijn , maar ik dacht dat ze daardoor iets meer schoudervrijheid hadden, en ook dat ze zichzelf niet voor hun hoofd meppen door de knieactie Knipoog ??

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 15:15

highwaykind schreef:
Leuk op cursus !! ( maak je foto's ? ).
Ik heb nog nooit op een Paso gezeten trouwens, dus dat wiebelige idee van links naar rechts heb ik alleen van het kijken naar hoe ze bewegen Lachen het ziet er ook echt uit of de hele schouders meekantelen met de beweging ( dus niet alsof de beweging vanuit de knie komt.. vanuit de knie zou het ook wel een hele rare beweging worden trouwens ).
Vind het nog steeds een apart gezicht, en de "logica" van het aardig hooggedragen hoofd zal wel heel wat anders zijn , maar ik dacht dat ze daardoor iets meer schoudervrijheid hadden, en ook dat ze zichzelf niet voor hun hoofd meppen door de knieactie Knipoog ??

Zichzelf niet voor hun hoofd meppen, Whahahahahaha, ja precies!!!

De termino zoals die kniebeweging heet komt idd vanuit de schouder en maakt een soort van zwaaibeweging. Als je op een Paso zit, heb je helemaal niet in de gaten dat die benen zulke heftige bewegingen maken. Ik zei nog tegen Les, ben blij dat ik nu foto's heb want ik heb geen idee hoe ze loopt. Je merkt totaal niets van die knie beweging en die rollende schouder.

Het hoog gedragen hoofd en hoog ingeplantte nek zijn nodig voor de schouder vrijheid. Het lijkt op sterrenkijken soms, maar dat is niet het geval. Ze loopt hier over het algemeen ontspannen en haar rug is vrijwel ook ontspannen. Het natuurlijk allemaal nog beter en dar zijn we hard mee bezig.
Als ik haar goed verzamel en nageefelijk rijdt, dan zet ze haar benen onder en dan voel je de voorhand als het ware opstijgen en de schouder vrijkomen. Dit is echt een gaaf gevoel, alsof je in een opstijgend vliegtuig zit!!

Ja, ik ben helemaal in me sas met haar Lovers