Duncan schreef:gaan druk zetten, niet teveel vragen en duidelijk zijn (qua dominantie) steigeren is een vorm van verzet (aandrijven en inhouden tegelijk, enige uitweg is omhoog) of dominat willen zijn (door te steigeren word íe groter en de mensen meetsal bang). Het i altijd een teken dat er iets niet klopt, dat kun je gaan bestraffen, maar je kunt ook bedenken dat het niet voor niets is en er wat aan gaan doen!
Goed ik heb een heel duidelijk voorbeeld waar de oorzaak heel goed is aan te wijzen. Mijn merrie wil het terrein niet af, want dan laat ze haar veulen achter. Het is dan ook 1 grote steiger parade totdat we echt weg zijn, wat betekend een kilometer verder en minstens 20 steigers verder.
Nou steigert mijn paard dus omdat ze bij haar veulen wil blijven, maar ik ben de baas en ik wil buiten uit stappen. Niets aan de hand, veulen is oud genoeg om alleen te blijven, het is puur een machts spelletje. voorkomen is maar 1 ding en dat is thuis blijven, dat lijkt me geen goed idee, want dan wint zij. Dus is het een kwestie van een paar keer doorzetten en dan ben je er doorheen.