Mijn jonge arabier Cheyenne at work!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Illona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:09

Leuke pony ik heb ook altijd met mn tenen geworsteld. Tot iemand de hele les naast me heeft gelopen, en mn voeten hebben tereug gedraait. Volgens mij hebben ze ze helemaal vast gedraait, want tegenwoordig luisteren mn voeten ook Haha!
veel succes OK dan!

MyBonfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:35

Leuk beestje zeg! Ziet er goed uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:16

Ze loopt behoorlijk op haar voorhand, vrijwel bij alle plaatjes. Juist nu ze zo jong is, is het beter om oefeningen te doen om haar sterker te maken. Veel schijnovergangen en overgang, stap-halt, draf-halt, en direct weer weg, daardoor moet ze zich afzetten vanuit achteruit.

Probeer ook wat trotser te gaan zitten !

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 22:18

Yen loopt inderdaad redelijk op haar voorhand. We werken er hard aan om haar achterhand te versterken, maar dat is heel zwaar voor haar. Overgangen vooral van draf naar stap zijn erg moeilijk en daar zijn we veel mee bezig. Stap-halt gaat redelijk netjes. Draf-halt ligt nog een beetje boven ons niveau Haha!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 22:35

We krijgen les van een zeer ervaren ruiter die veel jonge paarden heeft ingereden. Zij weet denk ik wel wat wel/ niet goed is voor Cheyenne op dit moment. Yen begint juist steeds meer haar achterhand te gebruiken volgens mijn instructrice.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:08

Misschien is balkjes lopen, dat is een leuke afwisseling en ook goed om haar sterker te maken
Leuke foto's hoor, vind haar nog steeds erg mooi en stukken vooruit gegaan

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:50

Yen heeft vandaag weer een prima lesje gelopen. Behoorlijke stukken met haar achterhand eronder. Na een half uur merk je echt dat ze moe wordt, maar het gaat al veel beter dan de eerste paar maanden. Nu ze beter op ons been reageert (en het niet alleen als een gaspedaal ziet), kunnen we gedoseerd het achterbeen er ook meer onder laten komen.
Balkjes zijn een goed idee. We doen het wel eens, als ze er toch liggen, of aan de longe, maar ik zal ze eens wat vaker zelf de bak in slepen.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:17

wat een super leuke pony

Let verder op je eigen tenen, tenen naar binnen