Jump for joy

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 11:01

reddytobias schreef:
denk ook niet dat je er iets over kan zeggen bij deze hoogte, er zijn maar weinig paarden die op zon banketstaaflig sprongetje een mooie techniek laten zien Bloos

Techniek van een paard kan je vanaf een foto ook niet beoordelen vind ik, maar er zijn altijd mensen die denken dat het wel kan Knipoog

Elsjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:19

Hey leuke foto, hij is goed vooruit gegaan!!! Goed hoor

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:34

CielitoLindo schreef:
Techniek van een paard kan je vanaf een foto ook niet beoordelen vind ik, maar er zijn altijd mensen die denken dat het wel kan Knipoog

Gek dat veel mensen van o.a stamboeken dat wel doen Verward

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:39

Mooi tuig en leuk paardje, let er wel op dat je je benen niet te ver naar achteren gaat steken, probeer ze meer op hun plaats te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:47

Wow, zeker mooie foto! Precies op het goede moment genomen.
Ik ben niet zo van het springen, maar volgens mij ziet 't der erg netjes uit Knipoog!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:00

CielitoLindo schreef:

van een momentopname kan je wel degelijk iets zeggen over de techniek, maar niet op zo'n hoogte!
je kan van een foto ook zien wanneer het paard zo van nature springt of dat het gewoon een foute sprong/opname is!
daarom moet je eigenlijk meerdere springfotos van het zelfde paard naast elkaar leggen! Knipoog

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:26

In dat geval ben ik benieuwd naar een reeks springfoto's van begin tot einde Lachen

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 13:03

Miss_Petit schreef:
In dat geval ben ik benieuwd naar een reeks springfoto's van begin tot einde Lachen

Sorry heb geen functie op mn camera zitten waarmee je zo'n serie kan maken van heel veel foto's achter elkaar, zou wel heel erg gaaf zijn zo'n camera die 5 foto's per seconde kan maken ofzo, ze bestaan wel maar Geld, geld! !

Maar waarom zou jij je druk maken om de techniek van mijn paard? Heb ook niet voor niets bij de titel gezet Jump for joy.. Spring omdat ik het leuk vind..

Daarbij, fluister jij even in zijn oor dat hij zn beentjes verder intrekt Knipoog

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:06

waarom zo'n reactie?

Je hebt er geen dure camara voor nodig.
Je kan hem toch gewoon vrij laten springen wat foto's trekken.

Of een paar foto's maken als je les hebt, dus meerdere foto's.
Niet zozeer afzet, spromg, landing.

Maar zoals reddytobias zegt: meerdere springfotos van het zelfde paard

En zoiets heet gewoon intresse Lachen

Loutjelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:57

Miss_Petit schreef:
waarom zo'n reactie?

Ik ben wel benieuwd naar wat springfoto's van jou want zo te lezen heet jij Dubbeldam of Raymakers van je achternaam! Ik snap niet zo goed dat je zulk commentaar kunt geven op 1 foto!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:58

wauw wat een professioneel tuig heb jij Haha!

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:03

Loutjelou schreef:
Ik ben wel benieuwd naar wat springfoto's van jou want zo te lezen heet jij Dubbeldam of Raymakers van je achternaam! Ik snap niet zo goed dat je zulk commentaar kunt geven op 1 foto!

Ieder heeft een profiel, ik ook Lachen
Daar staan enkele springfoto's.

Zulk commentaar? Kan niemand tegenwoordig meer tegen een opmerking? Volgens mij als ik het zou zingen zouden jullie het nog niet postief opvatten? Verward

Moet ik dan overal zeggen: "mooi paard" "leuk dekje" mooie rijbroek" stoere foto" Liefffffff" Cute" ?

zoiets? Verward

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 14:08

Miss_Petit schreef:
waarom zo'n reactie?

Oh sorry hoor Tong uitsteken

Ik bedoelde echt een reeks foto's van 1 sprong.. Enkele foto's zijn voor mij nog altijd niets zeggend. Maar volgens mij ben ik de enige hier die eerste met eigen ogen echt in actie wilt zien voordat ik conclusies trek

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:11

Meid, je bent geweldig je paard is de mooiste van het land, en je bent de beste ruiter na Anky!

Zo beter? Haha!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 14:12

Miss_Petit schreef:
Ieder heeft een profiel, ik ook Lachen
Daar staan enkele springfoto's.

Zulk commentaar? Kan niemand tegenwoordig meer tegen een opmerking? Volgens mij als ik het zou zingen zouden jullie het nog niet postief opvatten? Verward

Moet ik dan overal zeggen: "mooi paard" "leuk dekje" mooie rijbroek" stoere foto" Liefffffff" Cute" ?

zoiets? Verward

Ik denk dat zij doelt op hetzelfde als waar ik op doel, waarom moet je op een forum altijd zoeken naar het negatieve en dat melden terwijl je (imo) niet serieus kan beoordelen vanaf een foto van een paard wat je niet kent.

Daarbij, who cares?

Ik plaats de foto omdat ik het een mooie foto vind en mijn mooie ( Bloos ) paard met jullie wil delen, niet omdat ik graag geholpen wil worden door alle dubbeldams en raymakers hier op bokt Knipoog Hulp krijg ik wel van mijn instructrice tijdens de les. OK dan!

Het valt me op dat je gewoon geen leuke/mooie foto neer kan zetten bij [HAW] zonder dat er mensen zijn die wat op te merken hebben.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:17

Maar je plaatst toch foto's zodat anderen die kunnen beoordelen en jij er wat van kunt leren (ik wel Verward)
En kritiek is heus niet bedoelt om je aan te vallen, maar juist om je te helpen. Als je geen kritiek wilt kun je dat bij je topic vermelden, dan kunnen we daar rekening mee houden Knipoog

Loutjelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:22

Enkele, 2 om precies te zijn. Daar heb ik toch ook niet meteen commentaar op omdat dat ook maar 2 momentopnames zijn? Je hebt waarschijnlijk wel meer springfoto's maar die je er niet opgezet hebt omdat het misschien ook niet een goede momentopname was. Maar dat zegt nog niks over de techniek van het paard!

Je hoeft echt niet te slijmen maar je hebt wel elke keer nagatieve opmerkingen. Je weet niks over de achtergrond, over de ruiter of over het paard ik denk niet dat je dan over 1 foto kan oordelen.

Je kunt ook iets positiefs zeggen en er eventueel een tip bij geven. Maar ik denk niet dat Eva hier echt iets aan heeft. Ik vind in elk geval dat ze al goed vooruit gegaan zijn!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:32

Als je hier een foto plaatst kan je commentaar verwachten. Probeer niet al het commentaar negatief op te vatten, ze hebben gewoon intresse en vragen er naar.
Ik vind het een mooie foto overigens. Ik ben niet zo thuis in de springsport, maar de benen mogen meer opgevouwen zijn dacht ik.
Maar zoals reddytobias al zei; het is niet zo'n hoge sprong dus Lachen

Overigens is dit voor mij al wel hoge sprong Haha! Lubbers is niet zo thuis in springen en snapt niet dat hij alle benen erover moeten Clown en zo doende vergeet hij er nog wel eens 1 in zijn enthousiasme.

Mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:46

Sommige paarden springen gewoon erg nonchalant op het lagere werk, dat zie ik (en ik beschouw mezelf als leek, ook al vinden mensen dat ik redelijk inzicht kan tonen Haha!) vaak genoeg, als de sprong hoger word, dan komt meestal de techniek beter naar boven omdat het voor het paard interessant begint te worden.

Verder denk ik dat er hier een aantal mensen zijn, die erg slecht tegen kritiek kunnen. Daar kun je op wachten als je op een openbaar forum iets neerzet. I.p.v. je aangevallen te voelen, kun je ook gewoon kijken of je wat aan de kritiek/opmerkingen hebt en eventuele punten weerleggen door met argumenten/voorbeelden te komen. Daar heb je i.m.o. meer aan dan jezelf ultra-verdedigend op te stellen en eigenlijk geen ruimte laat voor een normale discussie. Het kan niet altijd positief zijn!

En misschien is het een moment opname, toch blijft het commentaar op dat moment i.m.o. dus terecht. Het zegt echter idd niets over de techniek van het paard, daarvoor moet je inderdaad meer (live of meer foto's) zien. Dus aan beide kanten is er wel gelijk te halen.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:08

Ben het met Mike eens,
Daarnaast wil ik ook wel even bemerken dat er legio paarden zijn die op hoog nieveau springen zonder briljante techniek, een ongelijk voorbeen of een mindere bascule.

Ik vind ook dat als je foto's plaatst dat je voor je zelf moet bedenken met welke kritiek je wel en niet iets wil doen.
Negative kritiek mag ook maar breng het dan opbouwend. Je kan ook schrijven, techniek is niet super maar paard heeft er duidelijk plezier in (op deze foto goed zichtbaar). Dat klinkt voor diegen die de kritiek ontvangt prettiger. (en ik bedoen niet dat je alleen maar Aahhh schattig leuk Poepie neer mag zetten)

Imo is je karakter en de werkwilligheid van je paard mindstend zo belangrijk als een beetje techniek in het springwerk.

Met kommentaar als: Hij heeft een afhangend voorbeen kan de ruiter niet zo veel toch??.. Ja een beter paard kopen.. Op deze foto zou mijn reële commentaar iets zijn in de trand van:

Paard moet nog leren sprong is technisch (nog)niet spectaculair, maar hij heeft er duidelijk lol in. Wat houding betreft let op dat je je onderbeen niet naar achter laat klappen, probeer je rug niet te hol te treken. En doe je ogen open met je ogen dicht zie je net waar je heen springt!!!! (grapje). In vergelijking met de vorige foto's ga je nu beter mee in de beweging.

Dat geeft tenminste het idee dat je iemand wil helpen.. Zo maar schrijven dat dat paard geen goede techniek heeft vind ik (hoe waar ook soms) gewoon niet bedoeld om een ruiter te helpen. Die kan dat immers zelf ook wel zien.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:43

we vatten allemaal wel eens iets anders op dan dat het bedoelt is!! en helemaal als het getypt is! Haha!

Loutjelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:46

Riant schreef:
Ben het met Mike eens,
Daarnaast wil ik ook wel even bemerken dat er legio paarden zijn die op hoog nieveau springen zonder briljante techniek, een ongelijk voorbeen of een mindere bascule.

Ik vind ook dat als je foto's plaatst dat je voor je zelf moet bedenken met welke kritiek je wel en niet iets wil doen.
Negative kritiek mag ook maar breng het dan opbouwend. Je kan ook schrijven, techniek is niet super maar paard heeft er duidelijk plezier in (op deze foto goed zichtbaar). Dat klinkt voor diegen die de kritiek ontvangt prettiger. (en ik bedoen niet dat je alleen maar Aahhh schattig leuk Poepie neer mag zetten)

Imo is je karakter en de werkwilligheid van je paard mindstend zo belangrijk als een beetje techniek in het springwerk.

Met kommentaar als: Hij heeft een afhangend voorbeen kan de ruiter niet zo veel toch??.. Ja een beter paard kopen.. Op deze foto zou mijn reële commentaar iets zijn in de trand van:

Paard moet nog leren sprong is technisch (nog)niet spectaculair, maar hij heeft er duidelijk lol in. Wat houding betreft let op dat je je onderbeen niet naar achter laat klappen, probeer je rug niet te hol te treken. En doe je ogen open met je ogen dicht zie je net waar je heen springt!!!! (grapje). In vergelijking met de vorige foto's ga je nu beter mee in de beweging.

Dat geeft tenminste het idee dat je iemand wil helpen.. Zo maar schrijven dat dat paard geen goede techniek heeft vind ik (hoe waar ook soms) gewoon niet bedoeld om een ruiter te helpen. Die kan dat immers zelf ook wel zien.

En duidelijk is het! Haha! OK dan!

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:53

Loutjelou schreef:
Je hoeft echt niet te slijmen maar je hebt wel elke keer nagatieve opmerkingen.

Haha! Ik zou gek zijn Knipoog

En ik ben het helemaal met Mike eens OK dan!
Aangezien we vrijwel dezelfde mening hebben op dit gebied Knipoog

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:58

Riant schreef:
bedoeld om een ruiter te helpen. Die kan dat immers zelf ook wel zien

Mensen als Crossmonster en ik plaatsen vaak in springtopics, omdat dat "onze" tak van sport is.

Als je andere topics leest stellen wij 1 ding voorop.
Karakter gaat altijd voor techniek!!! Met een paard wat een supertechniek heeft maar verdomd te springen kom je nergens.

En ik plaats meestal wat ik zie, meestal krijg ik dan onderbouwd weerwoord. Bijv. dit komt omdat... bouw, manier van rijden, instructeur, enz.

Dat geef ik daarna nog reactie wat ik persoonlijk in dat geval zou doen.
Bij in-uitjes, afstandbalkjes, overgangen, enz.

Loutjelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:03

Maar dat was in dit geval niet echt het geval. Laten we het allemaal maar houden op miscommunicaties. Ik vind in elk geval dat ze erg vooruit gegaan zijn, en ik heb het live mogen aanschouwen!