probleempaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:15

cornelie Geplaatst: 01-07-04 10:36 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Ze heeft ook niet 'gewoon' spierpijn? Na tijdenlang niks doen en nu weer wel kan het ook heel goed dat zijn. En hoe is ze met buitenrijden?

Dit zou ook nog wel eens het geval kunnen zijn..
Nogmaals, een paard blijft een paard. Je moet een dier met respect behandelen dan zal hij jou ook met respect behandelen. En nogmaals, internet blijft internet. Wij weten niet wat er precies gebeurd!!

robijnlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 12:36

Sorry dat ik zolang niks heb laten horen maar we hebben er een nieuw paard bij. Hij heet Jodocus en is een ruin van 5 jaren jong. Daar heb ik even mee gereden en hij loopt perfect. Met Robijn gaat het een stukje beter, maar volgens mij is ze stikjaloers.
We hebben het nu een op de psychise toer gedaan. Met zadel naar Robijn lopen eneen aai geven en vervolgens doorlopen naar Jodocus en die opzadelen en mee de bak in nemen. Bloos!
De stal van Robijn staat vooraan dus ze kan alles volgen wat erin de bak gebeurd. Ze vond het helemaal niet leuk dat ik nu met hem aan het rijden was want ze is gewent dat zij de gene is die mee de bak in moet en niet hij. Dat hebben we dus de hele week volgehouden en haar tussendoor alleen maar gelongeerd. Ik weet dat ze heel jaloers kan zijn en ze laat het ook zo makkelijk merken. Nu rijdt ik met Robijn en mijn instructrice met Jodocus tegelijkertijd en het gaat een stuk makkelijker nou. Soms heeft ze nog wel aanvallen van rodeorijden maar het is al iets minder geworden. *LOL*

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:55

K denk ook dat je dat bokken end. gewoon royaal af moet straffen. Spierpijn of niet, bokken mag gewoon niet. Toch zou k rustig aan doen met rijden, en niet te lang en te vaak, zeker in het begin, want daar kan ze dus spierpijn van krijgen, wat ook weer zo'n gedrag veroorzaakt...

p.s. K denk dat je paard jaloers maken eerder pesterij is dan wat anders.... maar ja ieder zijn eigen manier he?

shannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:14

Hallo,
ik denk dat je eerst weer een beetje met d pony moet gaan lopen zodat ze je weer NOG beter leert kennen dan als ze je al kende,
dan moet je haar in het weiland of in de bak loslaten, dan loop je weg zonder de pony na te kijken dan moet je kijken wat ze doet als ze je 8ernaloopt dan heb je haar vertrouwen gewonnen! OK dan!
maar stel nou dat ze steil de andere kant op gaat dan moet je steeds weer proberen of je haar vetrouwen kan winnen veel succes!!

groeten Shannen
Knipoog Haha! Lovers moet het tussen jullie zijn! alleen dan met paard en ruiter

sweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:39

ik vind dat je niet moet gaan straffen omdat je de oorzaak niet weet van dit probleem zoek eerst de oorzaak op en dan oplossen mischien is er wat gebeurt tijdens het draven.
als je je paard nu gaat straffen ben je nog verder van huis.
en aangezien het paard al eerder van jou was kan je zelf bepalen of ze echt bang is of dat ze je in de maling neemt.
en zoek profesionele hulp die zien het ook van een afstand en kunnen dan beter beoordelen wat er aan de hand is succes!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 23:11

Een goede band opbouwen!
Heeft ze geen wondjes bij het zadel? Scheve mond

robijnlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 11:13

nee, ze heeft geen wondjes bij het zadelgedeelte en pijn aan de rug zal ze ook niet hebben als ze uit zichzelf over de hindernisjes springt. Het gaat al iets beter en rustiger sinds dat jodocus meeloopt als ik met Robijn aan het rijden ben. Want zolang ze achter hem aanloopt is er nix aan het handje, zodra ik ervoor ga rijden begint ze weer gek te doen. Ze heeft nu ook weer een nieuw zadel deze hebben we helemaal opnieuw laten opmeten, maar dat mocht dus niet baten.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:20

wat een vervelendheid..
ik kan je probleem wel een beetje volgen, ik ben mn 3 jarige haflingerruin aan het inrijden en ook hij vond rodeorijden het leukste wat er was!! Ik heb eerst zelf nog geprobeerd het op te lossen, maar toen ook de hulp van een instructeur ingeschakeld. en idd helemaal overnieuw begonnen. nu blijkt dat het gewoon miscommunicatie was, ik gaf hem te moeilijk hulpen en omdat hij het niet snapte bokte hij.
vind dat je goed bezig bent, zou ook hard werken aan de band met robijn. gewoon het vertrouwen en het weer leuk maken. je hebt de kans dat als je haar alleen maar jaloers maakt je een ´zuur´paard van haar maakt...
succes!!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:31

Nu kan ze dadelijk niet meer zonder Jodocus rijden.. probleem 2 Verward