Sandy @ Work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:30

GertJan"]
[quote="Heinekengirl schreef:
GertJan, hoe bedoel je ik geef banketstaaflig commentaar!!

Dat je het geen gezicht vind, OKE, daar kan ik me nog wat bij voorstellen! Maar dat je zo'n banketstaaflig opmerking maakt, dat zit me nu een beetje dwars.

Ik heb al meedere malen geprobeerd een klein persoon te vinden die er op kon rijden, en de pony heeft er inmiddels al 3 "bang" gemaakt. De eerste 2 durven niet meer te rijden, de laatste nog wel, maar die heeft een eigen pony. De pony is totaal niet geschikt voor kleine kinderen!

banketstaaflig ben jij, zeg... Dat er zulke mensen rondlopen. Je hebt zeker totaal geen idee hoe sterk shetlanders zijn, of wel?!

En dat ik aanvallend reageer ofzo, ja, dat is zo! Maar zou jij 't leuk vinden dat er altijd en eeuwig gezegd word dat je te groot bent?! Ik BEN te groot, ik weet het! Maar de lengte/grootte maakt niet echt veel uit, voor een shet ben je al snel te zwaar. Maar ik weeg maar 42 kilo, dus ik ben niet te ZWAAR, en daar gaat het om.
Dat het geen gezicht is, WHO CARES, ik rijd toch geen wedstrijden oid?

Een beetje minder mag wel. Ik heb jou persoonlijk niet beledigd, ik heb alleen mijn mening gegeven. Als je een topic start is het de bedoeling dat mensen hun mening geven. Ik heb niet gezegd dat je te zwaar bent, maar je bent nu eenmaal te groot. En toen ik nog op een pony reed, een E-pony wel te verstaan, werd mij ook constant gezegd dat ik te groot was. En toen hoefde ik ook niet zo aanvallend te reageren. Niet dat ik leuk vond... dus is de pony toen verkocht, heb je er geen last meer van. Je mag van mij best op een shetlander rijden, niemand die er last van heeft, maar als je om een mening vraagt kun je die natuurlijk krijgen. Kijk, het ziet er niet slecht uit wat je doet, maar je moet toegeven dat je grootte het totaalbeeld verstoord. Ik kan hier natuurlijk wel gaan zeggen dat je geweldig bent en je pony ook, je kunt immers niet goed tegen kritiek heb ik gemerkt, maar wie heeft daar wat aan? Hoe bedoel je dat ik niet weet hoe sterk shetlanders zijn? Bedoel je sterk dat ze veel gewicht kunnen dragen? (Dat heb je later in je bericht trouwens al tegengesproken, en ik heb niks over je gewicht gezegd). Of bedoel je dat ze sterk in de mond oid zijn? Ik vind het persoonlijk niet aangaan dat je meteen een oordeel over iemand hebt, die alleen zijn mening verkondigt, die jou toevallig niet aanstaat. Je had beter even kunnen waarschuwen: "Geef alleen positief commentaar, anders wil ik nog weleens wat opvliegend worden."
[/quote]

Ben het helemaal eens met gert jan en ook met zijn commentaar,
En jij moet niet zo Banketstaafig reageren Want je vraagt om commentaar en dit zijn alleen maar een mening Hier over en vind Persoonlijk dat hij helemaal gelijk heeft Lachen

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:31

siets schreef:
Ik vind het niet storend dat je te groot bent, maar mooi is natuurlijk anders. Maar je hebt je neusriem wel heel erg hoog zitten!

Die neusriem zit wel aardig normaal voor zover ik kan zien.

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:47

je bent er wel erg groot voor Tong uitsteken

mayra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 18:39

je hebt helemaal gelijk ollivia

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 18:51

waarom al die reacties dat ze te groot is? dat weet ze toch? En ze heeft al verteld dat ze op zoek is naar een bijrijdster. een shet kan 3x zn eigen gewicht dragen. Dat je het plaatje niet mooi vind kun je ook gewoon zegge.
Keej nu ff on topic: Ik vin het wel een leuk paardje. Wel 1 vraag.. Waarom staat ze zo hoog vast?

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:07

Ok ik vind het plaatje niet mooi....

Wat bedoelen jullie toch de hele tijd met banketstaaflig ofzoiets?????!!!!!!!

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:10

Hahaha mensen mensen mensen..... Als jullie maar kunnen zeiken!!
Heinekegirl.... lekker laten L*llen.... je weet goed waar je mee bezig bent en hun beoordelen wel even vanaf een foto Knipoog

Het zijn vaak die verwaande kwasten die zo reageren hoor!!

reneefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:23

hay!
leuk ding!!
volgens mij zie ik die ook vaak bij
jullie in t land staan,als ik voorbij fiets Lachen

doeii renee

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 20:50

fsoudan schreef:
Hahaha mensen mensen mensen..... Als jullie maar kunnen zeiken!!
Heinekegirl.... lekker laten L*llen.... je weet goed waar je mee bezig bent en hun beoordelen wel even vanaf een foto Knipoog

Het zijn vaak die verwaande kwasten die zo reageren hoor!!

O jij hebt het ook al door. Gewoon lekker positief blijven, krijg je ook geen aanvallende en onbeheerste reacties.

Trouwens, waar baseer jij die 'verwaande kwasten' op?

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:33

Waarom moet er zonnodig commentaar gegeven worden????
Als ze wil rijden doet ze dat toch wel onegacht het commentaar van jullie!
En als het je niet bevalt wat je ziet blader dan lekker een topic verder Knipoog

En die verwaande kwasten zijn altijd diegene met eigen pony tot hun 14e en daarna een paard want pony is niet goed genoeg meer.... dat soort kwasten hebben dus vaak dit soort commentaar!! Zeker geen afscheid genomen van hun ponytijd Haha!

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:47

Er moet commentaar gegeven worden omdat er een topic is, en nu wil het feit dat er expliciet bij staat dat er comentaar gegeven mag worden. En als het commentaar je niet bevalt dan maak je er toch geen topic van en ga je gewoon doen waar je zelf zin in hebt...

Dat soort mensen zijn inderdaad in veel gevallen verwaande kwasten. Tenzij ze eerst een pony hadden die echt te klein was geworden en de overstap naar een grotere pony niet meer loonde. Dat kan natuurlijk ook nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:51

Ik vind persoonlijk dat Gert Jan helemaal gelijk heeft. Ik zie zelf een leuke pony lopen met leuke gangen maar met een wel heel grote ruiter.
Ik heb gelezen dat deze pony absoluut niet kan bereden worden door wat kleine kinderen. Dit is toch wel degelijk de doelgroep waar deze pony toe behoort.

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 22:01

Daar kan ik me ook in vinden. Maar zoals gezegd, je moet doen wat je niet laten kunt en als je daar dan plezier in hebt... maar dan moet je niet raar op kijken als er iemand minder positief commentaar geeft.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 00:11

Ik kijk ook absoluut niet raar op dat je dit commentaar hebt gegeven, GertJan en ik begrijp het allemaal ook.

Maar ik kan er wel om janken dat ik altijd hetzelfde moet horen.
Je bent te groot. Ik weet het... Ik weet het. En dat doet me pijn. Sandy is mijn eerste pony. Ik heb ook nog een E-pony op stal staan, daar niet van.
Maar deze moet ook beweging hebben, en het longeren word ze zat.
Voor mennen is ze niet geschikt, en kleine ruitertje kunnen haar niet aan;
Ze is heel moeilijk!

Ik ben dus "de enige" (niet PENNY-ACHTIG) die haar kan rijden, zeg maar. En ik beleef er plezier aan, als ik haar rijd. En wat een ander daar van vind, daar heb ik maling aan. Te zwaar ben ik niet, dus daar kunnen jullie me niet op beoordelen!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 00:52

Ik vind het eigelijk best meevallen hoor.
Pony loopt leuk en heeft er zo te zien weinig last van en bovendien kan een shet van 1 meter gemiddeld 60kg dragen, dus te zwaar ben je zeker niet.
Maar het is jammer dat alles zo opgekropt word op zn'n klein beestje.
Denk er trouwens om dat je niet te veel voorover gaat zitten en probeer je handen iets hoger en rechter op te houden (2e rij foto heb je piano handjes Tong uitsteken)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 00:59

Cootjuh schreef:
een shet kan 3x zn eigen gewicht dragen.

Tuurlijk joh, een shet kan 600 kilo dragen
Op vlak en glad terrein kunnen ze geloof ik 2x hun eigen gewicht trekken als ze voor een karretje lopen, maar met 600 kilo op hun rug krakken ze toch echt doormidden Tong uitsteken

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 01:03

Billy"]
[quote="Cootjuh schreef:
een shet kan 3x zn eigen gewicht dragen.

Tuurlijk joh, een shet kan 600 kilo dragen
Op vlak en glad terrein kunnen ze geloof ik 2x hun eigen gewicht trekken als ze voor een karretje lopen, maar met 600 kilo op hun rug krakken ze toch echt doormidden Tong uitsteken
[/quote]

Er is gesteld dat 50 kilo max kan (officieel weet ik niet maar dat hoor ik al vaker als reden dat 'het kan')... dus dat zou betekenen dat een shetlander iets meer dan 15 kilo weegt Knipoog volgens mij is er hier een verwarring met mieren *LOL*

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 07:08

Heinekengirl schreef:
Ik kijk ook absoluut niet raar op dat je dit commentaar hebt gegeven, GertJan en ik begrijp het allemaal ook.

Maar ik kan er wel om janken dat ik altijd hetzelfde moet horen.
Je bent te groot. Ik weet het... Ik weet het. En dat doet me pijn. Sandy is mijn eerste pony. Ik heb ook nog een E-pony op stal staan, daar niet van.
Maar deze moet ook beweging hebben, en het longeren word ze zat.
Voor mennen is ze niet geschikt, en kleine ruitertje kunnen haar niet aan;
Ze is heel moeilijk!

Ik ben dus "de enige" (niet PENNY-ACHTIG) die haar kan rijden, zeg maar. En ik beleef er plezier aan, als ik haar rijd. En wat een ander daar van vind, daar heb ik maling aan. Te zwaar ben ik niet, dus daar kunnen jullie me niet op beoordelen!

Ik snap best wel dat je er niet steeds aan herinnerd wil worden dat je te groot bent. Maar dat is nou eenmaal wat je kunt verwachten, omdat dat meestal de eerste reactie is van iemand die het ziet. Misschien volgende keer er duidelijk bijzettten dat er geen comentaar op je grootte gegeven mag worden?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:09

Ik zit dit topic met gemengde gevoelens te lezen Scheve mond
HAW is een fotoforum waar je foto's van je paard aan het werk kunt plaatsen.
Er staat duidelijk in de regels dat het beter is om niets te melden als je niets nuttigs aan het topic kunt bijdragen en dat het niet de bedoeling is om iemand "af te branden".
Er staan inderdaad reacties in het topic die niet echt nuttig zijn qua bijdrage.

Maar aan de andere kant is het wel zo dat als je foto's plaatst en zelfs een schop geeft in het topic om reacties te krijgen (wat overigens niet toegestaan is Knipoog) dat het logisch is dat gebruikers reageren.
Als het de bedoeling is om alleen maar positieve reacties te krijgen, dan is het beter om het plaatsen van foto's achterwege te laten.
Dat scheelt een hoop frustraties Knipoog

Kortom: opbouwend commentaar is toegestaan, en de reacties (ook van de TS) dienen op een nette manier verwoord te worden.
Ik zal dit topic in de gaten blijven houden Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 09:34

Over je lengte zal ik maar niets zeggen, dat weet je nu wel...

Maar probeer iets meer achterover te zitten, op deze foto's zit je naar voren.
Ook je handen kunnen makkelijk wat hoger. Die knop is toch niet net zo breed als het zadel, daar kan je ze makkelijk naast houden. Dat doet iedereen die met een westernzadel rijd...

Leuk paardje hoor! Jammer dat er volgens jou niets mee te beginnen is, als je er iets anders mee doet als dat jij erop zit.

beautyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:21

Nou ja al zo je te groot zijn en ook al ziet het er niet mooi uit als jij je goed voelt en als jij denkt dat je paardje het nog makkelijk kan hebben dan doe jetoch lekker waar jezelf zin in hebt doeg xxxx

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 10:33

Sjonniej schreef:
Over je lengte zal ik maar niets zeggen, dat weet je nu wel...

Maar probeer iets meer achterover te zitten, op deze foto's zit je naar voren.
Ook je handen kunnen makkelijk wat hoger. Die knop is toch niet net zo breed als het zadel, daar kan je ze makkelijk naast houden. Dat doet iedereen die met een westernzadel rijd...

Leuk paardje hoor! Jammer dat er volgens jou niets mee te beginnen is, als je er iets anders mee doet als dat jij erop zit.

Wat bedoel je daarmee?
Toen ik voor de eerste keer 2 verzorgstertjes voor haar had (anders moest de pony weg, de meisjes waren 2 nichtjes, bijde 8 jaar), viel er totaal niet mee te rijden. De pony ging ervandoor in draf en galop (echt hard) OF was niet vooruit te slaan, ging rollen met kind en al in de bak en is gewoon naar huis gesjeesd met kind en al (kind eraf gebokt)! En bij de 2de (een meisje van stal, 9 jaar) ging 't ook mis, dus naja, GEEN kinderpony dus.

Mennen heb ik ook gedaan, maar om nou alleen te gaan rijden..
Ik heb zelfs met haar meegereden in de optocht op de Oud Luntersedag, een feest wat jaarlijks word gehouden in Lunteren, op de laatste zaterdag in augustus! Maar toen ging ze stijgeren, bokken en vooruit springen.. Dus ben ik ook maar met mennen gestopt.

Aangezien een paard wel eens afwisseling nodig heeft tijdens het werk, en niet alleen wil wandelen (dribbelend dan wel) en longeren, rijd ik er zo'n 1 à 2x in de week op.

Ik wil trouwens, voor we naar Drenthe verhuizen, een keer met Sandy een uur privé lessen ipv met mijn e-pony Replay. Daar leren we allebij een hele hoop van, en da's wel nodig, want mijn houding is echt verschrikkelijk!

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:18

Citaat:
Aangezien een paard wel eens afwisseling nodig heeft tijdens het werk, en niet alleen wil wandelen (dribbelend dan wel) en longeren, rijd ik er zo'n 1 à 2x in de week op.

Als je straks echt te zwaar/groot wordt zijn er vast nog een heleboel andere dingen die je kan doen!

Verdiep je eens in NH (natural Horsemanship) daar zijn voor jullie beide leuke dingen uit te halen. En je voedt je pony een beetje op, zodat hij rustig achter je aan loopt en niet DRIBBELD. http://www.emielvoest.nlof http://www.paardnatuurlijk.nlof http://www.parelli.nl

Neem hem/haar mee als handpaard, bouw dit goed op stap voor stap, zodat je hem over een tijdje zelfs als handpaard mee naar buiten kan nemen.

Ga wat dingetjes van vrijheidsdressuur leren.

Waarom denken mensen altijd dat paarden het "nodig"hebben om bereden te worden?????

nouja in ieder geval, er is nog genoeg te doen met je ukkie

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 17:53

kom op zeg zo'n shet kan het makkelijk hebben!!
gaaf zo'n brede neusriem bij een shet Haha!