Aman @ wedstrijd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 11:20

marjolein. de proef was harstikke goed gegaan voor de 1ste keer.
amanda vond het allemaal heel erg leuk al die paardjes om haar heen.
en irl is amanda helemaal niet zo dik.
ze heeft ook hele stevige benen en een dikke kont Bloos!
het is gewoon een breed gebouwd paardje.
de jury van je eerste proef kreeg van iedereen commetaar dus je bent geen zielig slachtoffer.
ik vond dat je de proef goed gereden had. Haha!
en volgende keer lees ik je weer voor.
en we gaan gewoon weer lekekr hard trainen. Haha!
ik kon jammer genoeg geen foto's maken omdat ik je voor moest lezen. volgende keer maak ik nog wel een paar foto's Haha!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 11:24

Dank je Clau! Jij weet iig ook hoe aman echt is Knipoog

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 11:47

Heej is toch hardstikke goed gegaan!
Jij hebt er een goed gevoel bij dan is het toch klaar!
Ga zo door en ehh... dat Aman wat dik is maakt zoveel niet uit, wij hebben ook wel dikke Welshes op stal zoals je weet Tong uitsteken
Rijd haar gewoon lekker door op de manier waarop het goed gaat en dan komt het verder allemaal wel goed!
Ik bedoel zij moet nog veel leren en dat is niet binnen een week gedaan!

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:10

Missouri"]
[quote="Marrie schreef:
Volgens mij wou ze alleen maar Kwpn paarden zien, want die kregen hoge punten!

Daar ligt het echt niet aan hoor.

Als jij met je pony gewoon een goede proef laat zien, nageeflijk en aan de hulpen, krijg je ook gewoon je punten.
Beetje jammer dat mensen zo het slachtoffer uit gaan hangen.
[/quote]
Kunje wel heel nadrukkelijk NAGEEFLIJK erbij zetten, maar in de B hoeft dat niet en mag de jury daar ook helemaal niet op letten!!
leuke pony hoor!! jammer dat je geen hogere punten hebt, maar alsje maar lol hebt toch? en die punten komen vanzelf wel!!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:24

Nageeflijk moet wel in het B,
ze hoeven niet met de kop helemaal in de krul, maar ze mogen niet tegen de hand zijn en dat lijkt deze wel te zijn.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:27

ienna schreef:
Kunje wel heel nadrukkelijk NAGEEFLIJK erbij zetten, maar in de B hoeft dat niet en mag de jury daar ook helemaal niet op letten!!

Rij dan maar lekker zijn kop omhoog in de B.
En dan spreek ik je over 10 jaar nog wel een keer, als je je eerste winstpunt gehaald hebt.

Wat Sjuim al zegt, in de krul hoeft echt niet in de B. Maar ze moeten dus WEL keurig nageeflijk met hun neus op de loodlijn lopen. Dan kun je hard roepen over wat hoeft en mag (of niet mag), de praktijk is nèt even anders.
Je krijgt gewoon GEEN punt, vooral tussen de paarden niet, als je paard niet "aan de teugel" loopt.

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:34

um tegen de hand?? lijkt me niet hè? ik zie nergens verzet hoor!! en missouri: lees het proefenboekje maar eens goed door!!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:01

ienna schreef:
um tegen de hand?? lijkt me niet hè? ik zie nergens verzet hoor!! en missouri: lees het proefenboekje maar eens goed door!!

verzet is iets anders als tegen de hand. Dit is iig niet nageeflijk, de pony loopt in zijn eigen houding die hem het makkelijkst uitkomt. Zo loopt ie waarschijnlijk ook in de wei.

Maar ik zou zeggen: neem de proef op de som en ga kijken na hoeveel wedstrijden je op zo'n manier een winstpunt rijdt in de B. En dan maar hopen dat je Sinterklaas een keer tegenkomt..
Of ga eens kijken bij de ruiters die wel boven in meerijden.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:02

ienna schreef:

Dus volgens jou staat in get proevenboekje dat je in de B met een paard kunt scoren wat met zijn hoofd in de lucht loopt?
Inderdaad, wat Missouri en Sjuim al zeggen, hij hoeft niet met zijn hoofd tussen zijn knieen te lopen in de B, maar nageeflijkheid en vooral ietsiepietsie aanleuning is toch echt wel gewenst hoor.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 13:49

Mensen, dit is mijn 1e wedstrijd. het ging meer om de ervaring dan om de punten oid. Er zijn nog heel veel punten waar we aan moeten werken. Maar ik heb goede begeleiding dus dat komt allemaal best in orde hoor. Ik train haar ook nageeflijk en ik weet dat je daar iig meer punten mee scoort dan dat ze zo loopt! Maar zo'n 1e wedstrijd is voor beide behoorlijk spannend! We starten ook pas volgend jaar officieel dit is puur voor de ervaring en het leren!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:25

was dit een onderlinge wedstrijd dan?????

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:29

ariekkie"]
[quote="Marrie schreef:
Owh bij deze hoef ik GEEN commentaar over aman haar figuur hoor. Echt geen zin in! Sorry, ik weet dat het te verwachten valt, maar dat heb je nou eenmaal met een pony die heerlijk op de wei staat dag en nacht! Mag ze ook genieten? Daarbij ben ik hard met haar aan het trainen en is het er al een flink stukkie af! Verdrietig

zow sorriej Verward
je hoef niet gelijk boos te reageren..
en trouwens het valt te verwachten als je foto's plaats op bokt dat je er ook wel een negatieve reactie's op krijgt... Knipoog
[/quote]
hmm is waar...
maar toch vind ik als er staat geen comentaar dat je dat dan niet hoeft te geven... wel ben ik het met je eens dat ze wel iets minder heftig kan reageren Knipoog

ik vind het er leuk uitzien voor de eerste keer... als je er zelf maaer een goe dgevoel bij hebt Knipoog

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 14:31

kimmie261 schreef:
was dit een onderlinge wedstrijd dan?????

Jepz

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:37

zooo veel belangstelling, was bi de rhoonse ruiters he???hebben die inmiddels zoveel leden(aan de trailers te zien...)?????

groot gelijk hoor, eerst onderling starten,lekker van leren en daarna pas officieel

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 14:41

Citaat:
Bij de onderling reed er dan een welshje in ikke dus, 2 friezen, 2 haffies.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 14:43

kimmie261 schreef:
zooo veel belangstelling, was bi de rhoonse ruiters he???hebben die inmiddels zoveel leden(aan de trailers te zien...)?????

groot gelijk hoor, eerst onderling starten,lekker van leren en daarna pas officieel

hahah ja was druk hoor 's morgens, met losrijden ook echt veel paarden!!
Ik denk dat ze rond de 70-80 leden zitten ongeveer! Best veel!!

Ja idd eerst lekker onderling, ervaring opdoen en bekijken hoe het allemaal in zn werk gaat Knipoog
Maar de RR is een gezellige club zo! Er deden 5 mensen mee met onderling!

[Edit]PS waren ook officiele wedstrijden hoor! hihi nu snap ik je vraag pas

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:44

ja was bij de rhoonse ruiters.
het was inderdaad lekker druk.
liepen ook lekker veel paardjes.

amanda is zeker niet tegen de hand, met losrijden en les loopt aman ook wel nageefelijk maar ze waren beide zenuwachtig. dit was de 1ste keer dan hoef je geen winstpunten te verwachten het ging hier puur om de lol en om het te leren.
en dit was inderdaad een onderlinge wedstrijd.

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:52

Citaat:
Ja hoor commentaar mag wel, als t daar niet bij staat Knipoog

Snap best dat je er af en toe een beetje moe van wordt als je iets voor de zoveelste keer te horen krijgt, maar ik vind niet dat je kan verwachten dat iedereen je de hemel in gaat prijzen omdat jij geen commentaar wilt horen. Dan moet je dit idd niet op bokt zetten.

Citaat:

Ik heb mijn protocollen van de B er eens op nagekeken, maar bij ieder onderdeel waarbij je paard/pony niet nageeflijk loopt krijg je een punt minder. Juryleden willen nou eenmaal zien dat de paarden/pony's nageeflijk lopen (en waarom ook niet eigelijk) en jureren hier ook naar.

Verder wil ik over de foto's zeggen dat het er voor je 1e wedstrijd prima uitziet en dat je gewoon lekker verder moet trainen en dan komen de punten vanzelf!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:18

Marrie schreef:
Mensen, dit is mijn 1e wedstrijd. het ging meer om de ervaring dan om de punten oid. Er zijn nog heel veel punten waar we aan moeten werken. Maar ik heb goede begeleiding dus dat komt allemaal best in orde hoor. Ik train haar ook nageeflijk en ik weet dat je daar iig meer punten mee scoort dan dat ze zo loopt! Maar zo'n 1e wedstrijd is voor beide behoorlijk spannend! We starten ook pas volgend jaar officieel dit is puur voor de ervaring en het leren!

Dan vind ik het erg flauw dat je spreekt over een vervelede jury die alleen maar KWPN paarden lijkt te zien. Als jij je best blijft doen en meer ervaring krijgt zal ze jouw pony ook zien.
Dat heeft niets met ras of paard/pony te maken.
Heb vaak genoeg gezien dat niet kwpn-ers wonnen (o.a. pony's, friezen, fjorden) van kwpn-ers als ze gewoon beter waren.

Verder veel succes!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:30

essie79"]
[quote="ienna schreef:

verzet is iets anders als tegen de hand. Dit is iig niet nageeflijk, de pony loopt in zijn eigen houding die hem het makkelijkst uitkomt. Zo loopt ie waarschijnlijk ook in de wei.

Maar ik zou zeggen: neem de proef op de som en ga kijken na hoeveel wedstrijden je op zo'n manier een winstpunt rijdt in de B. En dan maar hopen dat je Sinterklaas een keer tegenkomt..
Of ga eens kijken bij de ruiters die wel boven in meerijden.
[/quote]

Twee zielen, één gedachte..
Jammer alleen dat er toch nog heel wat hulpsinterklazen zijn bij de jurering van de lagere klassen.

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:31

Sommige bokker die denken dat ze de sterren van de hemel rijden........... hebben altijd wel wat te zeuren en als je dat in het profiel van ze gaat rijden......... BAGGER!!! Ik vind het hele leuke foto's het is een B-proef en nog onderling ook dus waarom nageeflijk? Ze kan het echt wel hoor heb het zelf gezien Knipoog Ze is echt nog niet zolang onder het zadel en het is ook niet echt een dressuurpaard.. Wie daar problemen mee heeft moet hier gewoon niet op in gaan. Zou je het zelf leuk vinden als je niet om commentaar vraagt en je door de "geweldige" bokkers wordt afgezeken? Denkhet niet maar hier ga ik verder echt niet op in!

Mar: Ziet er goed uit hoor Mooi dat matje zo Met oefenen ging het ook heel goed dus volgende keer moet je maar vragen of Sandra gaat jureren (dan kan je teminste nog winst rijden heh Tong uitsteken en dan wordt je niet alleen maar afgezeken op nageeflijkheid enz. zal vast wel 1x gezegd worden maar echt niet elke regel) dan ga ik wel schrijven Tong uitsteken OW ja als je dan -2 hebt daar doet ze niet aan dus dan heb je gewoon winst Tong uitsteken Niet verder vertellen Tong uitsteken Aman is gewoon super jammer dat de jury daar anders overdacht Boos!

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:31

Hey leuke foto's zeg !!!
Super voor de eerste keer!
Ziet er heel leuk uit, en die juryleden moeten er inderdaad eens mee om leren gaan; Welshjes in de ring!
Leuk matje heeft Amanda ook; die 8 voor verzorging is helemaal terecht! En de rest gaat binnenkort ook vast omhoog!
Ik hoop je te kunnen aanmoedigen op de keuring binnenkort!

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:33

Missouri"]
[quote="ienna schreef:

Rij dan maar lekker zijn kop omhoog in de B.
En dan spreek ik je over 10 jaar nog wel een keer, als je je eerste winstpunt gehaald hebt.

Wat Sjuim al zegt, in de krul hoeft echt niet in de B. Maar ze moeten dus WEL keurig nageeflijk met hun neus op de loodlijn lopen. Dan kun je hard roepen over wat hoeft en mag (of niet mag), de praktijk is nèt even anders.
Je krijgt gewoon GEEN punt, vooral tussen de paarden niet, als je paard niet "aan de teugel" loopt.
[/quote]

JIj vergeet dus echt dat dit onderling is heh

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:35

Ik weet niet hoor, maar bij mijn onderlinge wedstrijden gelden gewoon dezelfde regels als in de 'echte wereld'.

Dus waarom zou je op een onderlinge wedstrijd dan niet nageeflijk hoeven te rijden???

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:37

Ja maar er wordt wel heger gejureerd teminste daar moet je wel rekening mee houden............ VOORAL met manege weddtrijden en clubwedstrijden(wat in dit geval dus niet het geval was.........(met hoger jureren))