Boy,, Friese Hengst 4 Jaar @ Work!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:31

Prachtige fries, daar niet van..
Maar de manier van rijden en die stang .. nee
Tips e.d zijn hierboven al gegeven, doe er wat mee Lachen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:00

hmm vind dat je er toch wel wat meer in mag verdiepen wat betreft het gebruik van de stang.
Je kan er altijd een watertrensje inhangen, dat is veel beter voor zo'n jong dier.
Vraag de eigenaar er eens naar waarom hij een stang in heeft ?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 13:44

Ik zal niet doorgaan op de stang... Maar ik blijf erbij dat de manrier van rijden op deze manier ten koste gaat van het paard.

Shariff_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 13:45

Ik zal snel vragen of er een ander bit in kan, Ik heb zelf ook helemaal geen verstand van dit Bittenpraat Verward Even wat over in de krul trekken, Als ik me teugels aan neem gaat die gelijk in de krul, Ik snap ook wel dat het aan het bit licht ja, Want het meisje op die eerste foto's krijgt bijna nooit een paard erdoor en deze.. Floept er gewoon doorheen. Ik ga gewoon eisen dat er een ander bit op komt en anders rij ik er gewoon niet meer op .. Ik ga er van het weekend weer heen, dus ik zal kijken wat ik er aan kan doen

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 14:04

Shariff97 schreef:
Even wat over in de krul trekken, Als ik me teugels aan neem gaat die gelijk in de krul, Ik snap ook wel dat het aan het bit licht ja, Want het meisje op die eerste foto's krijgt bijna nooit een paard erdoor en deze.. Floept er gewoon doorheen.

Welk paard zou dat niet doen met zo'n bit.

Iig fijn te horen dat je ervoor zorgt dat dit paard op een ander bit gereden gaat worden, want dit kan zo natuurlijk niet.
Verders is het een prachtig paard hoor!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 14:04

Shariff97 schreef:
Ik zal snel vragen of er een ander bit in kan, Ik heb zelf ook helemaal geen verstand van dit Bittenpraat Verward Even wat over in de krul trekken, Als ik me teugels aan neem gaat die gelijk in de krul, Ik snap ook wel dat het aan het bit licht ja, Want het meisje op die eerste foto's krijgt bijna nooit een paard erdoor en deze.. Floept er gewoon doorheen. Ik ga gewoon eisen dat er een ander bit op komt en anders rij ik er gewoon niet meer op .. Ik ga er van het weekend weer heen, dus ik zal kijken wat ik er aan kan doen

owwwwwwww Huilen waarom denk je dat hij er zo doorheen floept? Heb je enig idee hoe veel pijn je dit paardje doet? Je dwingt hem zo in de krul te lopen omdat het de enige plek is waar hij geen/weinig pijn heeft. Dit is geen paardrijden meer hoor!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 14:06

sjiek beestje
heel erg rank!

alleen die stang *AUW* maar de tips zijn al gegeven Knipoog

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 14:22

beetje raar idd dat ze direct een jong net ingereden paard een stang in zn bek hangen en in de krul laten lopen... maar ja, het is niet jouw paard en ik vind het super van je dat je er wat van gaat zeggen.
verder is het een mooi beestje(zou alleen wel eerst lekker rijden en een lekker nekkie trainen voordat je aan het in de krul rijden gaat beginnen...)

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 14:39

Die stang vind ik echt helemaal niets sorry maar dat vind ik echt gemeen bij een 4-jarige die wil dadelijk echt niet meer op een gewoon bit reageren En je moet ook wel wat aan je houding doen en zeker wat langer gaan zitten ook loopt hij soms erg diep maar dat vind ik dat je dat al snel hebt met friezen. Wel heel erg chique beesje hoor en om van weg de Kwijl

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 14:49

daar ben ik het mee eens..hoe il je dit mooie paardje ooit nog op een gewoon bit rijden..en zeker als je er niet eens verstand van hebt..dit is een scherp bit en al helemaal ongeschikt voor een 4 jarige...
als hij verder de dressuur in gaat moet er toch nog het een en ander veranderen want je mag m et een b wedstrijd bij wijze van spreke ook niet met een stang rijden
gr esther

Shariff_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 14:57

maarja als de eigenaar tegen mij zegt dat ik geen ander bit er in mag doen, heb ik er nog nix aan..

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 14:58

als je er geen ander bit in mag hangen dan rijd je em toch gewoon niet? je moet het natuurlijk zelf weten, maar zo verpest je een prachtig paard, ik zou daar niet aan mee willen werken!

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:03

kan hier niets positiefs over zeggen...waarom in hemelsnaam met zo'n bit rijden Bloos! Paard wordt in de krul getrokken,kan zo nog wel even doorgaan,maar dat doe ik maar niet Knipoog Lekker als je paard zo terug komt van een africhtingsstal was het toch??Je gaat toch geen paard aanrijden met zo'n bit??!!!Wat moet je dan als dit scherpe dit niet meer werkt....messen erin hangen Verward .Vind dit echt erg Gewoon triest voor het dier.

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:04

irish_lady"]
[quote="Shariff97 schreef:

owwwwwwww Huilen waarom denk je dat hij er zo doorheen floept? Heb je enig idee hoe veel pijn je dit paardje doet? Je dwingt hem zo in de krul te lopen omdat het de enige plek is waar hij geen/weinig pijn heeft. Dit is geen paardrijden meer hoor!
[/quote] Inderdaad!!!Ik vind dit echt heel erg om te zien

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:05

De keuze was voor mij makkelijk geweest, of ander bit erin of ik ga er gewoon niet op..
Ik heb ook een 4 jarige hengst ingereden, maar geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om er een stang in te gooien. Heb er wel eens een pelhem ingehad, maar dat vond ik ook helemaal niks, dus ik rijd nu lekker verder op een dubbelgebroken trensje..

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:10

Heel mooi paard! Wel heel erg vervelend dat hij met stang gereden wordt.. maar dat heb je nu al vaak genoeg gehoord denk ik.
Mijn bijrijdpaard is ook verpest, hij heeft altijd scherpe bitten in gehad die ook nog eens verschrikkelijk verkeerd werden gebruikt! (lekker een pelham erin hangen, ketting goed strak, teugels aan de onderste ringen en hangen maar!) Gevolg: een paard dat door elk mogelijk bit heen loopt, zonder pardon. Geen gevoel meer, als hij gaat, gaat hij. Godzijdank begint hij nu door te krijgen (eindelijk) dat het ook anders kan!
Snel iets anders erin hangen dus, je wil niet meemaken dat dat prachtbeest op zo'n manier wordt verpest!!!

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:10

hmmm...
beugels 2 gaatjes langer.
en handen lager en op de schoft dragen.

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:28

Mooie fries, maar ik vind je beugels wel erg kort eruit zien, dat kun je voornamelijk op deze foto zien! Afbeelding

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:18

AUW!!
Je doet op deze pracht hetzelfde als op je eigen pony: Naar beneden trekken! Nu zie het helemaal goed!!
De volgende keer zou het iig al beter zijn er een minder scherp bit in te hangen en er eens wat aan gaan doen!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:23

Ik geloof dat ik verder maar geen commentaar moet geven.......

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:28

Afbeelding

Afbeelding

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:29

hey, mooi paardje rij je hoor! Alleen wat al eerder is aangegevn ben ik het volledig mee eens. Daarbij adviseer ik je bij de aankoop van een nieuw bit iemand mee te nemen die hier verstand van heeft. Op deze manier kan je op een eerlijke manier je paard gaan rijden, iets wat je graag wilt! Daarbij kan de eigenaar zeggen wat hij wil, maar wil hij een paard dat door niemand op een simpel trensje gereden kan worden?

Het is zowiezo met een jong paard niet onverstandig begeleiding te hebben. Iets is snel aangeleerd, maar afleren is nog vele malen moeilijker.

Succes met het overhalen van de eigenaar en veel plezier met je paard!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:29

Welke africhtingsstal zijn ze weg gekomen?

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:37

wauw hij is echt mooi hoor sjron Haha!
ziet er trouwens goed uit Haha!
nou veel plezier nog met boy deze zomer Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:38

Ik vind dat jullie allemaal wel erg banketstaaf tegen haar doen.

Bij goed lezen kun je zien dat het paard net van een africhtings stal komt.
Zij neemt van hun aan dat ze met dit bit moet rijden.

Je zult dus niet haar maar de africhtings stal de schuld moeten geven.
De eigenaar heeft misschien ook niet zoveel ervaring met paarden.

Je kunt nooit achter het schermpje van de pc kruipen om het te zien.

Ik vind het een mooi paard, iedereen moet leren maar jammer dat het op deze manier moet.

Tip: Neem gewoon een bustrens en vraag of je met het paard les mag nemen.