mio(anda) @ work + rodeo foto's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:17

Jeetje Bloos! dat je bleef zitten joh! *LOL*
De rijfoto's zien er super goed uit joh

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:08

vet die 3e foto *LOL* Cheese!

maar mooi bessie hoor

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:22

sow sow

het is echt een pittig ding is maar goed dat je een beugelriem denk ik?
om had gedaan

pff dat met 1 been in de beugel kanp hoor ik had het niet volgehouden ik had er naast gelegen denk ik

maar wel netjes die foto`s er naast

het blijft een lekkerding Lachen echt een super ding joh

DEESenJAMBOJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:44

*POING POING* Haha!

jeetje dat je erop bent blijven zitten, die eerste foto lijkt echt alsof je eraf wordt gelanceerd!!! Je heb wel lef Haha!
wat een schoonheid verder zeg! succes nog verder

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:56

ziet er spannende uit..als je daarna die findere rijfotos bekijkt zien die bovenste er wel gruwelijk uit zeg..vooral die teugels..auwauw
vind ik eerlijk gezegd niets cools aan..
gr esther

Whoops

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:07

wooooo, dat je bleef zitten, echt knap! Maar heel gaaf paardje, de op de latere foto's loopt ie echt lekker, helemaal gezien de 9 weken die je pas bezig bent!!

petrahin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:48

super dat je blijft zitten. Ik heb Mio in het echie mogen zien lopen(los in de bak) en lopen kan die dus als jij zo doorgaat en het eruit kan rijden heb je een geweldig paard.Ik ben toen gevallen voor de bruine Lusitano. En ook hij is een geweldig paard klop het even af maar nog geen rodeo gehad met hem.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 00:30

9 weken, en dan al galloperen..dat gat snel! Oefen je elke dag? Het valt mij op dat hij z'n staart wat tussen de benen klemt. Verder zijn het leuke actiefoto's.

TARALOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 10:04

heey!! Haha!

zo, hij kan wel aardig rodeorijden!! Tong uitsteken lief beessie Lovers loopt ook netjes!! OK dan!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 11:25

Zo! Hulde dat je bent blijven zitten. En wat een verschil met de andere foto's. Die zien er ook nog niet geheel ontspannen uit. Maar wel een stuk rustiger dan de eerste drie!

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 11:45

Hij is nogal bang jah en liep nog niet helemaal ontspannen, kwam denk ik ook wel een beetje door de wind en het is en blijft een beetje een angsthaas zodra hij wat hoort knijpt hij zijn staart tussen zijn benen, er zaten van de week wel mooie stukje tussen maar ja het gehele beeld moet nog ontspannender,

Over dat zitten blijven op het moment dat hij gaat hoop je maar op 1 ding en dat is zitten blijven en het is mij tot nu toe elke x gelukt.

En nee ik rij hem niet elke dag, vind ik teveel voor een jong dier, rijd hem 3 x per week, en galoperen doe ik kleine stukjes maar hij pikt verder alles heel goed op.

Vandaag ga ik weer rijden, en het belangrijkste vind ik zelf de ontspanning, het zoeken naar de hand doet hij zelf, ik vraag niks van hem. Vorige week ook al bezig geweest om hem lekker ontspannen te krijgen maar toen ik hem kocht kregen ze hem niet ingereden, hij kwam gruwelijk omhoog als je er op wilde dus dat was niet gelukt dus ben eigenlijk al blij dat hij het zo goed doet.

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 12:18

Meteen afstraffen zoiets hoor...
Ik moet er zelf altijd afspringen als een jong paard zo begint te doen omdat de kans groot is dat je gigantisch aan de teugels gaat hangen en dat paard alleen nog maar banger maakt..en no offence, maar je hangt hem toch behoorlijk in de mond...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 12:25

No problem, sleur er maar lekker aan.
Hij moet maar weten dat het niet fijn is om dit soort geintjes te flikken
Zolang hij niet recht overeind staat mag je er best aan houwen in dit soort situaties.

Klasse dat je hem zo uitzit en dat je het zo goed weet af te vloeien! OK dan!

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 12:28

de eeste paar foto;s zijn grappig Haha!
gaaf paardje ook

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 12:29

hey,
je paardje kan flink te keer gaan zeg.. verder loopt hij al wel netjes zeg!
Mooi paardje trouwens

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 12:36

Nee ik sleur niet in zijn bek om het te straffen maar hoe moet je anders iets uitzitten en als ik er afspring kom ik er nooit meer op omdat meneer wat angst heeft met op en afstappen dus wat is dan wijsheid. En doordat je iets meer aan de teugels hangt word hij niet bang dan dat ik eraf spring. Je moet dingen altijd bekijken per paard en dan voor jezelf uitmaken wat wijsheid is en waar hij dus bang van kan worden.
Naarmate ik daarna met een los en ontspannen teugeltje rijd en hij zelf het bit aanneemt kan je er al van opmaken dat hij dan geen angst heeft voor het bit.

Bayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 12:51

wat een sprongen zeg Scheve mond
misschien als hij zo doet gewoon de teugels geven en hem even laten gaan en dan tot stilstand brengen.
zal ie minder verzet tonen daarna denk ik.
maar echt wel knap dat je blijft zitten want ik zou al lang er naast gelegen hebben Haha!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 15:39

AlmostBlack schreef:
Meteen afstraffen zoiets hoor...
Ik moet er zelf altijd afspringen als een jong paard zo begint te doen omdat de kans groot is dat je gigantisch aan de teugels gaat hangen en dat paard alleen nog maar banger maakt..en no offence, maar je hangt hem toch behoorlijk in de mond...

Dat in de mond hangen overleefd hij wel....
Je brengt het er aardig vanaf zo hoor Haha!
Je ziet wel dat hij nog wat "geknepen" loopt maar hij is dan ook nog niet lang onder het zadel.
Longeer je hem ook voor het opstappen??

Ik moest eigenlijk wel lachen toen ik de eerste fotoos zag...ik heb ook zo vaak zo gereden...
Ik had wel een beugelriem om de hals dat geeft net even meer houvast....

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 15:49

Bayan schreef:
wat een sprongen zeg Scheve mond
misschien als hij zo doet gewoon de teugels geven en hem even laten gaan en dan tot stilstand brengen.

Scheve mond Vergeet het..dat doet ie lekker niet dan wordt het nog erger ! Ik spreek van ervaring Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:02

ik durf het bijna niet toe te geven , maar ik ga met sjuimpje mee

ik denk dat de mensen die vinden dat je lange (?????!!!!!) teugel moet geven, zelf niet zoveel ervaring hebben met zulke paarden
okej de ruiter op deze foto's heeft misschien nog wat minder ervaring en hangt idd met heel haar gewicht in de teugels,
ze moet zelf leren haar evenwicht in het zadel te houden door goed op knieen en beugels te steunen
maar de teugels loslaten ??!!! dat is vragen om ongelukken !!!
als jij m lange teugel geeft , zeg je dus,"goed zo jongen, ga maar door met bokken "
nee, KOP EROP houden en schupt m doormidden met zulke geintjes !
als je de teugels lang geeft, en het paard zet zijn kop tussen de benen ... dan maak je van hem en jezelf een levende katapult !

verder loopt ie iid erg geknepen , zeker omdat ie toch al even onder het zadel is .
past het zadel wel goed?

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 16:36

Het zadel past prima maar hij was gewoon heel erg gespannen zo voelde hij ook aan ,
Ik ben ook van mening over dat teugel geven, en misschien hang ik iets teveel, maar ik wilde kost wat kost erop blijven zitten omdat ik anders weer aan het begin kan beginnen en kreeg mijn beugelriem niet meer te pakken en had maar 1 beugel aan vandaar.

maar vandaag weer gereden ging superbraaf, was al weer een stuk ontspannender en minder samengeknepen. Maar bedankt voor de leuke reactie's en van sommige waardevole tips

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:39

crossmonster schreef:
nee, KOP EROP houden en schupt m doormidden met zulke geintjes !
als je de teugels lang geeft, en het paard zet zijn kop tussen de benen ... dan maak je van hem en jezelf een levende katapult !

Idd.....als ik nog maar dacht dat hij vuil ging bokken...naar voor met die hap!!!!!! en zijn hoofd omhoog.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:40

nee daarom, ik snap heel goed dat foto's van zulke momenten niet echt super zijn Haha!
en het valt ook niet mee om op de juiste wijzen de bokken op te vangen
ik rijd altijd met een stubben springzadel, die zijn daar ideaal voor !
je gaat lichtjes staan in de beugels, steunt op de knieen en je voelt er bijna niets van
een dressuurzadel of een diep veelzijdigheidszadel zijn knudde voor jonge beesten die zo bokken, je bent te traag in je zit (zoals jij nu dus ), en je krijgt elke keer een klap in je rug .
dus geef mij maar een clos contactzadel voor zo'n rodeo !
Laatst bijgewerkt door CM_ op 26-06-04 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:40

frappa schreef:
maar vandaag weer gereden ging superbraaf, was al weer een stuk ontspannender en minder samengeknepen.

En daar gaat het toch om.....stapje voor stapje de goede kant op OK dan!

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-04 16:42

das ook zo, en niet teveel willen in 1 x