Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, vierkant of niet. Omdat ze zo heet is, heb ik haar ook vrij snel scherp aan het been. En daardoor deed ik juist vaak het tegenovergestelde van wat Marloezzke zegt: terwijl mijn paard al wilde gáán halthouden, had ik mijn been er nog aan (gewend van andere paarden), dus mijn paard "denkt dan": oh, ik moet zeker toch doorlopen
. Dan voelde ik ook dat ze eigenlijk weer weg wilde, en moest ik die laatste pas weer teveel opvangen met mijn hand, dus houdt ze uiteindelijk alleen met haar voorhand halt, en die achterhand doet maar wat. Maar ik kan me wel voorstellen dat als je een wat flegmatieker paard hebt, dat het idd heel belangrijk is om je been er aan te houden tot de laatste pas. Ik ben er ook van overtuigd dat de manier die Marloezzke beschrijft, wérkt
, bij elk paard. Want dat terugrijden en weer wég: dáar worden ze scherp van, of een paard nu van nature heet of flegmatiek is. Ik zou dat zéker ook een keer proberen!! Nogmaals, succes!