Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
josien schreef:Dus zeker een reden.
Ik ga met de andere mee van meer aan het been. Ga dat thuis al mee aan het werk en rij hem op wedstrijd terein sterk voorwaarts.
Ellende schreef:Weet je wat pure mensenmishandeling is? Zonder reden omhoog komen, dat kan gevaarlijk zijn voor én het paard zelf, én het mens dus. Als een paard steigert (zonder reden, dus niet uit angst/schrikken ofzo) moet je dat afstraffen. Als één tikje niet helpt, dan dus grover geschut. Daar is niets zieligs aan. Een paard krijgt een trauma van slaan zonder reden, mijn bijrijdmerrie heeft dondersgoed in de gaten dat ze fout zit, en dat ze daarvoor afgestraft wordt.
Maar ik begrijp het al, voortaan zal ik zachtjes op haar hals kloppen en vragen of ze het alsjeblieft niet meer zal doen. Ik denk dat dat inderdaad veel meer indruk maakt.
Lancelot schreef:je mag zeker niet te bruusk reageren!
Dat is mss te reden waarom die zo steigert! Omdat jij hem een slechte opvoeding geeft.
en een tik aan de oren mag je zeker niet doen! Paarden zijn erg gevoelig.
Je moet hem natuurlijk straffen wegens zijn ongehoorzaamheid, maar overdrijven hoef je nu ook weer niet.
josien schreef:Als het zonder reden is. Waarom zou een paard zonder reden omhooh komen. Nee, dat gaat er bij mij niet in. Dat wij mensen zonder reden gemeen kunnen zijn, betekent niet dat paarden dat zijn.
Ellende schreef:Weet je wat pure mensenmishandeling is? Zonder reden omhoog komen, dat kan gevaarlijk zijn voor én het paard zelf, én het mens dus. Als een paard steigert (zonder reden, dus niet uit angst/schrikken ofzo) moet je dat afstraffen. Als één tikje niet helpt, dan dus grover geschut. Daar is niets zieligs aan. Een paard krijgt een trauma van slaan zonder reden, mijn bijrijdmerrie heeft dondersgoed in de gaten dat ze fout zit, en dat ze daarvoor afgestraft wordt.
Maar ik begrijp het al, voortaan zal ik zachtjes op haar hals kloppen en vragen of ze het alsjeblieft niet meer zal doen. Ik denk dat dat inderdaad veel meer indruk maakt.
sigi schreef:maar wat MOETEN we daar aan doen ,bij ons hebben we er ook 1 en die doet thuis alles maar op wedstrijd is het een ramp.
) mijn paard heeft toen ook een heel erg gekneusde rug gehad omdat ie op de lepel van het zadel viel. 8 weken niet rijden dus.
(zielig he??)

pharagirlke schreef:Ben je nou helemaalwie geeft zijn paard nou een klap tussen de oren! ze hebben mij altijd vertelt dat dat het slechtste is wat je kan doen!!
rot dat je paardje steigert, ik zou het proberen met benen geven en zorgen dat ie weer op vier benen komt! als ie rustig door loopt en je zegt braaf linkt ie braaf met het rustig lopen
pharagirlke schreef:Ben je nou helemaalwie geeft zijn paard nou een klap tussen de oren! ze hebben mij altijd vertelt dat dat het slechtste is wat je kan doen!!