Talent naar Pavo?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:41

ja maar dat heeft dan tog helemaal geen zin als je aan zoiets mee doet dan verwacht je er tog ook wat van je wilt tog nie onderaan eindigen dan hoef je der ok nie heen te gaan!! tog?!?!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:46

Super paard gewoon gaan is een goede ervaring! Lachen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:58

Dom kijken en gaan!!!!! Haha!

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:17

idd cowgirl
als jij niet heengaat met de instelling ik moet winnen
maar het gaat om de ervaring en om wat de kenners er van zeggen
gaan! (en wij willen natuurlijk wel even een verslagje he Tong uitsteken )

ik moet iig zeggen dat ik het een erg leuk paard vind! en absoluut niet zie waarom je alvast van te voren de grond in geboord zou worden Tong uitsteken

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:56

ik vind het wel een mooi paard hoor! ik zou gewoon gaan als ik jou was.
maar kan iemand mij misschien vertellen wat die PAVO cup precies inhoud? o.a. kan je met elk ras daar naartoe?

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:20

jaja zke met elk ras het ligt er ma net aan waar en wanneer op welk concour die wedstrjid gehouden wordt.. zijn leuke concoursen meestal de wat grotere!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:47

ziet er goed uit! ik zou zeker meedoen met de Pavo, ken een vos met 4 hoge witte benen en en bles die ook tegen de 1.80 zat die ook mee heeft gedaan, en die had t nog best aardig gedaan(helaas leeft ie niet meer, HKO Verdrietig had hem nog ingereden een paar jaar geleden)

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:59

inkiepinkie schreef:
jaja zke met elk ras het ligt er ma net aan waar en wanneer op welk concour die wedstrjid gehouden wordt.. zijn leuke concoursen meestal de wat grotere!

Whahahahaha, lees even de Penny!

De PAVO cup is ALLEEN voor KWPN en NRPS geregistreerde paarden, GROTE maat. Stamboek of reg A. Tong uitsteken

Wordt ook maar 1x per jaar gehouden.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:01

Gewoon gaan!!!! Natuurlijk doen!
Ik vind het een super leuk dier om te zien, ondanks het feit dat ik ook niet zo van veel wit houd... De gangen en uitstraling gaan toch voor!
Denk maar eens aan afstammelingen van Cabochon bijvoorbeeld, ook veel vossen met hier en daar wit. En die trekken het ook, dus waarom jij niet?!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 01:22

Ik vind het echt een super paard gewoon! En je rijdt hem ongelooflijk mooi. Zo zie ik hier niet veel foto's.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 07:54

Mariena, een Gelderse vos merrie van Zep, heeft als 5 jarige de PAvo gewonnen...
Het blijkt dus wel dat er niet op kleur, afstamming of geslacht gejureerd wordt.
(Al doen de Jazzen het wel goed als Tineke in de jury zit Schijnheilig Knipoog )

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:48

De aftekeningen en kleur maken absoluut niks uit! Daarbij: Het staat hem heel leuk! Het is een mooi paard. De kwaliteit kan ik verder weinig over zeggen aangezien het een foto is. Zoiets moet je toch echt in levende lijven zien, een foto kan veel vertekenen.
Trouwens: wat betreft dat wit: Mijn Métall heeft ook heel veel wit en heeft het ook verdienstelijk gedaan op de Pavocup dus dat wil niks zeggen. Het gaat om het paard niet om de kleur. Succes!

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:33

Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik zou zeggen DOEN.. wat een verschrikkelijk gaaf dier heb je zeg.. Ik zou niet langer twijfelen en je gewoon inschrijven en mee gaan doen... Veel succes dermee

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:37

wat een leuk paard zeg. een kasteel maar wel een mooie. ik zou zeggen ga ervoor! wat kan je verliezen? niets toch, en hij krijgt gelijk wat meer ervaring.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:44

Wat een leuk paard. Degene die hem afrekent op de bles is een kneus, ik vind het juist charmant. Geen 13-in-een-dozijn paard.

Gewoon lekker gaan rijden met een grote glimlach op je gezicht. Als je zelf de indruk geeft dat je lekker aan het rijden bent (ipv mopperend op je paard in de gierende stress de ring rond gaan..) maakt dat een enorm verschil in hoe je als combinatie toont Lachen

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:07

olijfje25 schreef:
En omdat ik er nog nooit geweest ben weet ik helemaal niet wat ze willen zien en waar ze naar kijken.

De volgende verrichtingen worden tijdens de wedstrijd op verzoek van de jury getoond:

Vierjarige:
opstellen, stap, draf, galop, tempowisselingen, wijken voor de kuit (arbeidstempo), op de grote volte hals strekken, rijden van overgangen.

Deze verrichtingen worden gevraagd om naar aanleiding daarvan de cijfers voor de protocolonderdelen te geven.
Dat betreft de onderdelen:

stap (20), draf (20), galop (20) (zuiverheid, regelmaat, kwaliteit/bruikbaarheid)
gedragenheid & souplesse (20) (gedragenheid, buigzaamheid, souplesse, ruggebruik, nageeflijkheid, mogelijkheid tot verzameling/verruiming
algemene indruk (10) (algemene indruk als dressuurpaard in uitstraling, karakter, bewegingsmechanisme, gewilligheid)
exterieur (10) (bouw, correctheid/kwaliteit beenwerk, conditie)
Tevens wordt een korte beoordeling gegeven van de presentatie door de ruiter of amazone, een beoordeling die geen invloed heeft op de cijfers op het protocol.

(bron: kwpn site)

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:55

ik denk juist dat je wel opvalt met een apart gekleurd paard!!
hij is zeker niet lelijk, dus val je waarschijnlijk positief op!!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:53

Gewoon proberen joh... Waarom zou je thuis blijven. Voor jezelf is het een goede ervaring, maar vooral het paard doet er veel van op. Plus, het is ook gewoon leuk Knipoog

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:10

Ik zal het ook gewoon doen, ik vind dat hij leuk toont Als je besluit te gaan kan je denk ik rekenen op een hoop toeschouwers Schijnheilig

Donnanientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:14

super mooi paardje trouwens hoor!! Dat hoofd Haha! Haha! erg mooi! Knipoog

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 18:28

Een goed paard heeft geen kleur, succes daar!!
liefs sas

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 18:51

Ik vind dat je gewoon mee moet doen hoor!!!! Hartstikke gezellig. Ik ga ook met Safier, bij de 5-jarigen. Is sowieso een goede ervaring
En met Safier moet ik ook maar afwachten wat het wordt, die heeft ook een trainigsachterstand op de rest omdat hij steeds last van blessures had.
Dat is met een groot paard ook wel een nadeel, omdat ze zo groot zijn zijn ze vaak ook wat later "volwassen" Maar ik vind Talent gewoon een ontzettend leuk paard, en je loopt absoluut niet voor gek met hem. Dus gewoon doen hoor *LOL* *LOL*

Ik kom wel voor je klappen OK dan!

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:09

Zeker gewoon doen!
Ik vind het een heel mooi paard *LOL*
Er lopen mindere paarden bij de Pavocub selecties Knipoog)

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:54

dat moest ook nog eens..niet gaan om het uiterlijk/uitstraling van het paard
niet geschoten is altijd mis..
gr esther

Vora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 00:17

Gewoon meedoen, jij en je paard leren er allebei van.
En ik heb niet het idee dat ze paarden afstraffe omdat het een vos is of omdat het een bles heeft.
Ik vindt het in ieder geval een mooi type om te zien OK dan!

Citaat:
Gewoon proberen joh... Waarom zou je thuis blijven. Voor jezelf is het een goede ervaring, maar vooral het paard doet er veel van op. Plus, het is ook gewoon leuk

Jan doet volgend jaar zelf ook mee Haha! Haha!