Hedio@work na 2 maanden revalidatie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 22:54

sorry ik vind hem te laag lopen.
Maar wel leuk beestje!

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 23:01

Hij gaat helemaal in de bijzet hangen en dit is dus niet goed voor de rug. Je kan beter met een gogue longeren, dit is ontspannen voor het paard en dan gaat hij zijn rug beter gebruiken!! En dit is dus niet slecht voor de rug, hij word er juist los!

Meligemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 23:10

Ik vind het niet echt prettig om naar te kijken, je ziet ook duidelijk dat de touwtjes vooral op de ene laatste foto erg gespannen staan, volgens mij is het de bedoeling dat die niet GEspannen maar licht ontspannen staan.
Het lijkt mij niet fijn lopen voor zo'n paard.
Ik weet niet wat zo mooi aan foto 2, 3 is? Ligt er soms wat lekkers op de grond ofzo? Volgens mij probeert hij er gewoon onderuit te komen omdat hij ZO niet lekker KAN lopen.
verder vind ik het wel een leuk paardje om te zien
Laatst bijgewerkt door Meligemaaike op 02-07-04 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 23:11

Patser schreef:
Hij gaat helemaal in de bijzet hangen en dit is dus niet goed voor de rug. Je kan beter met een gogue longeren, dit is ontspannen voor het paard en dan gaat hij zijn rug beter gebruiken!! En dit is dus niet slecht voor de rug, hij word er juist los van!

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 23:13

ik vind het er ook niet echt prettig uitzien Scheve mond
het lijkt net of hij gaat koppeltje duikelen..
ik ben het met de rest hier eens dat de bijzet veel te strak staat.. ik vind het er behoorlijk paardonvriendelijk uitzien.. het het lijkt me dat je op deze manier juist om blessures gaat vragen..

verder wel een bloedmooi paardje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 10:09

Tuurlijk ben je het met dat ene bericht eens
het is het enige dat in jou straatje l*lt Haha!

meisje kijk ff naar je foto's. dan zie je geen paard wat zijn rug gebruikt
te vast of niet te vast, het heeft op deze manier geen trainingswaarde.
laat maar eens foto's zien in draf en galop, kijken of hij op de achterhand loopt, lekker over de rug.
Verwacht eerder een duikboot op de voorhand, die over de kop gaat bij een kuiltje in de bak.

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 10:42

Dat had je dan verkeert verwacht...
Ik weet zelf het beste hoe me paard loopt en wat hij aankan...
Plus...dit heb ik niet zelf bepaalt...dit is onder deskundige begeleiding gebeurt en zo wordt hij al ruim anderhalf jaar gelongeerd...geen enkel probleem.

Ik heb geen zin om met al jullie te gaan bekvechten...bevalt het niet wat jullie zien...ga dan lekker je eigen paard op je eigen manier trainen.
Mijn paard is wekelijks gecontroleerd door de DA en hij gaat alleen maar vooruit...absoluut niet achteruit...ook niet met zijn ruggebruik.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:00

Om eerlijk te zijn krijg ik krampen in m'n nek als ik naar de foto's kijk.

Een paard dat net weer 2 weken aan het werk is na 2 maanden revalidatie is echt nog niet sterk genoeg om goed in deze houding te lopen ... Ik vind hem veel te strak.

En als wij allemaal ongelijk hebben dan ben ik benieuwd naar het bewijs van het tegendeel, foto's waar hij wel goed loopt.

Want echt Emi, NU ziet het er echt niet goed uit ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:11

EmiHedio schreef:
Dat had je dan verkeert verwacht...
Ik weet zelf het beste hoe me paard loopt en wat hij aankan...
Plus...dit heb ik niet zelf bepaalt...dit is onder deskundige begeleiding gebeurt en zo wordt hij al ruim anderhalf jaar gelongeerd...geen enkel probleem.

Ik heb geen zin om met al jullie te gaan bekvechten...bevalt het niet wat jullie zien...ga dan lekker je eigen paard op je eigen manier trainen.
Mijn paard is wekelijks gecontroleerd door de DA en hij gaat alleen maar vooruit...absoluut niet achteruit...ook niet met zijn ruggebruik.

nou moet je niet gaan doen alsof wij foto's in je profiel hebben opgezocht en die met zn allen af gaan zeiken ofzo.
Jij plaatst zelf die foto's om mensen te laten zeggen wat ze vinden neem ik aan en dan moet je het ook aan kunnen als niet eidereen ja en amen roept en tuurlijk moet je het zelf weten, maar zeg danneit dat iedereen het heir fout heeft meteen, want zal toch wel iets van waarheid in zitten als iedereen het een beetje krmpachtig gezicht vind.

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 11:29

Tuurlijk...maar mist goed onderbouwd...en ik lees hier alleen maar commentaar wat gebaseerd is op 'gokken'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:38

Ik vind het er ook niet prettig uitzien. Hij zit veel te strak. Waarom probeer je hem niet te longeren met een Pessoa? Eerst lekker losjes en dan kun je met de tijd gaan opbouwen.

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:26

ze vind het commentaar niet leuk, dus waarom moet iedereen dan commentaar geven, en als dat door de DA bepaalt word, mag je hopen dat dat wel goed zit lijkt me, verder vind ik het een mooi paardje, en ik vind hem ook wel te diep lopen, maar mijn vorige pony liepook altijd te diep aan de longe.. is ook maar net hoe je paardje reageerd op de hulpteugels.
Liefs Liz

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:29

Elke (paarden!)DA die deze foto's zal zien, krijgt ook tranen in z'n ogen. Zo niet, dan heb je een enorm slechte DA.
Dit is gewoon niet werken aan het behoud van je paard. Natuurlijk krijgt een paard zonder enige spiermassa hier wel meer / sterkere spieren van, maar die zitten dan echt niet op de goede plaats. Je kan het herstel van dit soort paarden veel en veel beter bevorderen op een andere trainingswijze als deze.

kivuli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 16:46

Bloos! Nog even en hij maakt een koprol ! Misschien kan je hem ietsje meer ruimte geven ? Je zegt dat hij bij het halthouden nogal "diep" hangt, maar op de andere foto's loopt hij ook ontzettend achter de loodlijn, iets langer nekje en neusje wat meer naar voren is al een veel beter beeld om naar te kijken ( en lijkt me ook wat beter voor het paard..)

Edit - OMdat je zegt dat dit onder deskundige begeleiding gaat : wat is de achterliggende gedachten hierbij ? Waarom op deze manier ?

Hercules

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 18:56

Jongens, is er nu al niet voldoende verteld over de foto's, het zijn en blijven wel momentopnames...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:51

Ja, dus moet je nagaan... Ik bedoel, dit is niet paardsgebonden, maar egwoon iets algemeens dat eht niet geod is je paard zo in een houding te foirceren. Maar geod laa maar.

dolfijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:55

Ik denk persoonlijk dat we hier weinig over kunnen zeggen.. Tuurlijk als je zo op de foto`s kijkt is hij veelste diep.. maar op de foto zie je niet hoe hij daad werkelijk loopt. Op alle foto`s staat hij stil en ieder paard dat halthoudt met bijzet doet zijn hoofd heel erg laag! Dus al het commetaar wat hier gegeven wordt vind ik een beetje kinder achtig. Iedeen traint zijn paard op zijn eigen manier. En het ene paard is de andere niet!! Laat elkaar toch gewoon in zijn waarde!!!

groetjes

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:59

dolfijntje schreef:
Ik denk persoonlijk dat we hier weinig over kunnen zeggen.. Tuurlijk als je zo op de foto`s kijkt is hij veelste diep.. maar op de foto zie je niet hoe hij daad werkelijk loopt. Op alle foto`s staat hij stil en ieder paard dat halthoudt met bijzet doet zijn hoofd heel erg laag! Dus al het commetaar wat hier gegeven wordt vind ik een beetje kinder achtig. Iedeen traint zijn paard op zijn eigen manier. En het ene paard is de andere niet!! Laat elkaar toch gewoon in zijn waarde!!!

groetjes

wij willen niet alleen de ruiter in zijn waarde laten, maar ook (en voorál) het paard!
mogen we, op een paardenforum?

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 20:20

Dus...ik laat mijn paard niet in mijn waarde???!!!

Pffff...laat me niet lachen!!!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:38

als je hem 'onpaardse' bewegingen oplegt vind ik dat voor wat dat deel van de training betreft wel, ja.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 20:45

het paard staat te strak, en waarom: als hij zn hoofd zo naar beneden heeft, zit er geen boogje in de bijzet DUS is het gedwongen houding, en geen ontspanning... als ik jou was zou ik de bijzet tussen de benen doorhalen, en dan aan de zijkanten aan de singel vastzetten, hierdoor kan hij niet zo extreem op de kop lopen, en toch goed zn rug gebruiken, zonder de spieren te overstrekken.

Opzich is het verder wel een leuk beestje

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:44

Ik vind Hedio een erg mooi paard, maar helaas kan ik het alleen maar eens zijn met wat hierboven al gezegd is.
Heb je geen draf of galopfoto's? Die zou ik graag eens zien!

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 23:25

Emi...wil ook niet lastig doen ik weet hoe dat voelt maar probeer met een gogue kan niets van kwaad..erna een pessoa maar lang genog gewoon met zijn hoofdstel that s it Knipoog
Ik heb furillo ook na 1 j en half erbegonnen te longeren en die heeft ne zwake rug erbij en zijn achter hand heel 'slap'...en vienro stond 7 maanden stil bijna en vroeger altijd hoofd omhoog en nu gaat hij zelf met halster met zijn nek naar de grond en heel onstappen en cool lopen Knipoog
Verder vindt ik zijn kleur zo mooooooi, ruilen ? Lachen héhé
En hou je hem of weet je nog nie goed ?

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 00:04

machie schreef:
het paard staat te strak, en waarom: als hij zn hoofd zo naar beneden heeft, zit er geen boogje in de bijzet DUS is het gedwongen houding, en geen ontspanning... als ik jou was zou ik de bijzet tussen de benen doorhalen, en dan aan de zijkanten aan de singel vastzetten, hierdoor kan hij niet zo extreem op de kop lopen, en toch goed zn rug gebruiken, zonder de spieren te overstrekken.

Opzich is het verder wel een leuk beestje

De bijzet is hier al tussen de benen door gehaald en aan de zijkanten van de singel vastgezet.
Zo longeer ik altijd met bijzet.

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 00:05

Idra schreef:
Ik vind Hedio een erg mooi paard, maar helaas kan ik het alleen maar eens zijn met wat hierboven al gezegd is.
Heb je geen draf of galopfoto's? Die zou ik graag eens zien!

Ik zal eens een keer draf en galopfoto's maken...t ging toen niet echt makkelijk aangezien ik alleen was dus de longeerlijn, de zweep en dan ook nog eens t fototoestel moest vasthouden Scheve mond