Met Nimondro op wedstrijd, hij gaat lekker!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:07

Ziet er goed uit met Nimo OK dan!
Maar probeer idd een beetje op je houding te letten Knipoog

Jammer dat het met Jur zo slecht ging Scheve mond

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:11

Nee hoor, Jurga heeft geen pijn aangezien ze de hele week al super loopt en geweldig galoppeerd, alleen op wedstrijd wil het schijnbaar niet .
Ze heeft nu alle outdoors voor Jurga iig afgezegd.

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:13

kan het daarom niet zijn dat jurga gewoon geen zin meer heeft in wedstrijden...
Merken jullie ander gedrag aan haar als ze weet dat ze een proefje moet lopen???

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:22

Nee dat niet, ze heeft wel zeker zin in de wedstrijden, het gaat alleen buiten voor geen meter, geen idee waar dat zo ineens door komt Verward.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:28

Maar dat zal toch een oorzaak hebben lijkt me.....
Hebben jullie zelf enig idee waar het door kan komen dat ze zich zo gedraagt op buitenterrein? Je kunt er nu wel mee stoppen, maar als je de oorzaak niet weet loop je vrees ik het volgende buitenseizoen weer tegen hetzelfde probleem op.....

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:29

Ja maar ik denk niet dat ze nog een buitenseizon met Jur gaat rijden?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:34

Maar jullie hebben geen idee waar het doorkomt?

Zou toch zonde zijn om helemaal niet meer buiten te kunnen starten.... En als dit opeens gekomen is zou er toch iets moeten zijn.
Ik zou iig zelf heel nieuwsgierig zijn naar waar het vandaan komt Knipoog

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 17:41

Ik start al jaren outdoors, nooit probs gehad. Ik oefende eerder altijd op het gras zonder stiften, ze deed alles. Maar dit seizoen wil het gewoon niet zo lukken. Plus dat ik zelf outdoors veel minder leuk vind dan indoors. Ik weet nog wel (leuk, geheugenverlies) dat Jurres eerder zonder stiften ook beter liep als met. Vandaar vorige keer mijn keus niet met stiften te rijden. Maar ja, toen kreeg ik daar weer commentaar op.

Lichamelijk is er nul komma niks mis met Jurga. Ze is juist superheppie, werklustig (Ja, Jurga!) en ze gaat beter dan ooit. En ja, wedstrijden vind ze wel degelijk leuk. Ik train wel lekker met haar door tot de indoors, dan kijk ik volgend jaar in het buitenseizoen wel hoe het dan gaat als ze weer een stuk verder is.

oh enneuh.... ik heb geeneens een verliespunt gekregen, had 134 punten. Verward Commentaar was dat ik stiller moest zitten met een stillere hand. *LOL*

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:48

Maar is het dan niet het proberen waard om buiten nog eens zonder stiften te starten? Als ze daarmee goed overeind blijft en beter loopt dan met.....

Nou ja, succes ermee in ieder geval!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 17:55

Nee, heb zelf na elke wedstrijd zoiets van 'ondanks dat ze zo goed loopt, stop ik met Jurga met starten.' Dat gevoel wordt elke keer sterker. Mensen kijken me aan met de vraag in hun ogen 'wat doe je in hemelsnaam nog hier?' Af en toe is het gevoel om te stoppen met wedstrijden zowiezo heel sterk (niet alleen Jur, ook Nimo). Maar het probleem is: ik heb maling aan de mensen die me aankijken op mijn paard en ik vind wedstrijd rijden enorm leuk.
Nu heb ik met Jur echt een time-out nodig. Indoors vind ik veel leuker, dus daar wacht ik lekker weer op. Voor ik zelf stop (want ik heb zo helemaal geen zin in starten), neem ik even een break. Jur kan er niets aan doen verder.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:03

Vandaar dat je mij ook nooooooooit in pakkie op een dressuur wedstrijd zult zien, rijden (waaronder ook dressuur) is leuk, maar om nou in zo'n apepakkie op een paard te gaan zitten omdat dat perse moet? Mij niet gezien Haha!.

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:40

Tja roy dat zijn nu eenmaal de regels bij wedstrijden....
welke wedstrijd je ook doet... dat is met elke sport zo...

en het is jammer dat het nu wat minder gaat met jullie , maar ik ben er van overtuigd dat het wel weer de goede kant op zal gaan.
Misschien hebben jullie wel even die break nodig, vooral omdat ze nu wel thuis lekker loopt na die dip die jem et haar gehad heb.

Zolang je weet dat je paard er lol in houdt kan je het proberen...

Ik wil dit jaar ook gaan starten met pablo na onze opstapproblemen, mocht ik na een paar keer merken dat hij er totaal geen lol en zin heeft dan stop ik er ook onmiddelijk mee.... Jammer voor mij...
Maar je moet er beide lol in hebben vind ik..

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:46

Als jullie idd die break nodig hebben, lekker doen. Thuis doortrainen en dan van de winter weer vol frisse moed starten Lachen

Als jij zoveel lol hebt in het wedstrijdrijden, lekker mee doorgaan toch. Laat die mensen maar denken Knipoog

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:03

leukie hoor!
die buitenteugel hing idd wel erg los zeg,
probeer jezelf wel een beetje daarop te tikken.
egt super, ga zo door!!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:05

Wat een gave pony zeg Haha! Hij's wel goed aan de maat, of niet!

Ziet er iig netjes uit en gefeliciteerd met je punten!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 23:22

Gefeliciteerd nog met je winstpunten. Wat een leuke "pony" (:))) zeg!! Hij loopt echt netjes.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 00:02

Voor een Pony Haha! loopt het best leuk Haha!

nee hoopr ziet er leuk uit!
Er zitten echt mooie foto's tussen.

En als jij denkt dat het goed is om een break in te lassen met Jurga, Dan moet je dat gewoon doen.
Altijd je eigen gevoel blijven volgen he Lachen

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 00:19

Hé Iloon! gefeliciteerd met je twee puntjes! Jammer van Jurga, soms kan een tijdje een time-out nemen heel goed zijn. Zeker als je met Nimo wel nog lekker kan starten, je hoeft je dus niet te vervelen. En wie weet als je jurga thuis wat meer doorwerkt, dat ze volgend outdoorseizoen wel beter te bewerken is.

Ik was er vandaag helaas niet, aangezien Silvi al vanaf woensdag niet helemaal goed liep. Jammer genoeg zat er geen verbetering is, dus hebben we moeten afmelden... Mijn stalgenoot was er wel in de L1, met een grote vos. Had geloof ik een tweede plaats met maar 153 punten.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 08:32

Ik zat de lijst al af te speuren naar jullie, maar zag jullie idd niet meer staan. Jammer hoor, had jou en Silvi graag (weer) eens gezien Lachen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:40

Jurga schreef:
De Nieuwe Heuvel, thuiswedstrijdje dus .

Nimondro is 1.60 m nu. Ik rijd hem nu vanaf oktober en ben L2 startgerechtigd. Best knap, want voor ik hem kreeg, is hij compleet verkloot, arm beest.

Oh en laat ik het niet vergeten: Petra (Sjimmy) ontzettend bedankt voor het rijden van Nimo de afgelopen tijd als ik weer eens geen tijd had!

Hihihihi, dit wilde ik net vragen, of dit 1 van die verwaarloosde paarden was, die jullie zo zielig vonden...
Wat ziet hij er ontzettend goed uit zeg!!! En hij loopt ook super fijn zo te zien! (hoe jullie dat enorme kruisen bij het wijken voor elkaar krijgen moet je me maar eens uitleggen, want ons lukt dat nog niet zo Schijnheilig )
Jullie gaan ontzettend hard... Veel plezier en succes ermee!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 18:18

Tja, hoe krijgen we dat wijken voor elkaar? Geen idee eigenlijk. Jur doet dat uit zichzelf. Nimo wijkt minder dan Jurga vaak. Als ik heel goed kijk kan dit ook een shot zijn uit het wijken dat hij 'kont eerst' ging en ik dat corrigeren moest. *LOL*

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:44

Ik vind de wijkfoto's altijd het meest gaaf Haha!. Er komen trouwens nog een aantal foto's bij vanavond op verzoek van Ilona Tong uitsteken.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 18:32

Jaaaah, foto's van Jurga en Voice in de opfok.