Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

EmiHedio schreef:Dat had je dan verkeert verwacht...
Ik weet zelf het beste hoe me paard loopt en wat hij aankan...
Plus...dit heb ik niet zelf bepaalt...dit is onder deskundige begeleiding gebeurt en zo wordt hij al ruim anderhalf jaar gelongeerd...geen enkel probleem.
Ik heb geen zin om met al jullie te gaan bekvechten...bevalt het niet wat jullie zien...ga dan lekker je eigen paard op je eigen manier trainen.
Mijn paard is wekelijks gecontroleerd door de DA en hij gaat alleen maar vooruit...absoluut niet achteruit...ook niet met zijn ruggebruik.
is ook maar net hoe je paardje reageerd op de hulpteugels.
Nog even en hij maakt een koprol ! Misschien kan je hem ietsje meer ruimte geven ? Je zegt dat hij bij het halthouden nogal "diep" hangt, maar op de andere foto's loopt hij ook ontzettend achter de loodlijn, iets langer nekje en neusje wat meer naar voren is al een veel beter beeld om naar te kijken ( en lijkt me ook wat beter voor het paard..)dolfijntje schreef:Ik denk persoonlijk dat we hier weinig over kunnen zeggen.. Tuurlijk als je zo op de foto`s kijkt is hij veelste diep.. maar op de foto zie je niet hoe hij daad werkelijk loopt. Op alle foto`s staat hij stil en ieder paard dat halthoudt met bijzet doet zijn hoofd heel erg laag! Dus al het commetaar wat hier gegeven wordt vind ik een beetje kinder achtig. Iedeen traint zijn paard op zijn eigen manier. En het ene paard is de andere niet!! Laat elkaar toch gewoon in zijn waarde!!!
groetjes

héhémachie schreef:het paard staat te strak, en waarom: als hij zn hoofd zo naar beneden heeft, zit er geen boogje in de bijzet DUS is het gedwongen houding, en geen ontspanning... als ik jou was zou ik de bijzet tussen de benen doorhalen, en dan aan de zijkanten aan de singel vastzetten, hierdoor kan hij niet zo extreem op de kop lopen, en toch goed zn rug gebruiken, zonder de spieren te overstrekken.
Opzich is het verder wel een leuk beestje
Idra schreef:Ik vind Hedio een erg mooi paard, maar helaas kan ik het alleen maar eens zijn met wat hierboven al gezegd is.
Heb je geen draf of galopfoto's? Die zou ik graag eens zien!