Timeless @ work @ Berkel Enschot 23/05

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:24

voor mijn gevoel zit ik echt goed rechtop. maar weet zelf wel beter en de foto's bewijzen het. het zal inderdaad altijd in punten schelen, sonde om zo iedere keer 3,4 punen te laten liggen.
Ook word ik door dit zadel wat naar voren gezet, erg jammer, en ik baal er zelf ook wel een beetje van, het geeft gewoon een erg vervelend beeld.
en ik denk dat het ook het paard ten goede komt als ik er beter op zit

Voor het dressuurzadel moet ik even sparen, mijn vader betaald hem namelijk niet, heb 2 maanden geleden een auto van hem gekregen en vorige week een nieuwe trailer, hij vind het voorlopig wel welletjes.

Maar wat voor zadel zou geschikt voor me zijn? het moet niet iets zijn waar je in een houding gedrukt word.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:26

hej vonneke..

ziet er weer leuk uit hoor..
ik vind je houding egt steeds beter worden hoor..
ziet er in iedergeval beter uit dan bij mij Tong uitsteken
ga zo door Haha!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:28

volgens mij zit ej wel vaak niet echt recht moet ik eerlijk zijn Bloos

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:28

Ik heb zelf een KN zadel, ik vind het een heel fijn zadel.
Had er een aantal geprobeerd, oa Kieffer en Stubben, maar op dit zadel had ik de mooiste houding, het voelt en zag er ook natuurlijk uit.

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:35

Whoa! ze gaat er echt steeds beter uitzien! Lachen En ook spectaculairder te draven
Als je een zadel wilt waar je niet teveel in een houding wordt gedrukt, kun je beter een zadel nemen met het dieptepunt ongeveer in het midden en niet te ver naar achteren en een iets vlakker zadel. Vooral stubben heeft een hele ongedwongen zit. Succes!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:37

vonneke schreef:
voor mijn gevoel zit ik echt goed rechtop. maar weet zelf wel beter en de foto's bewijzen het. het zal inderdaad altijd in punten schelen, sonde om zo iedere keer 3,4 punen te laten liggen.
.

Misschien kun je aan iemand vragen of hij/zij voor de proef nog even erop wil wijzen.
Of je moet in gedachten houden dat je hoofd aan een denkbeeldig touwtje uit de hemel zit Tong uitsteken

Ter illustratie:
Ik heb nu 2 wedstrijdjes in de L1 gereden met mijn 4 jarige.
De eerste keer ging het niet goed, hij was er niet erg bij (niet erg, hij is pas 4) Daardoor reed ik hem iets boven zijn tempo, ik zat wat voorover, daardoor werd hij zoekerig. Resultaat: 148 punten.
Afgelopen zaterdag was hij wat moe, daardoor iets langzamer. (vond ik niet erg Tong uitsteken )
Nu zat ik dus wel rechtop, handen iets hoger en probeerde hem in de proef iets meer bergop te rijden. Hij loopt wel netjes met zijn neus op de loodlijn. Dat bergop lukt trouwens wat makkelijker met doorzitten als met lichtrijden. Het beeld was echt veel mooier en dat werkte door in de punten.
Resultaat: 169 punten.

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:48

echt een springer in de ring. die haal je er altijd zo tussen uit. vind toch dat ook een springruiter rechtop moet kunnen zitten, alleen maken die zadels het wel wat moeilijker. zoals je zelf al zegt zal een dressuurzadel al iets verbetering geven maar het blijft in het begin wel wennen hoor.

gefeliciteerd met je punten, en eh... errug leuk paardje(maar dat had ik geloof ik al eens gezegt)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:52

wat word dat toch een beauty!!
jullie zijn echt een leuke combi

idd jammer van je houding, maar idd doen die zadels dat ook wel
goed van je dat je het iig inziet Knipoog
sommige bokkers plaatsen foto's en kunnen dan niet tegen kritiek, vinden zelf dat ze geweldig rijden

ik zie liever dit als een paard wat niet naar zijn waarde word gereden Knipoog

komt allemaal goed !
gefeliciteerd met je wp!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:56

ik vind het helemaal niet erg om kritiek te krijgen, kan er alleen maar van leren.
maar als ik in dit zadel echt rechtop ga zitten zit ik er super geforceerd op en blijft times niet lekker lopen, voelt alsof ik haar tegen zit.

ikzelf zat ook aan een KN te denken, dit omdat het niet extreem diep van zit is en geen hele grote wrongen heeft

Gibraldi-fan heeft waarschijnlijk een goed adres voor me waar ze 2de hands zadels verkopen.

ik zal haar eens aanspreken

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:01

crossmonster schreef:
ik zie liever dit als een paard wat niet naar zijn waarde word gereden Knipoog

komt allemaal goed !
gefeliciteerd met je wp!!

daar ben ik het helemaal mee eens.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:05

een KN is super
alleen goed op de pasvorm letten .... veel tweedehandsjes hebben een slechte pasvorm Knipoog

ik zei dus ook al dat JIJ wel tegen kritiek kon
veel andere bokkers blijven het ontkennen "ik zit niet scheef, dat lijkt maar zo "
of " nee hoor , normaal loopt ie niet zo diep "

yeah right..

maar ik ken deze zadels
ben zowiezo geen kiefferfan
ik heb ene passier die is ook erg fijn !
maar als ik dalijk Z dressuur rijd Schijnheilig
dan koop ik ook een KN :p

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:17

crossmonster schreef:
maar ik ken deze zadels
ben zowiezo geen kiefferfan
ik heb ene passier die is ook erg fijn !
maar als ik dalijk Z dressuur rijd Schijnheilig
dan koop ik ook een KN
:p

je kan beter eerst dat zadel kopen, dan komt die Z zo jouw kant op.. Haha!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:40

En toch vind ik het in reallife allemaal meevallen dat niet rechtzitten. Of ik ben er onderhand aan gewend. Ik denk wel dat vele nog nooit op een springzadel hebben gezeten.......
Ik weet hoe yvon op een dressuurzadel zit, komt allemaal helemaal in orde. Er zullen veel meer mensen hier zijn die commentaar hebben en zelf zeker niet zo goed zitten, yvon stoort haar verder totaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:45

Mooie foto's
echt een super lekker dier heb je

En rechtzitten valt niet mee in een springzadel en met korte pootjes.
Ik zie ook liever dit dan die geforceerde rechte lichamen en dan van die houten armen eraan.
voor het plaatje niet, maar in het echt wel.
En ik denk als je paard mag kiezen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:51

Oei je zit geeft een ontzettend negatief beeld op de plaatjes vind ik, net alsof je elk moment over een hindernis wil gaan. Probeer echt op je kont te zitten en je rug te ontbollen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:59

Haha! Ik ben geen wedstrijdtype...het eerste wat me direct opviel was:
"jammer dat die meid zo naar voren zit...."
Verder ziet het er heel mooi uit...
Ik heb hetzelfde probleem als jou...naar mijn idee zit ik recht, maar volgens de intructrice niet, als ik volgens haar rechtop zit...heb ik het idee dat ik helemaal achterover hang...en dat zit niet echt lekker Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:44

hier zit ik op een dressuurzadel, zoals je ziet kan ik wel rechtop zitten, let niet op mijn hakken ze is hier pas onder het zadel. maar recht op, of iig rechter, kan ik wel zitten!!

Afbeelding

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:18

Erg mooie foto's!
Ziet er goed uit.

NANZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:43

Mooi dier !!! Ziet er goed uit !!! Idd jammer van het springzadel, maarja daar ga je nu eenmaal door naar voor zitten, en zo als runningkawa ook al zei: liever zo ontspannen dan een geforceerde houding . . . . want als je paard mocht kiezen die zou zeker voor de eerste gaan;) . . .

Heb zelf een county (oud model, dus niet de 2000 versie) en moet zeggen die zitten erg lekker, verder vind ik een spaling (als ik het zo goed schrijf) werelds zitten, als mijn zadel het begeeft ga ik er zo eentje halen Haha!

Veel Succes nog met je paardje !!!!

NANZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:49

spaling = spalding Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:49

in wat voor prijsklasse zit een spalding? ik ken dat helemaal niet

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:49

Die heeft peggy eentje.

NANZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:30

Ik geloof rond de 1500 euro, maar zeker weten doe ik het niet, idd peggy (biebel) heeft zo`n heerlijk zadel, zij zal het je wel weten te vertellen!!

brichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:15

ik vind het er super uitzien, en je paardje is echt geweldig! Ik zal voorlopig ook geen dressuurzadel krijgen, daar zit ik juist heel erg slecht op, martine zegt dat ik in het binnen seizoen M rijd, op mijn springzadel, waar ik wel netjes opzit. maar ik hoor het wel! succes!!
doegg!

xxxx Brichelle