draaakje schreef:mijn zus geeft mij ook al "les"en ik doe veel grond werk, maar met een vaste les wacht ik nog even (maar ik vroeg hier ook geen advies over)
maar het is wel het beste advies voor je probleem
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sflj schreef:misschien heeft Draakje een goede reden -die niet zoveel met het rijden op zich te maken heeft- om dat nog niet te doen?
Phynix schreef:Zal ik dan maar een antwoord geven op de vraag die je daadwerkelijk stelde! Een goede manier om vertrouwd te raken met elkaar is Free Style. Ik heb zo'n cursus ooit gevolgd en gebruik het nu ook op mijn pony. Hij reageerde meteen al bij de eerste keer goed en het kan echt bij elk paard. Zo krijgen ze ook meer respect voor je en zal hij ook niet zomaar weglopen. En over dat drukke draven en galopperen, wat als je nou hem eens laat galopperen zoals hij altijd doet. Maar hem dan wel nog 10 rondjes laat galopperen, zodra hij langzamer wil gaan. Zo denkt hij eerst zijn zin lekker te krijgen, maar heeft vervolgens wel door dat het toch niet zo leuk is.
En voor de buigingen, veel voltes, slangevoltes en probeer hem tijdens het rijden een aantal keer met zijn neus, jouw voet te laten aantikken. Zo moet hij niet alleen zijn nek buigen, maar heel zijn rug ook mee.
Hopelijk helpt dit allemaal een beetje!! Succes
na een tijdje zal het vast beter gaan en nog een tip zeker met een jong paard is les krijgen heel erg handig