Riant schreef:Ben het met Mike eens,
Daarnaast wil ik ook wel even bemerken dat er legio paarden zijn die op hoog nieveau springen zonder briljante techniek, een ongelijk voorbeen of een mindere bascule.
Ik vind ook dat als je foto's plaatst dat je voor je zelf moet bedenken met welke kritiek je wel en niet iets wil doen.
Negative kritiek mag ook maar breng het dan opbouwend. Je kan ook schrijven, techniek is niet super maar paard heeft er duidelijk plezier in (op deze foto goed zichtbaar). Dat klinkt voor diegen die de kritiek ontvangt prettiger. (en ik bedoen niet dat je alleen maar Aahhh schattig leuk Poepie neer mag zetten)
Imo is je karakter en de werkwilligheid van je paard mindstend zo belangrijk als een beetje techniek in het springwerk.
Met kommentaar als: Hij heeft een afhangend voorbeen kan de ruiter niet zo veel toch??.. Ja een beter paard kopen.. Op deze foto zou mijn reële commentaar iets zijn in de trand van:
Paard moet nog leren sprong is technisch (nog)niet spectaculair, maar hij heeft er duidelijk lol in. Wat houding betreft let op dat je je onderbeen niet naar achter laat klappen, probeer je rug niet te hol te treken. En doe je ogen open met je ogen dicht zie je net waar je heen springt!!!! (grapje). In vergelijking met de vorige foto's ga je nu beter mee in de beweging.
Dat geeft tenminste het idee dat je iemand wil helpen.. Zo maar schrijven dat dat paard geen goede techniek heeft vind ik (hoe waar ook soms) gewoon niet bedoeld om een ruiter te helpen. Die kan dat immers zelf ook wel zien.
En duidelijk is het!