kort halsje>&<aan de teugel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rinthoron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:53

doet Tong uitsteken

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:29

Ik ben het met Patsur eens. En ik denk niet dat je dit aanvallend moet opvatten. Je kan het ook als opbouwende kritiek zien. Hoe vaak lees je niet dit en dat kan mijn paard/pony niet. Terwijl het vaak ligt aan onvoldoende kennis van de ruiter. Of dat de ruiter zelf niet in de gaten heeft dat zij/hij iets verkeerd doet.

Daarbij komt dat het ene paard makkelijk nageeflijk loopt en de ander niet. Dus met het ene paard/pony zal het minder moeite kosten dan met het andere.

Niet alleen paarden moeten leren, ook veel ruiters (inclusief ikzelf).

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:19

Ik heb ok zo'n paardje met een kort, gespierde hals. Wat ik ondervonen heb is dat je de teugels niet te strak mag houden, maar ze juist veel ruimte moet laten om naar beneden te komen, te ontpsannen, na wat oefenen worden ze dan vanzelf wat nageeflijk als je been er goed bij houdt. Lachen

MSDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:47

nooit geleerd dat je een paard met t been naar de hand moet rijden?!
als je t goed doet, vang je de voorwaarste drang (impuls) op door ophoudingen te maken met je buitenhand!
ik heb ook een pony met een kort halsje. dat is opzich wel lastig maar er valt goed mee te rijden!! hij loopt gewoon aan de teugel en is fijn om te rijden in dat opzicht.
absoluut niet trekken want daar maakt je paard alleen maar "misbruik" van! aangezien paarden sterker zijn dan wij!! veel succes met oefene! en probeer hem echt niet in de krul te trekken ofzoow!! dat werkt nie!! Knipoog

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 14:38

ik denk dat het mogelijk is, al moet het paard dan wel ontspannen zijn.
en denk erom dat je de keelriem super los laat!
anders keelt ie zichzelf, dit is echt heel belangrijk bij paarden met een korte nek.
verder gewoon zorgen dat ie soepel word, dus veel overgangen en voltes ed. maken!
succes!

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 16:42

tuurlijk kan een paard met een korte hals ook aan te teugel lopen! je kan ook een goede instructie erbij halen om je te helpen als het niet lukt. succes