Jewel gaat vooruit!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Priscill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:31

leuk paardje hoor Haha!

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:35

duidelijke galophulp is binnenbeen op de plaats en buitenbeen duidelijk naar achteren leggen.
Je kan ook iemand in de bak laten staan met een longeerzweep zodat ie jou heel licht kan ondersteunen.
Ook kan het helpen om op de volte te blijven. Of aanspringen in galop na een gebroken lijn. (als die tenminste al lukt Lachen )
en verder het de tijd geven. Rustig aan een paar pasjes opbouwen. Je kan ook zelf nog even wachten met het aanspringen. Misschien is ze er nog niet sterk genoeg voor. En kost het haar teveel kracht. Dan kan je ook even wachten tot ze het zelf misschien aanbied tijdens het rijden.. Zo is het met mijn paardje ook gegaan..

Btw supermooi paard heb je zeg.. Lachen

groetjes joyce

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 18:49

bedankt voor het compliment en het advies..
ik zal het nog eens met de aangegeven hulpen proberen...
ik ben er ook nog niet veel mee bezig geweest omdat ik dus ook dacht dat ze er gewoon nog niet klaar voor is.
als er iemand met een longeerzweep in de bak staat lukt het vaak wel
,
met een paar galopsprongen ben ik overgins al tevreden hoor,
langzaam opbouwen.

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 19:37

inmiddels galopeert ze super!
ik heb de draf uitgewerkt tot een stabiele en regelmatige draf en heb zo nu en dan geprobeert of ze er aan toe was...
in het begin vond ze het nodig om eerst overdreven te bokken maar het is in een snel tempo afgenomen en ik heb gister op beide handen zonder te bokken gegalopeert!
Ik zal zo snel mogelijk proberen om foto's te plaatsen want ze is echt weer vooruit gegaan en buigt zelfs in haar galop..
(nu nog een fotograaf zoeken Bloos )