mischien is het handig om tot de tijd dat je blaren genezen zijn met 2 halster touwen te rijden?
daar kreeg ik nooit blaren van
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marliesje schreef:Je zou eigenlijk moeten proberen om een constante aanleuning te verkrijgen door hem van achter bij te drijven naar je handen toe, niet hem korter in de hals te krijgen door je handen vast te zetten, maar houd een losse aanleuning en drijf van achter bij. En trekt hij de teugels door je handen geef hem dan een tik of schop. Dat mag hij niet. Zo kun je het probleem op lossen. niet winnenMet je handen kun je het toch . Vraag anders eens aan je instructeur hoe je het aanleuningsprobleem op kunt lossen.

eerlijk is eerlijk, ze zien er ook niet uit
. Tot het dicht is kan je misschien de teugel in plaats van onder je ringvinger door even onder je middelvinger door doen(als daar nog geen blaar zit) ? En dan een stukje sporttape of zo ( geen pleister - dat beweegt! ) over je middelvinger doen ( niet te strak rondom, dat belemmert de bloedsomloop ) waar de teugel langskomt zodat je handschoen tegen de tape aan schuurt en niet tegen je huid ? Denk dat je toch houdt dat je blaren krijgt in het begin en dan maar wachten tot dat heelt en er eelt komt, maar lijkt me fijner rijden als je ze kunt voorkomen. als je misschien toch een klein beetje zweethandenhebt kunt je ook wat talkpoeder in je handschoenen strooien zodat ze minder glibberen en schuren. Ik weet dat er voor je voeten een spray is waar je huid harder van wordt ( als je bijvoorbeeld ene llange wandeltocht gaat maken en geen blaren wilt kan je dat voorkomen door van te voren (!) dat spul erop te sprayen zodat je alvast wat eelt hebt, misschien werkt dat ook wel op je handen ( maar natuurlijk niet op kapotte huid doen -> auw !). Niet rijden is wel een idee als je het wilt laten helen, maar daarna begint het denk ik toch weer opnieuw .. annemiekie schreef:@ Iloveperry: Clitia zei het ook al: rijd de ene dag met de teugel onder je ringvinger en de andere dag onder je pink. Zo kunnen ze herstellen, maar ga niet wachten totdat je huid weer zacht en glad is. Je moet juist eelt kweken!!!!! Dus ook geen creme erop smeren dus, die huid moet hard worden. En dat hoeft echt geen weken te duren: als ik weer eens een blaar had, dan duurde het twee dagen ofzo voordat er een laagje harde huid (eelt) op zat.
Helemaal mee eens