L'Amour (Haflinger) @ work (poging tot dressuur)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 17:34

Jessie88 schreef:
Leuke foto's! Het valt me alleen wel erg op dat het zadel veel te ver naar voren ligt (ligt helemaal op de schouders van je paard), schuift deze naar voren? Probeer haar achterhand ook meer te activeren, want ze loopt behoorlijk op de voorhand. Het "aan de teugel" rijden komt vanzelf wel, want hij lijkt mij geen goed teken als je pijnlijke armen en handen had tijdens het rijden om haar naar beneden te krijgen... Als je haar achterhand er goed onder rijdt, komt dat koppie vanzelf wel naar beneden. Knipoog Probeer haar eerst goed te verzamelen; veel voltes en wendingen, overgangen, gewoon lekker actief rijden... denk aan halt-galop oefeningen. Lachen

Verder is het een leuk paardje om te zien, vooral die appeltjes staan haar erg goed! Lachen

hier sluit ik me echt bij aan OK dan!

ontzettend leuke haf trouwens!!!

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 10:54

Ben het ook met Jessie eens! Lachen

Leuke haf!! En als ik heel eerlijk ben, vind ik hem bij je zusje leuker lopen.... Daar ziet het er ontspannen uit, bij jou ziet het er nog wat gespannen uit Lachen

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 11:33

hoffie: wel ik had al een uur ofzow met l'amour gereden, galopje gedaan. En na de galop loopt ze altijd veel ontspannender. Ik had wel al het werk al gedaan om haar ontspannen te laten lopen, zodat ze bij m'n zusje praktisch vanzelf onderin kwam.

Grtz
tessa

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 17:16

Opzich is alles goed! Behalve het zadel zit zowat op zijn nek. Staartriem misschien nuttig of op zoek gaan naar een ander zadel die niet zonaar voren schuift? Veel succes verder! OK dan!