handen hoog of laag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:58

Je moet je hand gebruiken als een spons ! komt je paard hoger knijp je je hard dichter, zodra hij weer lager loopt ontspan je je hand ! Je moet natuurlijk ook denken om je houding en beenhulpen ! Maar op deze manier kun je je paard naar beneden rijden aan de losse teugel !

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:13

Ben het eens met de zin: hoofd hoog is handen hoger, hoofd laag is handen laag. Maar je moet je handen niet zo houden dat het net lijkt alsof je op de fiets zit!! Dat zie je best vaak, dat mensen met de handen zo ver uit elkaar en voorover zitten.
Mijn instructrice zegt vaak: het paard moet nageven, jij zelf niet!!!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:45

Pascha schreef:
Ben het eens met de zin: hoofd hoog is handen hoger, hoofd laag is handen laag. Maar je moet je handen niet zo houden dat het net lijkt alsof je op de fiets zit!! Dat zie je best vaak, dat mensen met de handen zo ver uit elkaar en voorover zitten.
Mijn instructrice zegt vaak: het paard moet nageven, jij zelf niet!!!

Tuurlijk niet, handen moet je ten alle tijden bij elkaar houden. Al moet ik toegeven dat me dat nog altijd niet lukt als ik voorwaarts neerwaarts rij.
Mijn instructeur heeft daar ook een leuke opmerking over: "Maak je niet zo breed! Als je breed wilt zijn moet je gaan bodybuilden!"

Kim1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 14:40

Wha, die moet ik onthouden Okkie1, maar je hebt wel gelijk je moet je handen nooit breed houden, maar ik heb hetzelfde als jou bij vwnw betrap ik mezefl er vaak op ze ook breed te houden.