een draver@dressuur work in set

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:49

Als je je handen niet vastzet, kan het paard ook niet hangen! (en doen je handen dus ook geen zeer. En je hoeft geen Z-dressuur paard te zijn om ontspannen te lopen.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:01

miekelover schreef:
nou als jullie het allemaal beter weten dan moet je maar een keer op mairska rijden die hangt zo erg in je hand dat het gewoon zeer doet. Het is geen Z dressuurpaardje maar een draver die het moelijk vind om te ontspannen en om aan de teugel te lopen

Geef het paardje maar de schuld

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:02

En inderdaad wat Anoeska zegt, waarom zou alleen een Z-paardje kunnen ontspannen

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 15:09

ik geef het paard niet de schuld. maar als ze altijd op de drafbaan gelopen heb en dan nu aan de teugel moet das ze niet gewend. maar ze heeft ook iets in de rug en iets aan de achterbenen. Ik weet niet meer hoe dat heet in ieder geval een blessure

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:13

en daar kom je nu mee Haha!? Ik vind het geen verkeerd paard, maar de rasomschrijving klopt dus ook niet. Wel jammer dat mensen soms zo aan het verzinnen slaan..

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:15

miekelover schreef:
ik geef het paard niet de schuld. maar als ze altijd op de drafbaan gelopen heb en dan nu aan de teugel moet das ze niet gewend. maar ze heeft ook iets in de rug en iets aan de achterbenen. Ik weet niet meer hoe dat heet in ieder geval een blessure

Kom je ook lekker vroeg mee Scheve mond
Maar lijkt me niet erg logisch, paard met een blessure aan de rug die wel gewoon gereden wordt ? Verward kan aan mij liggen hoor

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:17

Dus ze heeft een blessure aan haar rug én wordt in de krul getrokken. Een slechte rug lijkt me dan zeker een reden om zoveel mogelijk naar onspannenheid te werken (als je al rijdt). En dus vooral niet je handen vast te zetten.
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 17-06-04 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:18

Als ze op de drafbaan gelopen heeft is het nog altijd een draver, het wordt er niet anders van dat ze niet meer koerst. (sorry, kan me daar gruwelijk aan ergeren...)
En ze kunnen dan nog wel ontspannen lopen hoor, ze moeten alleen wat harder hun best doen en andere spieren gebruiken.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:22

wkoekoek schreef:
Als ze op de drafbaan gelopen heeft is het nog altijd een draver, het wordt er niet anders van dat ze niet meer koerst. (sorry, kan me daar gruwelijk aan ergeren...)
En ze kunnen dan nog wel ontspannen lopen hoor, ze moeten alleen wat harder hun best doen en andere spieren gebruiken.

Tis een KWPN Haha!:D

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:23

Anoeska schreef:
Dus ze heeft een blessure aan haar rug én wordt in de krul getrokken. Een slechte rug lijkt me dan zeker een reden om zoveel mogelijk naar onspannenheid te werken (als je al rijdt). En dus vooral niet je handen vast te zetten.

Ben het helemaal met je eens maar goed, het zal wel een blessure zijn waarbij het paard juist zo moet lopen ofzo >;)

*LOL*

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:24

Anoeska schreef:

Waar zie jij dat in de krul trekken Verward
Ze zet haar handen helemaal niet vast, ze heeft ze zelfs een beetje geopend. Op de eerste foto biedt ze wel weerstand ja, en terecht, je laat hem toch niet met zn hoofd daarboven lopen. Verder vind ik er ook niks mis mee als je je handen laag hebt, zeker niet bij een paard dat wat lager moet lopen, daar maak je het alleen maar duidelijker mee.
[edit] ik zie nu dat hij op sommige plaatsen zn mond geopend heeft.. maar dan nog vind ik het niet het idee geven van in de krul trekken [edit]
Laatst bijgewerkt door Lenn op 17-06-04 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:24

Yellowfish schreef:
Tis een KWPN Haha!:D

de dag dat een KWPN-er meekoerst met dravers moet ik nog meemaken. Knipoog

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:25

mensen worden hier behoorlijk afgezeken :S?

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:26

wkoekoek schreef:
de dag dat een KWPN-er meekoerst met dravers moet ik nog meemaken. Knipoog

Citaat:
mariska een 17jaar kwpner ex-draver.

Clown

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:30

miekelover schreef:
maar als ze altijd op de drafbaan gelopen heb en dan nu aan de teugel moet das ze niet gewend.

Draver, lijkt me dan toch Verward

Maar goed, laten we weer ontopic gaan Schijnheilig

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:32

Lenn schreef:
Waar zie jij dat in de krul trekken Verward
Ze zet haar handen helemaal niet vast, ze heeft ze zelfs een beetje geopend. Op de eerste foto biedt ze wel weerstand ja, en terecht, je laat hem toch niet met zn hoofd daarboven lopen. Verder vind ik er ook niks mis mee als je je handen laag hebt, zeker niet bij een paard dat wat lager moet lopen, daar maak je het alleen maar duidelijker mee.
[edit] ik zie nu dat hij op sommige plaatsen zn mond geopend heeft.. maar dan nog vind ik het niet het idee geven van in de krul trekken [edit]

IMO zet ze haar armen + schouders zeker wel vast, de houding van haar hander + armen is al niet van, netjes (hoort een knik bij je ellebogen te zitten, en die ontbreekt toch echt Haha!:D) en verder, nouja ik vind het paardje gewoon niet ontspannen + erg op de voorhand lopen.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:32

wkoekoek schreef:
Draver, lijkt me dan toch Verward

Maar goed, laten we weer ontopic gaan Schijnheilig

*LOL* lijkt me een goed idee, miekelover is zelf een beetje tegenstrijdig geloof ik Clown

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:41

Ik krijg van de foto's het idee (kan dus heel goed zijn dat het in werkelijkheid heel anders is) dat ze haar handen op haar bovenbenen vast zet. Ik zie geen ontspannen schouders/armen/ellebogen. Daarom denk ik dat het paardje in de krul wordt getrokken.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 15:57

Anoeska schreef:
Ik krijg van de foto's het idee (kan dus heel goed zijn dat het in werkelijkheid heel anders is) dat ze haar handen op haar bovenbenen vast zet. Ik zie geen ontspannen schouders/armen/ellebogen. Daarom denk ik dat het paardje in de krul wordt getrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:11

miekelover schreef:
nou als jullie het allemaal beter weten dan moet je maar een keer op mairska rijden die hangt zo erg in je hand dat het gewoon zeer doet. Het is geen Z dressuurpaardje maar een draver die het moelijk vind om te ontspannen en om aan de teugel te lopen

Je zet die foto's hier neer en dan moet je ook tegen de kritiek kunnen die gegeven wordt.

Ik weet ook dat als ik rijfoto's van Indie en mij plaats dat ik onwijs veel kritiek krijg dat er heel, heel veel verbeterd moet worden. Maar je kan het ook zien als tips en daar wat mee gaan doen en je er bewust van worden.

Bovendien vind ik niet dat jij de schuld op het paard afschuift, maar begrijp ik best wel wat je bedoelt.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 16:40

van die blessure heeft ze geen last als er maar niemand op zit die zwaarder is al 65/70 kilo. Ik kan wel tegen kritiek maar als zij nog maar voor de 3ekeer op mariska zit dan rij jij ook nog een beetje van kijken wat ze allemaal kan enz en dan dat je er gelijk met een goede houding erop kruipt en weg rijd. Maarja als jullie mij niet willen geloven dat mariska niet makkelijk is met rijden. Ik kan er glad niet op rijden en ben dat niet gewend

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:55

miekelover schreef:

Waarom zorgt zei er dan niet voor dat haar houding eerst beter word en dat ze het paardje ontspannen kan laten lopen ZONDER dat ze persee aan de teugel moet lopen. Ze moet nu ook andere spieren gebruiken. En wat ik lees is ze ook niet gewend dat ze onder het zadel gereden word. Waarom dan gelijk aan de teugel dit en dat. Ik zou als ik jullie was eerst eens rustig opbouwen en ontspanning erin en dan aan de teugel enz laten rijden

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 16:57

dat is het juist. je heb dan haar beter in de hand anders gaat ze kei hard draven en galoperen in het bos ook je kan nie met lange teugels rijden anders gaat ze er als een speer vandoor

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:16

miekelover schreef:
dat is het juist. je heb dan haar beter in de hand anders gaat ze kei hard draven en galoperen in het bos ook je kan nie met lange teugels rijden anders gaat ze er als een speer vandoor

Juist en daar moet je dan op oefenen! Dat bedoel ik dus. En daar heb gewoon geduld voor nodig

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 19:37

ja dat weet ik maar als ze er nog maar paar keer op gereden heeft