) Zet het paard anders een op een kleine volte,open en sluiten en ook heel veel overganden maken,stellling en buigning vragen wil ook wel eens helpen ;DSucces verder!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) Zet het paard anders een op een kleine volte,open en sluiten en ook heel veel overganden maken,stellling en buigning vragen wil ook wel eens helpen ;D
. Ik bedoelde alleen dat een fatsoenelijke volte rijden en fatsoenelijke overgangen wel goed gaan aangezien ik het in de B best goed doe. Ik hoef echt niet ver te komen, daar gaat het mij niet om. Ik vind het gewoon leuk om te rijden en ervan te leren.
. Er wordt aan gewerkt. Dat hij af en toe te diep loopt en en op de hand gaat hangen vind ik dan ook geen probleem en ik ga dan echt niet in zijn mond lopen rukken maar juist proberen hem actiever naar voren te rijden. Sjuimpje schreef:Ik snap dat hij nog niet perfect van voor naar achter loopt,
waar ik moeite mee heb is dat je het probleem dan niet bij de wortel aan wilt pakken, maar aan symptoom bestrijding wilt gaan doen.

. Dat is inmiddels zelfs al voldoende om hem een merrie uit z'n hoofd te 'praten'. We hebben er wel eventjes over gedaan om hem zo braaf te krijgen. Ik heb ook wel hem gemeen uit balans gebracht dat hij wel moetst remmen en zich weer stuurbaar moest laten worden. Manon 2 schreef:Sjuimpje, dus als Ozep er in t bos vandoor zou gaan, dan zou je m geen ruk geven?
Nou ik Maddox dus écht wel. Hij weet dondersgoed wat "Hoooooo" betekent, hij weet ook heel goed wat een ophouding betekent of wat een zithulp betekent. Als hij daar niet op reageert, dan geef ik m echt wel een ruk en desnoods trek ik m naar 1 kant ook.
Gebeurt heel zelden maar daarna is hij zo mak als een lammetje hoor. Buitenrijden is geen dressuur, buitenrijden brengt veel meer risico's met zich mee. Als hij zou willen rennen zou ik dat No Way pikken.
Manda schreef:Die van mij doet het toch wel degelijk zelden hoor Patos.... Tijdens buitenritten en op open terrein (zoals op veel losrijterreinen in het buitenseizoen het geval is). Tijdens dressuurtraining heeft hij het nu precies een keer gedaan, maar zoals je had kunnen lezen is het dan na een half baantje alweer over omdat ik hem dan wel gewoon terug kan rijden, buiten en op open terreinen helaas niet. Ik heb er vrede mee als het een rijtechnisch probleem is en probeer er dan ook aan te werken, maar denk dat er ook een groot aandeel vanuit streken van het paard komt.
Het is me 2x gebeurd op wedstrijd en ik heb ongeveer 8 wedstrijden gereden... Bedankt dat je gelijk zegt dat hij het telkens op wedstrijden doet en dat ik er eigenlijk niet mee op wedstrijden kan Patos, dat valt dus reuze mee.
. Het probleem moet alleen niet opgeblazen worden want dat is (nog) nergens voor nodig. Het is geen allerdaags probleem maar iets wat de laatste tijd af en toe voorkomt. En omdat ik het inderdaad geen enorm rijtechnisch probleem wil laten worden vraag ik om advies. Les heb ik al, misschien had ik het daar beter kunnen vragen dan hier, maar ik dacht: ach wat meer adviezen kunnen nooit kwaad.
Dandy schreef:Ik weet niet wat hij precies doet, doet hij zijn hoofd naar beneden zodat hij lekker op de voorhand kan lopen, of probeert hij jou uit het zadel te trekken ? Ik heb ooit eens een tip gehad van iemand dat je in het laatste geval gewoon de teugels ineens lang moet laten, zodat hij geen steun meer heeft en op zijn snufferd gaat (doe dit wel voordat hij in vliegende galop zit anders gaat hij over de kop ben ik bang). Ik heb zelf wel eens een paard gereden dat het in draf ook deed, en het werkte na 2 keer goed struikelen al perfect.
horssie schreef:in de wei doet ie het niet als je daar rijd toch?
als die het wel doet goed oefenen en als hij hals op laag doet moet je flink benen geven
een pony kan niet in rengalop lopen met zijn snoet tussen de benen
Cowgirltjuh schreef:Dit is NIET waar! Ik rijd op een arabiertje, die er heel graag vandoor gaat, en dat doet hij lekker met zijn snoet tussen zijn benen tot tegen zijn borst! Niemand weet of het bij dat pony om een medisch probleem gaat of niet, maar ik wou je er toch heel even op wijezen