HOOG gesprongen !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 11:50

Ik zit me hier rot te lachen om die persoon op de achtergrond, ziet er echt komisch uit Haha!. Maar wat springt dat dier supergoed!

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 11:54

Wow das zeker hoog zeg! Wel knap! *LOL*
Die van mij is 1.62, ook gefokt voor het springen, maar ik denk echt niet dat ze over 1.60 heen zou gaan.
Dan kan je pushen wat je wil, maar dan doet ze het vast nog niet.
Dus ik denk niet dat het paard helemaal tegen z'n wil erover heen is gegaan. Lachen Dan hadtie idd vast wel geweigerd als hij echt niet wilde. Lachen

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 11:58

Anja, ...bedankt ...en de rest ook Knipoog
Ik wil best negatief commentaar horen als het opgebouwd is en geen stoeme praat ! Zo als hier geschreven wordt, is degoutant !! wa zeggen jullie dna van mensen die springen met zware bitten en zweep en sporen en het gewicht van een mens erop, dat is nog minder natuurlijk...en marchands en paarden met geweld gebruikt, mens toch praat eerst van dingens DIE JE KENT! Je KENT niets van ONS of de paarden en hun leven.
Het is een vieze merrie idd weet je waaarom?? Omdat ze ROTBEDORVEN is door de pa van men vriend die ze verzorgd en verzorgd heeft als ze klein was ja dus dan zie je soms oren plat en vieze blik...tja..als daarom je u paard met rust laat en niets doet...
Ja het is springpaard van mijn vriend. nee geen fotos gereden dan spring ze nog nie hoog, we doen op ons gemak, moet nog leren.
Het is een paard dat thuis geboren is de moeder is zelf een gewelidg springpaard( dochter van fantastique voor degenen die iets kennen van BWP Knipoog ) mijn vriend sprong 2m met haar vroeger, nu is 22 j en ze is in super vorm , ..ze sprong vanzelf en zo vlot en goed..ik ben echt verbaasd.
Haar pa is ook een springpaard verkocht in amerika, dus het zit in bloed blijkbaar Knipoog
Ik zou zo iedereen uitnodige om te laten zien hoe vriendelijk en zorgzaam en hoe lief wij met ons paarden mee omgaan !! Paarden zijn mijn leven en ik ben alle dagen , ik zeg alle DAGEN ben ik minsten 3 4 U met hun bezig !! wei verzorging stallen eten..enzov..Ik neem NOOIT vakantie omdat ik nie te maniak ben om ze aan iemand anders te laten..ik ofer mij voor mijn paarden op! Ik denk da er weinig dat doen!
Laatst bijgewerkt door cinv op 06-06-04 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 12:00

cinv schreef:
de moeder is zelf een gewelidg springpaard(dochter van fantastique voor degenen die iets kennen van BWP Knipoog )

Ushi haar papa is ook van fantastique, zijn idd allemaal fantastische springpaarden (nee ik heb geen dikke nek Schijnheilig )

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 12:02

Ik vind het super knap Bloos! dat ze daar overheen durven!
Wat is de schofthoogte van het beestje?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 12:04

Wauw!! Ik denk dat mijn pony er gewoon onderdoor zou gaan Haha!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 12:10

Wow hoog zeg! Wow! Ik dacht dat die vent hem er zogenaam overheen wou trappen Haha!

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 12:11

Lijkt net op die persoon het paard over de hindernis heen schopt! Haha! hahaha. Dat was mijn eerste gedachte.
Ziet er echt hilarisch uit.

Verder is het echt mega hoog! En ze moet er wel plezier in hebben.
Anders had ze echt niet gesprongen, of er gewoon onderdoor gelopen!

[edit] Zie nu dat eronderdoor lopen geen mogelijkheid was Schijnheilig

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 12:16

Mara t is dat hé , ...allez ..zeg eens ...hoe WIL je een paard dwingen om zo te springen...??.. en zo hoog nog wel..kom aan. Je ziet direkt de bokkers die er iets van kennen..of nee er veel van kennen Lachen
Ja ...mijne vriend is grappig manneke héhé... ik was ook goed aan het lachen!

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 12:44

wat springt die hoog Wow!

gaaf paardje, is ook een schoonheid!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 12:45

Goh, ik vroeg alleen wat het nut was.. Scheve mond
Je zou bijna denken dat je zelf ook wel snapt dat het totaal zinloos is om je paard zo hoog te laten springen, aan de manier waarop je jezelf verdedigt.

Maar ehm.. Om toch positief commentaar te geven (wat kennelijk alleen mag in jouw topics), ze heeft een betere springtechniek dan de andere paarden waar je foto's van hebt geplaatst Clown

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 12:56

hoe oud is ze ?
en lis: geef normale commentaar! zij zullen het nut er wel van weten! ik wil ook weten hoe hoog mijn pony kan gaan! en als ik een springpaard zou hebben! zou ik ook willen weten hoe hoog hij kan gaan zonder ruiter!
dus ik vind het helemaal niet stom dat ze dit doen

en inderdaad als het paard dit te hoog vond zou ie het niet springen! er zijn geen zwepen of touwen dus ze springt uit vrije wil
daar moet je dus niet over zagen!

zoals de TS al zei wil ze opbouwende commentaar en geen gezannik van wat het nut is!

*niet aanvallend bedoeld ofzo*

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 12:56

lis schreef:
Goh, ik vroeg alleen wat het nut was.. Scheve mond
Je zou bijna denken dat je zelf ook wel snapt dat het totaal zinloos is om je paard zo hoog te laten springen, aan de manier waarop je jezelf verdedigt.

Maar ehm.. Om toch positief commentaar te geven (wat kennelijk alleen mag in jouw topics), ze heeft een betere springtechniek dan de andere paarden waar je foto's van hebt geplaatst Clown

En je geeft hierbij ook gelijk weer negatief commentaar... Scheve mond

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 13:04

Idd, na dit gezeik is het nogal lastig om wat positiefs te zeggen.
Als ik HEEL normaal vraag wat het nut hierachter is en ik krijg gelijk 6 preken van Cinv, dan is de goede zin wel verdwenen hoor.
Ze had ook kunnen schrijven dat ze even wou kijken hoe ver ze kon gaan. Dan was ik tevreden geweest. Dan nog was het niet mijn manier, want ik vind het echt onzin om je paard zo hoog te laten vrijspringen.
Maar mijn vraag stom en onnozel noemen, ben ik niet zo van gediend.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 13:19

Ach Lis, laat het zo. Niet banketstaaf bedoeld, maar anders komt er toch ruzie van.. Er zijn nog bokkers die hun paard laten vrijspringen, sommige ook 1m50..

Ik vind het heel stoer dat dit paard dit kan zeg Bloos!
Volgende keer met je vriend erop hé Knipoog

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 13:31

Zo zo dat is wel errug hoog! Bloos!
Knap hoor.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 13:40

Anjatjeuh schreef:
Pfff, het is echt altijd het zelfde hier op bokt, iedereen zit elkaar altijd af te zeiken.
Op de keuring laten ze de paarden toch ook vrijspringen, en daar heeft nooit iemand commentaar op.
Iedereen vind het leuk om te weten hoe hoog zijn paard kan, en een paard weigert echt wel als het te hoog is.
Ik vind dat het er stoer uitziet, super dat je paard over zn eigen hoogte kan springen, is het het springpaard van je vriend?

Valt mij ook op altijd commentaar! Laat die genen zichzelf eerst maar een kritisch bekijken! Boos!

Maar mooie foto's hoor!!! Spectaculair!

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 13:58

Wauw, die kan springen!! Echt een mooi gezicht!

anjatjeuh schreef:
Op de keuring laten ze de paarden toch ook vrijspringen, en daar heeft nooit iemand commentaar op.

Eh, ja. Maar dat gaat natuurlijk onder professionele begeleiding, dus een vergelijking hiermee is een beetje scheef. Scheve mond Waarom loopt het paard niet rondom in de beenbeschermers hier?

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 14:13

En? Wanneer zien we je op het EK? Haha!

Jammer dat ze zo zuur kijkt, maar ze kan echt enorm hoog springen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 14:26

ziet er goed uit, dat ie er over heen kwam met zo'n dikke buik Tong uitsteken

Alleen is het niet zo goed voor de voorbenen, ik weet niet hoe zwaar jullie paard in training staat maar zo heb je veel kans op blessures als het paard niet gewend is zoveel kracht te gebruiken...

Verder is het een super leuk paardje hoor!!:j

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 16:55

Hey

De eerste foto.... ik dacht, die gaat echt niet springen, het lijkt wel alsof hij nog kleiner is dan de hindernis.... grapje van de fotograaf, als laatste een onderdoor rennend paard ofzo... maar nee, nog gesprongen ook.
dat vind ik echt onwijs gaaf! Kun je trots op zijn

off-topic: mensen, hou alstublieft op met die preken/zeiken op elkaar.
We zitten hier allemaal voor ons plezier, laat ons dat plezier dat dan ook houden. Natuurlijk staan vragen vrij, maar breng die vragen dan anders en reageer anders op elkaar.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:53

erg knap
ik zie het nut er niet van in maar dat is vers 2
maar geen bescherming ????
niet slim...

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 17:54

ik snap best dat je wil kijken hoe hoog je paard kan, ( das hoog!!) maar paard basculeert weinig, en weinig ruggebruik, het zou voor dit paard goed zijn veel in uitje te springen tot ong. 1 m.
veel succes!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:05

Jeetje, over lange tenen gesproken, ik vind de opmering van lis vrij normaal, en kan me er totaal in vinden.
Het paard kijkt er niet bepaald plezierig bij (en dat heeft echt niks te maken met hoe het paard vroeger behandeld is, hij kijkt toch ook niet zuur als je hem een snoepje geeft?) en dat is voor mij geen teken dat ze dit doet uit "vrij wil" (hey dacht ze.. daar staat een hoge hindernis laat ik die eens springen). Verder vind ik het ook geen mooie springtechniek meer hebben, dan vraag ik me ook idd af, waar doe je het voor, het gaat erom hoe het paard onder de man springt.. en als ze nu haar rug al niet optimaal gebruikt, hoe is dat dan onder het zadel, over de hindernis heen ?

Verder heeft ze ook geen "zweefmoment" ze komt vrijwel snel na de hindernis al op de grond.

En nu wil je opbouwend kritiek ?
Hou het gewoon bij dingen die je paard wel leuk vind !

En ook ik keek naar de foto's en dacht... auw wat een klap zal er op die benen terecht komen.. waar is de bescherming ?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:09

Ik vraag me toch af waarom je een paard geen beschermers omdoet als je hem zo hoog laat springen?