Instructrice op Sjors (zwart setje)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:26

Citaat:
Verder zien een aantal bokkers een lage handhouding. Laag en breed ja, dat klopt. Dat doet zewanneer Sjors sterk wordt, dan zet ze haar handen lager en breder om weerstand te bieden zonder te trekken. Wanneer hij nageeft, zet ze haar handen weer hoger en naast elkaar. Ik doe het ook zo, verdient niet altijd de schoonheidsprijs maar het is wel paardvriendelijk, eerlijk en effectief!

Zo leer ik het ook, en dat is niet altijd even makkelijk Bloos

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 20:41

Het is ook een soort van tegendruk geven zonder te trekken. Vasthouden tot hij loslaat. Laat hij los, geef jij ook na.

Ik kan je zeggen Miss dat Sjors behoorlijk achter zijn vodden aan gezeten wordt in de zin van voorwaarts en voor het been. De motor zit achter, dus die drijven we ook flink aan. Maar daardoor krijg je voor ook weer wat op te vangen. En je hebt geen idee hoe sterk hij is Haha!.

Maar kom je donderdag dan ook kijken op de clinic in Amersfoort? Om 11.00 uur moet ik rijden Haha!.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:43

Ik heb idd gene idee hoe sterk hij is Haha!
Ik zat een beetje aan Darco-achtig te denken Schijnheilig Knipoog

Donderdag? Hm, lijkt me leuk... ff kijken of ik dan alweer kan lopen, ik word woensdag ingespoten.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:03

Hey Anouk, leuke foto`s weer!
Wat is het toch een smiecht om van achteren aan te galopperen met die oefening he! En ja Sjors, dan zal er toch echt gewerkt moeten worden he! Ach gut
Ik vind die ene stapfoto van voren met dat tegenlicht juist wel erg mooi! Hij stapt er goed onder van achteren, dus dat is zowieso in orde.
En zwart staat hem inderdaad ook mooi!! Kijk Anouk, als je nu vandaag geen foto`s had geplaatst, had je die donderdag ook kunnen pakken he! Haha! Doe nou maar gewoon kreeft.....!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:22

Anoukie schreef:
Het is ook een soort van tegendruk geven zonder te trekken. Vasthouden tot hij loslaat. Laat hij los, geef jij ook na.

Heel afhankelijk van het paard denk ik of dit wel of niet werkt.....
Zo werkt het bij Tiko super, maar bij Regina hoef ik dat echt niet te proberen.....

Ben heel benieuwd naar hoe hij donderdag loopt Lachen Dan kan ik hem eindelijk eens IRL zien Knipoog
Maar als hij nog niet gechipt is.... hoe doe je dat donderdag dan?

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:26

GAAF Anita goes bokt hahahaha leuke foto's Anouk! Heb ik toch nog wat ervan gezien Knipoog

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 22:13

Richtje, een paard hoeft niet gechipt te zijn om aan een clinic mee te doen hoor. Of er moeten plotseling hele nieuwe regels zijn Verward ???

En idd, ieder paard zijn eigen methode. Ik heb meegemaakt bij een paard dat deze methode niet werkte, maar als je bij Sjors niet streng bent trekt hij je zo uit het zadel. En dat kan ik met mijn rug ook niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:22

Anoukie schreef:
Richtje, een paard hoeft niet gechipt te zijn om aan een clinic mee te doen hoor. Of er moeten plotseling hele nieuwe regels zijn Verward ???

En idd, ieder paard zijn eigen methode. Ik heb meegemaakt bij een paard dat deze methode niet werkte, maar als je bij Sjors niet streng bent trekt hij je zo uit het zadel. En dat kan ik met mijn rug ook niet aan.

Paarden die vervoerd worden moeten volgens mij wel gechipt zijn.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:27

Klopt zodra een paard op de openbare weg komt (al is het in een trailer) heb ik begrepen dat het dier een chip moet hebben sinds 1 januari 2004.
Laatst bijgewerkt door Mickey op 16-05-04 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 22:27

Nou ja, dan heb ik pech (wat een k*tregel weer zeg Rolleyes). Beter gezegd, pech als ik aangehouden wordt.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:29

Mickey schreef:
Klopt zodra een paard op de openbare weg komt (al is het in een trailer) heb ik begrepen dat het diet een chip moet hebben sinds 1 januari 2004.

Dat bedoelde ik idd Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:34

Anoukie schreef:
Nou ja, dan heb ik pech (wat een k*tregel weer zeg Rolleyes). Beter gezegd, pech als ik aangehouden wordt.

Joh, gewoon gaan! Daar klets je je toch wel uit?

Gewoon zeer onschuldig kijken naar oom agent en een beetje schaapachtig lief lachen en zeggen dat je dat echt niet wist hoor Schijnheilig

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:36

Da`s ook goed om te weten voor van de zomer Anouk!!
Nog iets wat geregeld moet worden....!

Kore is gelukkig al wel gechipt!

Coolio

Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:42

Volgens mij moet ieder paard dat op de openbare weg komt vanaf 1 januari 2004 een paspoort hebben (en dat moet je dan ook bij je hebben), chippen is op dit moment nog niet verplicht.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:43

Jeetje hij ziet er heel goed uit! Mooi setje ook inderdaad! Hoeveelste is dit? nummer 21? Haha!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:44

Chippen is ook verplicht
Tenminste.... dat vertelde de eigenaar van Regina mij, die had met een VA gesproken.

Maar ik vind het ergens belachelijk, zeker omdat er te weinig ruchtbaarheid aan gegeven is, aangezien er nog veel mensen zijn die nergens van weten..... Lips are sealed

Coolio

Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:57

Citaat:
Wanneer een paspoort?
Recreatiepaarden, -pony’s en ezels moeten sinds1 januari 2004 een paspoort hebben als ze op de openbare weg komen door vervoer in trailer of veewagen

Wanneer een chip?
Volgens de Nederlandse wetgeving moeten in de tweede helft van 2004 alle paarden, pony’s en ezels in Nederland een chip hebben. De definitieve datum is echter nog niet door de overheid vastgesteld. De invoering van de chip vindt echter gefaseerd plaats.

Overgangsregel paspoorten en chippen

Paarden voor hobby en recreatie (niet ingeschreven bij sportorganisatie)

Vanaf 1-1-2004

Bij het houden van een paard en het vervoer in trailer of veewagen over de openbare weg, moet een paspoort aanwezig zijn (dit houdt dus ook in bij slacht en ook voor het rijden in het buitenland).
Ieder veulen dat geboren wordt moet binnen 7 maanden een uniform paspoort en een chip krijgen en de merrie ook als het nog geen paspoort of chip heeft
Ieder paard dat behandeld wordt met medicijnen waardoor de bestemming voor menselijke consumptie niet meer is toegestaan, moet een paspoort en een chip krijgen.

Vanaf 1-1-2006
Alle paarden die in Nederland gehouden en vervoerd worden moeten een paspoort en chip hebben.

Dit staat op de site van de KNHS, dus volgens mij is de chip nog niet verplicht, pas januari 2006 (behalve dan als je op wedstrijd gaat, of vanwege dat regeltje over medicijngebruik).

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:00

chippen is nog niet verplicht. Overgangsregeling geloof ik. Vervoeren per vrachtwagen/trailer, dan paspoort wel verplicht.

Gister op weg naar Ermelo stopten we even, toen bleek er een AID-controle te zijn. En natuurlijk kwam die na de veewagen te hebben gedaan, ook even bij ons kijken Schijnheilig
Hoefde alleen het paspoort maar te zien en vroeg of we wel zo'n achterstang hadden... Durfde zelf niet goed te kijken geloof ik Haha! (controleerde niet eens of het paard wel bij het paspoort hoorde Haha!)
Ik heb dus tegenwoordig altijd, ook naar les of buitenrit ergens anders, het paspoort mee... (evenals rijbewijs, auto- en trailerpapieren) Wel een fijn gevoel als je op weg bent!
Ze vroegen nog of waar wij vandaan kwamen al veel mensen op de hoogte waren van en zich hielden aan die nieuwe regel. Dacht het niet Schijnheilig

Ik vind die stapfoto ook erg mooi, die hele halsspier zie je opspannen...
En op zich best knap dat hij achter kan galoperen terwijl hij voor draaft *LOL*
Weer een nieuw gang erbij!!! Haha! Veel plezier op je clinic, en ben benieuwd naar die foto's!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:06

het enige commentaar dat ik kan geven:het lijkt of je paard van voor naar achter loopt ipv andersom...(kan aan het moment van de foto's liggen)en wat heb je zn zadel vreselijk veer naar voren liggen,het ligt helemaal op zn schouders.
ik vind het een leuk paard,en ik denk dat je er een heel fijn paard aan heb en veel lol van hem kunt gaan krijgen...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 07:27

Het paspoort gaat dan fijn mee, dat is geen probleem. Pfoei, slaap ik toch wel wat geruster Haha!.

Verder zal ik nogmaals eens vragen hoe en wat voor mijn zadel, ik heb het al eens verder naar achteren gelegd maar dan ligt het ook echt niet lekker,...

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:35

Pipo"]
[quote="Anoukie schreef:

Joh, gewoon gaan! Daar klets je je toch wel uit?

Gewoon zeer onschuldig kijken naar oom agent en een beetje schaapachtig lief lachen en zeggen dat je dat echt niet wist hoor Schijnheilig
[/quote]

Jaaaa eeehhhhhhhh............ Verward
Wie rijdt er eigenlijk?? Schijnheilig Ik straks een boete aan mijn broek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:15

Anoukie schreef:
Verder zal ik nogmaals eens vragen hoe en wat voor mijn zadel, ik heb het al eens verder naar achteren gelegd maar dan ligt het ook echt niet lekker,...

Misschien past hij dan niet zo goed op hem ?

Ik wist ook niet dat een paard als een chip moest hebben als hij vervoerd werd Verward

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 11:34

Ziet er chique uit!!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:36

Ziet er goed uit Anouk! Enne.. welk setje krijgt hij aan op de clinic? Wordt een soort modeshow donderdag?
Gaarne op kleur opstellen, voor de foto? Knipoog of zoiets...

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 18:40

hij is echt heel gaaf!
ziet er goed uit!