Mn handen kapot rijden, iemand tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:51

ik kreeg altijd blaren van dressuurteugels en niet van springteugels Tong uitsteken
mischien is het handig om tot de tijd dat je blaren genezen zijn met 2 halster touwen te rijden?
daar kreeg ik nooit blaren van Lachen

ikdus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:32

De lap tekst uit het boekje van Q is allemaal prachtig, maar ik heb begrepen dat het een paard in de leer is dat het moeilijk vind en af en toe ook nog eens eigenwijs is, en daarbij lijkt het mij ook een lompe buffel.

Oke, het is natuurlijk wel je streven om je paard prachtig aan het lopen te krijgen, licht op de hand en aan het been, maar imo hebben de adviezen van QQQQ voor de meeste mensen van bokt die met een rijtechnisch probleem zitten, niet zo gek veel zin.

De topicstarter heeft een advies nodig voor haar handen, ze geeft zelf al aan dat ze weet waar het probleem zit.

@ Iloveperry: Clitia zei het ook al: rijd de ene dag met de teugel onder je ringvinger en de andere dag onder je pink. Zo kunnen ze herstellen, maar ga niet wachten totdat je huid weer zacht en glad is. Je moet juist eelt kweken!!!!! Dus ook geen creme erop smeren dus, die huid moet hard worden. En dat hoeft echt geen weken te duren: als ik weer eens een blaar had, dan duurde het twee dagen ofzo voordat er een laagje harde huid (eelt) op zat.

Naomi_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:12

als ik ook wel eens al een blaar heb (wat niet door het rijden zelf komt) voordat ik ga rijden doe ik er meestal een beetje van die spray-on hansaplast pleisters op de plekken die al stuk zijn. Er komt dan een soort laagje over je huid hene die ook sneller herstelt. Dit is wel een oplossing voor korte termijn, maar ik heb verder geen idee hoe je eraan komt en hoe je het kan voorkomen... Hopelijk vind je iets Lachen

vannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:52

Marliesje schreef:
Je zou eigenlijk moeten proberen om een constante aanleuning te verkrijgen door hem van achter bij te drijven naar je handen toe, niet hem korter in de hals te krijgen door je handen vast te zetten, maar houd een losse aanleuning en drijf van achter bij. En trekt hij de teugels door je handen geef hem dan een tik of schop. Dat mag hij niet. Zo kun je het probleem op lossen. niet winnenMet je handen kun je het toch . Vraag anders eens aan je instructeur hoe je het aanleuningsprobleem op kunt lossen.

PinoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:54

Ik heb het ook gehad dat ik mijn handen open bleef rijden, reed ik dan wel niet met handschoenen want daar kan ik echt niet mee overweg. Maar ik plakte op de kapotte plekken altijd gewoon pleisters daar overheen nog een laag tape zodat ze bleven zitten en had dan nergens last van.

vannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:55

oeps dat ging niet helemaal goed met je handen kun je het toch niet winnen. nee nooit niet je moet ontspannender leren rijden. en geef hem een mep als hij niet reageerd op je been

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:04

Misschien zijn je handschoentjes aan de grote kant?

Ik heb ook een tijdje last gehad van blaren op mijn handen.
Volgens mijn instructeur kwam dit omdat ik met "open handen" reed.
Nu rijd ik dus met "vuisten, of gesloten handen" en ik heb inderdaad geen last meer van blaren. Haha!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:53

Een tijd niet rijden Knipoog !

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:55

Met je benen/zit rijden en de teugels loslaten. Een soort western rijden Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:28

Iig geen handcreme op je handen smeren op die plekken. Daar wordt het eelt weer zacht van. Misschien kun je een poosje met dubbele teugels gaan rijden, is de druk wat meer verdeeld. En zo gauw hij aan je handen trekt geef je been, voorwaarts oplossen en voor los durven laten 2x een halve kilo is meer dan zat in je handen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:32

Mijn handen zijn niet meer kapot te krijgen............ maja denk dat ik inmiddels 1.000.000 kilo schoon en 1.000.000 kilo vuil stro versjouwd heb............ 1000 hectare bak omgeschept heb, evenzoveel hooi als stro versleept heb en honderden paarden de bak doorgeslingerd, die nog niet zo goed begrepen wat longeren nou eigenlijk was............. nee mijn handen gaan niet meer kapot..... Haha! Haha! Haha! Haha! eerlijk is eerlijk, ze zien er ook niet uit

kivuli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:14

Puur alleen om je handen : eerst laten helen voor je de teugels weer langs dat stukje doet anders schuurt het alleen maar verder open . als het geheeld is komt er hopelijk een iets dikker laagje huid overheen zodat het daarna eelt wordt als het belast blijft Lachen. Tot het dicht is kan je misschien de teugel in plaats van onder je ringvinger door even onder je middelvinger door doen(als daar nog geen blaar zit) ? En dan een stukje sporttape of zo ( geen pleister - dat beweegt! ) over je middelvinger doen ( niet te strak rondom, dat belemmert de bloedsomloop ) waar de teugel langskomt zodat je handschoen tegen de tape aan schuurt en niet tegen je huid ? Denk dat je toch houdt dat je blaren krijgt in het begin en dan maar wachten tot dat heelt en er eelt komt, maar lijkt me fijner rijden als je ze kunt voorkomen. als je misschien toch een klein beetje zweethandenhebt kunt je ook wat talkpoeder in je handschoenen strooien zodat ze minder glibberen en schuren. Ik weet dat er voor je voeten een spray is waar je huid harder van wordt ( als je bijvoorbeeld ene llange wandeltocht gaat maken en geen blaren wilt kan je dat voorkomen door van te voren (!) dat spul erop te sprayen zodat je alvast wat eelt hebt, misschien werkt dat ook wel op je handen ( maar natuurlijk niet op kapotte huid doen -> auw !). Niet rijden is wel een idee als je het wilt laten helen, maar daarna begint het denk ik toch weer opnieuw ..

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:19

annemiekie schreef:
@ Iloveperry: Clitia zei het ook al: rijd de ene dag met de teugel onder je ringvinger en de andere dag onder je pink. Zo kunnen ze herstellen, maar ga niet wachten totdat je huid weer zacht en glad is. Je moet juist eelt kweken!!!!! Dus ook geen creme erop smeren dus, die huid moet hard worden. En dat hoeft echt geen weken te duren: als ik weer eens een blaar had, dan duurde het twee dagen ofzo voordat er een laagje harde huid (eelt) op zat.

Helemaal mee eens *LOL*

iloveperry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 09:57

meiden bedankt voor de tips! (die voor mn handen)

ik heb er echt wat aan gehad

ik heb al minder blaren, ik hou jullie wel op de hoogte