pharaon@work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 23:56

Pellie"]
[quote="pharagirlke"][quote="Sylvia_Amin schreef:
dan spring je toch niet?! ik zou het niet in mijn hoofd halen om met een slecht passend zadel 2x per week te gaan springen dan maar even zelf pijn lijden tot ik een nieuw zadel heb Boos!
jee denkt dat het niet kwaad kan maar wie zegt dat hij geen plekken op zijn rug krijgt hiervan..

ik zie nergens plekken op zijn rug! die word altijd goed gecontroleert op plekken na EN voor het rijden...
[/quote]

Maar dat zegt toch niks? Wat dacht je van zijn wervels etc.? Ik vind het vreselijk sneu voor hem om te zien hoe je op zijn nek zit maar goed, wie ben ik hè? Ik ben het er wel mee eens dat je het springen dan eerst maar even moet laten omwille van zijn gezondheid. Dat lijkt me belangrijker dan jouw behoefte om te springen. Lachen

Het is een erg leuke pony om te zien.
[/quote]

zucht ik weet het nou wel! willen jullie daar nou asjeblieft over stoppen ja?
ik heb net een nieuw zadel gevonden
als jullie hier dan even niet meer om willen zeiken! ik word er helemaal lastig van...

Sylvia_Amin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 00:49

je weet al een tijdje dat het slecht is maar je springt wel door...? ik hoop niet dat je pony binnenkort vast zit in zijn rug

en waarom heb je nu opeens je berichtje verwijderd waarin stond dat je met slecht passend zadel springt omdat het springen zonder zadel voor jouzelf niet fijn is?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 15:09

ten eerste: die reactie heb ik niet verwijderd maar de moderators

ten tweede: aangezien ik hier al een week aan het zagen ben voor naar de ruiterzaak te gaan en mijn ouders dat niet nodig vonden heb ik nog geen kans gehad tot een nieuw zadel kopen! vandaag zijn we geweest hij was toe, dus als je nou je bek erover wilt houden! ik ben het ondertussen beu gehoort ik weet nou wat je er van vind heel leuk! ik ben lang genoeg kalm geweest en begin me nou lichtjes op te winden over die hele reacties van je!

ten derde: ik ga geen volledig nieuw zadel kopen als het ook met staartriem op te lossen is, dat zal ik bij de ruitersportzaak wel na vragen die mensen zullen het beter weten dan JIJ!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:00

Die laatste foto is erg gaaf!
Ik vind het zowiezo wel een erg leuk ponytje.
Hoe oud is hij eigenlijk?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 16:02

pharaon is 9 jaar, die laatste foto vind ik zelf ook super mooi Haha!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:48

pharagirlke schreef:
ten eerste: die reactie heb ik niet verwijderd maar de moderators

ten tweede: aangezien ik hier al een week aan het zagen ben voor naar de ruiterzaak te gaan en mijn ouders dat niet nodig vonden heb ik nog geen kans gehad tot een nieuw zadel kopen! vandaag zijn we geweest hij was toe, dus als je nou je bek erover wilt houden! ik ben het ondertussen beu gehoort ik weet nou wat je er van vind heel leuk! ik ben lang genoeg kalm geweest en begin me nou lichtjes op te winden over die hele reacties van je!

ten derde: ik ga geen volledig nieuw zadel kopen als het ook met staartriem op te lossen is, dat zal ik bij de ruitersportzaak wel na vragen die mensen zullen het beter weten dan JIJ!

Ik vind het ene beetje raar iedereen en alles als schuldige aan te wijzen, het is jouw pony en jij beslist dus of jij met een slecht passend zadel gaat rijden.

Je zit hier op een forum met allemaal paardlievende mensen die het beste willen voor hun paard.
Dat jij tegen beter weten in toch 2 keer per week met zo'n zadel gaat springen kan er bij mij *en logischerwijs ook bij andere* niet in.

In een ander topic las ik trouwens dat je alleen nog maar zonder zadel ging rijden.
Laatst bijgewerkt door Sily op 16-05-04 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:50

Citaat:
Afbeelding

Moet die neusriem niet over het bit ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 20:52

Sily"]
Ik vind het ene beetje raar iedereen en alles als schuldige aan te wijzen, het is jouw pony en jij beslsit dus of jij met een slecht passend zadel gaat rijden.

Je zit hier op een forum met allemaal paardlievende mensen die het beste willen voor hun paard.
Dat jij tegen beter weten in toch 2 keer per week met zo'n zadel gaat springen kan er bij mij *en logischerwijs ook bij andere* niet in.

In een ander topic las ik trouwens dat je alleen nog maar zonder zadel ging rijden.
[/quote]

ja dressuur!
er is ondertussen een nieuw topic bij [vmr] over voorsingels
ik kan heel goed begrijpen dat je daar één keer wat over zegt, of er wat over vraagt
maar wanneer ik 1 x vriendelijk vraag om er niet meer over te beginnen aangezien ik het al weet
en de tweede keer al iets lastiger vraag om er over te stoppen
is het dan niet normaal dat ik na de derde keer brutaal word?
tevens komt het ook kwader over op een forum dan het in het echt bedoelt was
het is brutaler volledig mee akkoord...maar na 2x (eigenlijk 3 als je de waarschuwing mee telt) vind ik dat wel normaal...mensen die nog meer commentaar hierop hebben kunnen dit beter via pb doen...ik vind niet dat in dit topic 'ruzie' moet komen over de ligging van een zadel!

[quote="WenckeLover schreef:
Citaat:
Afbeelding

Moet die neusriem niet over het bit ?

ja dat klopt! die moet over het bit Haha!
dat hebben ze al gemeld en dat is vandaag ook zo gedaan Tong uitsteken
toch bedankt dat je me wil helpen Haha!
groetjes phara

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:01

Phara ik vind het niet normaal om brutaal te worden, mede omdat ik het al niet normaal vind om toch te gaan springen terwijl je weet dat dan dat niet goed passende zadel erop moet.

Dat je ouders geen nieuwe willen kopen is niet jouw schuld, maar ik denk dat degeen die zo reageren *ikzelf dus incl.* gewoon een paar weken niet zouden springen.
Is toch ook geen ramp?

Ik heb je andere topics al gelezen, en weet dat je op zoek bent naar info over voor en staart singels....alhoewel dit naar mijn idee dus een lapmiddel is, het is en blijft nog steeds een niet goed passend zadel ena ls je daar neit mee oppast heb je over bepaalde tijd helemaal geen pony meer om mee te springen.

Misschine handig je ouders te vertellen hoeveel het gaat kosten als de rug van je paard verrot is?
Hij heeft er immers maar 1.

Greetsz Syl

*edit, verkeerde knoppie, dit moest dus idd per PB....eh..help? Verward *

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 21:05

syl....
als je ergens een goed ponyzadel weet dat ik kan passen echt met heel veel plezier!
maar ik moet het zelf betalen...ik ben 14 en veel geld heb ik dus niet Boos!
ik ben voor het moment opzoek naar een zadel...maar het moet dus wel passen! anders zit ik met twee rotte eieren en dat is niet de bedoeling!
mijn ouders snappen pas na een week wat ik bedoel met "het zadel past niet meer!" daarvoor kreeg ik verwijten als:
"je zal wel wat verkeert gedaan hebben"
en
"het heeft altijd gepast, waarom nu dan niet meer?"
heb ik met hand en tant uit gelegd
dat doordag pharaon meer gereden word hij meer spieren heeft gekregen en het grasbuikje grotendeels verdwenen is...nu snappen ze het eindelijk! ik hoop dat de man van de ruitersportzaak hen nu nog kan overtuigen om een nieuw zadel te kopen...zodat ze een beetje bijleggen Lachen €250 kan ik nog net halen denk ik! maar dan wil ik ook een fatsoenlijk zadel dat past!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:10

Heb je hier op Bokt al ene advertentie neergezet?
Misschien zijn er Bokkers in de buurt met een ponyzadel te koop die je eerst mag passen.
De wintec kinderzadels *pas je denk wel op* zijn ook niet zo duur en heb er ook 1 gezien en die lag goed op de pony en was ook nog eens lekker makkelijk in het onderhoud.
En helemaal niet duur Zo rond de 200 dacht ik.
Gewoon een tip hoor.

Mijn ouders zouden trouwens wel hetzelfde antwoord geven als de jouw, maar die weten er dus niets vanaf Knipoog

Beste argument ten alle tijde blijft *bij mij, werkt ook in een dierenwinkel Knipoog * een nieuw paard is duurder dan een nieuw zadel....en een dierenarts is ook niet goedkoop.

Succes.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 21:12

die moet ik ook een keer proberen!
ik woon in belgie...en 3/4 van de bokkers zijn nederlanders...dus daar zit het probleem...nu kan ik wel altijd proberen natuurlijk Haha!
op een kinderzadel pas ik wel ja Knipoog ik geraak nog op zon shetland zadel dus Tong uitsteken

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:17

pharagirlke schreef:
die moet ik ook een keer proberen!
ik woon in belgie...en 3/4 van de bokkers zijn nederlanders...dus daar zit het probleem...nu kan ik wel altijd proberen natuurlijk Haha!
op een kinderzadel pas ik wel ja Knipoog ik geraak nog op zon shetland zadel dus Tong uitsteken

Dan zou ik dus een nieuw wintec kinderzadeltje proberen
Misschien kan een zadelmaker deze zelfs nog op maat maken?
Als het alleen maar extra bespiering is wat die extra gekregen heeft is dat misschien ook ene optie?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 21:21

hmm...alleen weet ik geen zadelmaker in de buurt...
heb het hier al gevraagd maar Haha! die wisten het ook niet,
misschien eens via google proberen Knipoog

Sylvia_Amin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:18

pharagirlke"]
vandaag zijn we geweest hij was toe, dus als je nou je bek erover wilt houden! ik ben het ondertussen beu gehoort ik weet nou wat je er van vind heel leuk! ik ben lang genoeg kalm geweest en begin me nou lichtjes op te winden over die hele reacties van je!
[/quote]

een beetje dimmen mag ook wel hoor Haha! Haha! Haha!
ik reageer alleen maar omdat ik het sneu vind voor je pony, en omdat jij blijkbaar niet inziet hoeveel schade je ermee kan aanrichten.

[quote="pharagirlke schreef:
maar ik moet het zelf betalen...ik ben 14 en veel geld heb ik dus niet Boos!

het spijt me dat ik het zeg maar als je met een slecht passend zadel rijdt omdat je geen nieuw kunt betalen, waarom heb je dan een pony? straks zit je pony vast in de rug; hoge kosten dus. laat je hem dan ook zo lopen omdat je het allemaal niet kunt betalen? Huilen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 22:25

sylvia_amin: nou begin je me toch echt wel op mijn zenuwen te werken! sorry!
ik heb een pony! het zadel heeft altijd goed gepast! tot een week of twee geleden! ik heb een week nodig gehad om het duidelijk te maken aan mijn ouders... vandaag ben ik geweest, de ruitershop was gesloten, daar kan ik niets aan doen...tot zover ben je het met me eens of niet?

morgen ga ik opnieuw kijken! ligt er geen zadel dan laat ik de zadelmaker komen...dat is sowieso al wat goedkoper!
er word zoiezo iets gedaan aan dat zadel!
ik heb alleen een beetje tijd nodig gehad wegens moeilijke ouders
als je hiervoor wat begrip op zou willen brengen zou ik dat ten zeerste aprecieren!

ja ik ben 14 en ja ik zette een grote bek op!
maar bekijk het ook een keer van mijn kant! heel pos. dat je inzit met de pony! dat zeg ik niet...maar ik zeg toch dat ik bezig ben met dat zadel...gun me dan even tijd asjeblieft!

groetjes phara

-even toegevoegd: bedoel je soms dat ik hem slecht verzorg?-

Sylvia_Amin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:35

kom nou zeg, ik moet begrip voor jou opbrengen als jij zo reageert?

en als je dan ook nog zo eigenwijs bent om te zeggen dat je pony geen plekken heeft van dat zadel neem ik aan dat je niet weet wat je met zo'n ding kan aanrichten binnen IN de rug. prima, dat kan, maar waarom word je dan boos als iemand daar wat van zegt? wees er blij mee dat je dat weet voordat je pony echt vastzit. dan ben je verder van huis.
ik wil het best van jouw kant bekijken, maar doe dan zelf ook even normaal wil je...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 22:37

Sylvia_Amin schreef:
kom nou zeg, ik moet begrip voor jou opbrengen als jij zo reageert?

en als je dan ook nog zo eigenwijs bent om te zeggen dat je pony geen plekken heeft van dat zadel neem ik aan dat je niet weet wat je met zo'n ding kan aanrichten binnen IN de rug. prima, dat kan, maar waarom word je dan boos als iemand daar wat van zegt? wees er blij mee dat je dat weet voordat je pony echt vastzit. dan ben je verder van huis.
ik wil het best van jouw kant bekijken, maar doe dan zelf ook even normaal wil je...

als je dit nou een keer zou zeggen akkoord
kan dit verder via pb of msn?
mijn adres is pharagirl@hotmail.com en mijn pbknop weet je staan
want je maakt 'ruzie' in het topic! en dat aprecieren de moddys niet en ik al evenmin!

Sylvia_Amin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:40

ik maak ruzie... nou wordt 'ie helemaal mooi haha
misschien is het verstandig om inderdaad niet alles en iedereen overal de schuld van te geven (mijn reacties zijn namelijk niet buitengewoon onvriendelijk), is geloof ik al eerder gezegd, maar dan in andere zin Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 22:44

Sylvia_Amin schreef:
ik maak ruzie... nou wordt 'ie helemaal mooi haha
misschien is het verstandig om inderdaad niet alles en iedereen overal de schuld van te geven (mijn reacties zijn namelijk niet buitengewoon onvriendelijk), is geloof ik al eerder gezegd, maar dan in andere zin Lachen

ik zet ruzie tussen twee ' ' jes
ik zeg niet dat jij ruzie zoekt! ik zeg gewoon dat hier ruzie van aan het komen is
en via berichten die (nu) totaal niets meer met dit topic te maken hebben zullen we er niet uit komen! Lachen
dus ik zou zeggen...pb me of voeg me toe zodat we op een menselijke manier kunne praten niet zoals dit Lachen

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:46

Persoonlijke ruzies horen niet op Bokt thuis.
Vandaar ook een slotje op dit topic.