Lonan aan het werk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 07:43

nou met zo'n korte hals en je wilt hem lager instellen kun je hem beter eerst meer teugel geven zodat hij de ruimte krijgt, en dan later leren hoger instellen. of klopt dat niet wat ik zeg? ik ben geen grote deskunidge hoor. Lachen

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:45

[HAW] Tiko aan het werk

Hier wordt mijn tinker gereden door mijn insctructrice, die hem dus ook vrij kort in de hals rijdt. Kijk eens even naar het comentaar wat eronder staan, en dan met name het tweede stukje van *Tequila* , daar zit wel wat in

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:02

Je houd hem idd erg vast op de foto's, maargoed je geeft zelf al aan hoe/wat. Alhoewel het bij Carole naar mijn idee wel goed ging altijd Verward
Verder ga ik helemaal met Pellie mee!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 17:00

Anna-Jelly schreef:
Je houd hem idd erg vast op de foto's, maargoed je geeft zelf al aan hoe/wat. Alhoewel het bij Carole naar mijn idee wel goed ging altijd Verward
Verder ga ik helemaal met Pellie mee!

toen ik nog bij carole reed mankeerde ik niks aan mijn armen.
Ik hou hem echt niet vast daar zegt mijn instructrice direct wat van.
Dat mag absoluut niet juist omdat hij nu zo soepel is in de mond en nu niet op je handen gaat hangen, En aangezien dat voor mij vinetst zal zijn willen we dat voorkomen.
Mijn instructrice kan hem wel lager instellen hoor maar dat lukt mij nog niet dit was de eerste keer naar weken dat ik weer echt op hem reed, dus na wat meer tijd zal dit ook zeker beter gaan.

Ik heb de volste vertrouwen in mijn instructrice ze heeft meer dan 30 jaar ervaring met paarden vreselijk veel paarden ingereden en heeft diploma`s om les te geven.
Ze weet heel goed hoe een tinker lichaam inelkaar steekt en wat een koudbloed inhoud.

Maar toch bedankt voor de reacties ik zal op de genoemde tips letten. Haha!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 17:09

Pellie schreef:
nou met zo'n korte hals en je wilt hem lager instellen kun je hem beter eerst meer teugel geven zodat hij de ruimte krijgt, en dan later leren hoger instellen. of klopt dat niet wat ik zeg? ik ben geen grote deskunidge hoor. Lachen

Als hij weer op zijn oude stal staad mag je het wel komen proberen op hem Kan je me laten zien hoe jij het graag ziet. *LOL*

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 21:13

waaahahaha je ziet toch dat ik geen grote deskundige ben? Ik heb al moeite om mijn eigen tinkie zo te laten lopen laat staan die van een ander Haha! hè Tiko? Schijnheilig

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 21:21

Je kan het zo goed vertellen dus ik dacht je mag het wel even op die van mij proberen als het niet lukt is het ook niet erg.
Kan je wel voelen hoe licht hij van voren is en dat ik echt niet trek.
Dus als het je wat lijkt al is het gewoon voor de gezelligheid je bent welkom hoor.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:19

tsja zonde hoor dat iets goed bedoelt niet goed overkomt Bloos! enzoals je ziet zijn er meer die het vertellen, ik doe het nog voorzichtig, hahaha!

er wordt vaker gezegd dat juist bij paarden met een kortere hals, zoals tinkers, dat je die met wat langere teugels moet rijden, het heeft puur te maken met met lengte in hals zodat de rug ook beter kan ontspannen.

wat ik zeg heeft compleet niks met mijn eigen rijkunsten te maken, ik ben zelf ook hard aan het oefenen om het goed te doen. Lachen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:22

zoek het verschil:

Afbeelding
Afbeelding

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:15

Haha Pellie waarom zoek het verschil? Kwa hoofd/hals houding loopt hij bij jou iets minder opgekropt, en bij jou vriendin gebruikt hij zijn benen wat beter. Maar het komt allemaal met de tijd wel.

Sorry Dobbel (kan even niet op je naam komen) ik had er beter van kunnen maken; Het LIJKT.. Lachen

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 15:29

He Pellie het verschil weet en zie ik wel ik heb ook bij carole gereden hoor?
En ik sla je advies heus niet uit de wind hoor ik weer ook wel dat je het goed bedoelt.
Maar omdat ik weet dat ik hem niet trek en omdat hij heerlijk ontspannen loopt nodigde ik je uit om Lonan uit te proberen en dan gelijk jou visie te laten zien hadden we bijden wat van kunnen leren,
Had me ook erg leuk geleken anders had ik het niet gezecht.

Anna-Jelly het is jessica weet je het weer?