Diego @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:08

Aan commentaar op hoe hij loopt waag ik me niet, over het te diep lopen is al genoeg gezegd dus dat doe ik ook niet maar ik wil de ruiter wel ff complimenteren met haar houding, vind dat je een hele mooie houding hebt! En wat een schitterende pony met een prachtig koppie, nou ben ik sowieso nogal fan van vos-met-bles maar deze springt er toch wel uit, wat een kwijlbeest zeg! Wees er maar zuinig op!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 17:06

Malibu schreef:
Ook vind ik wel dat er iets meer voorwaarts gereden mag worden, nu komen z'n gangen niet mooi uit en lijkt ie erg 'vlak' te lopen. Hij mag wat ruimer gaan lopen met wat meer afdruk (wat je dus krijgt door het voorwaarts rijden).

Ik denk dat met een beetje proffesionele les (of priveles) dat deze pony heel veel mogelijkheden heeft...

Je zit trouwens wel erg mooi recht! *kijkt een beetje jaloers* hakken zouden voor het plaatje idd mooi recht mogen blijven en iets naar achter onder de heupen gesteld mogen worden. Dus schouder/heup/hak in 1 lijn... Maar je zit echt netjes recht met je rug

Hij heeft niet al te ruime gangen, maar dat wordt al steeds beter met stukjes veruimen en weer terug.

Over mijn zit.. het is wel erg grappig dat dit toch redelijk vaak wordt gezegd.. toen ik met me eigen paardje begon met lessen werd er steeds gezecht rechtop, kin in de lucht, arrogant op je paard! Nou je ziet het.. het werkt wel. schouder/heup/hak in 1 lijn... op een springzadel gaat dat niet zo heel erg makkelijk... Knipoog
iig bedankt voor t compliment.. *LOL*

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:53

Ja, ik las ook dat ie pas 5 was dus hij loopt echt helemaal zo gek nog niet hoor voor zijn leeftijd.

Dat is gewoon iets waar je rustig aan kunt blijven werken en dat komt vanzelf dan wel.

Op een springzadel gaat dat idd een stuk lastiger Haha! maar het is wel te zien dat je van jezelf al heel netjes zit hoor...

Hihi, zo hebben wij het ook geleerd... Als je dan iets naar voren gebogen zat riep onze instructrice heel hard TV (wat betekend Tieten Vooruit) Haha!

Heeft het paardje nog papieren ofzo? Ben wel benieuwd of z'n afstamming bekend is... (of heb ik niet goed gelezen? dat ken namelijk ook wel eens gebeuren)

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:00

mooi paard! Lekker vol, niet zo ielig! iNdd wel wat te diep....

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 12:29

Malibu"]
Heeft het paardje nog papieren ofzo? Ben wel benieuwd of z'n afstamming bekend is... (of heb ik niet goed gelezen? dat ken namelijk ook wel eens gebeuren)
[/quote]

Heb je goed gelezen.. het staat er ook niet..
Ik heb even voor je een ander topic opgezocht waar Marije vertelde wat zijn afstamming is.

[quote="diegomarije schreef:
Vader is Don Diego (v. Drug ox), vrij onbekende NRPS hengst, dus als iemand nog info over hem heeft..... Lachen

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:23

Hey Anike, Inderdaad schitterend paardje.. heb zelf ook een NRPS-er en is toch wel mijn favo soort... OK dan!
Lijkt t zo of loopt ie ook wat op de voorhand.. gezien zijn leeftijd moet dat nog kunnen natuurlijk, maar zodra ie meer op zijn achterhand gaat lopen zul je zien dat ie voor beter weg kan en dus ruimer gaat lopen... had die van mij ook Bloos komt goed.. daar geloof ik in

diegomarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:21

Diego loopt nog lang niet zoals het echt zou moeten, daar hebben jullie gelijk in, toch denk ik dat we aardig in de goede richting zijn. Waarom we hem dieper rijden heb ik al uitgelegd, als ik de foto's zo bekijk zou hij in zijn hals iets meer moeten buigen, dus nog iets lager en bij zijn hoofd iets minder "de valse knik". Ik maak me hier geen zorgen over, dit komt allemaal wel, tot 2 maanden terug racede ik nog door de bak met een paard die zijn rug vastzette, het bit vastpakte en zijn lijf totaal vastzette. Als hij aan de teugel liep, liep hij in een valse knik en was moeilijk diep te rijden. Als ik dan nu zie hoe hij loopt vind ik het al heel erg vooruit gegaan. Aniek heeft nog maar een paar keer op Diego gereden, daarom kan je niet verwachten dat hij perfect loopt. Diego heeft van nature geen ruime gangen, toch gaat hij al steeds beter van achteruit lopen en ook steeds ruimer. Kortom ik ben echt heel tevreden en we komen er echt wel. Nog even en ik maak het wedstrijdterrein onveilig, dus: be aware!!!!!!

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:39

He marije,

Vind dat hij echt veel meer body heeft gekregen als op de laatste foto's die ik van hem heb gezien(profiel+keuring).
Klasse en dat op de jusite manier aan de teugel rijden komt vanzelf wel.
Lekker veel lang laag laten lopen zodat hij z'n rug+achterhand wel moet gebruiken is een goed begin voor de latere oprichting.