Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ineke2 schreef:Nee, ze wilde hier vooral dat hij wijkt voor de druk van haar rechterbeen en teugel die tegen de hals aanzit...denk ik zo...
ShannaY"]
[quote="Ineke2 schreef:Nee, ze wilde hier vooral dat hij wijkt voor de druk van haar rechterbeen en teugel die tegen de hals aanzit...denk ik zo...

Gaat al bijna 30 jaar zo op de stal waar ik sta en er is nog nooit een paard verpest ofzo. 
ShannaY"]
en over het inrijden van een paard vind ik het ook niet echt proffesioneel en serieus met klompen aan
[/quote]
Maak jij je hier serieus "druk" omHoe denk je dat ze vroeger te paard gingen, toen de klomp nog in de mode was
[quote="pony25 schreef:Wij gaan zogauw ze links/rechts en stoppen begrijpen naar buiten om lekker rechtdoor te leren lopen Gaat al bijna 30 jaar zo op de stal waar ik sta en er is nog nooit een paard verpest ofzo.

de pony moet door de druk van mn linkerbeen terug naar de hoefslag
? gijsenkim schreef:Pcies, en als je paard op de volte naar buitenvalt met je buitenbeen en buiten teugel.ik dacht altijd buiten been en binnen teugel maar buiten teugel in contact.
Je ziet ook dat ik het zweepje aan de binnenkant heb, op die manier kan ik mn hulp duidelijker over laten komen, ik geef dan kleine tikjes tegen de schouder aan
gijsenkim schreef:Het is heel simpel pony, het dier kwam van de hoefslag af en moest van mij weer terug........... en wat doe je dan, juist binnenbeen en binnenhand euh bedoel je niet buiten hand........ tis niet zo moeilijk hoor. Misschien moet je dat nog leren, meestal leer je op maneges inderdaad als je naar links wil dat je aan de linker teugel trekt, als je eenmaal wat verder bent dan mag je het met je been oplossen![]()
denk niet dat ik dat nog moet leren en ik rij al meer dan 10 jaar niet meer op maneges maar rij nu zo'n 9 jaar pony/paarden in bij een handelsstal, de laatste tijd wat minder omdat ik nu tijd voor mijn eigen pony maak (die ik ook zelf ingereden heb)
enuh met wijken bedoel ik niet wijken voor het been zoals je op de manege doet ik heb ook op een manege geleerd dat je pony voor de DRUK van je been moet wijken en niet voor je beenmaar wijken voor het druk van het been, als in het aan het been zijn![]()
de pony moet door de druk van mn linkerbeen terug naar de hoefslag
![]()
je bedoeld rechterbeen
pony25"][/quote]
[quote="gijsenkim schreef:Pcies, en als je paard op de volte naar buitenvalt met je buitenbeen en buiten teugel.ik dacht altijd buiten been en binnen teugel maar buiten teugel in contact.
Je ziet ook dat ik het zweepje aan de binnenkant heb, op die manier kan ik mn hulp duidelijker over laten komen, ik geef dan kleine tikjes tegen de schouder aan
pony25 schreef:ik weet niet maar wat is dan het effect van als je paard naar buiten valt in een volte en je gebruikt je buitenbeen (ben ik mee eens) en je buitenhand (dat snap ik niet) en het zweepje ook aan de binnenkant van de volte dan jaag je hem toch alleen nog maar verder naar buiten
Of ben ik nou zo dom
Ineke2"]
[quote="pony25"]ik weet niet maar wat is dan het effect van als je paard naar buiten valt in een volte en je gebruikt je buitenbeen (ben ik mee eens) en je buitenhand (dat snap ik niet) en het zweepje ook aan de binnenkant van de volte dan jaag je hem toch alleen nog maar verder naar buiten
Of ben ik nou zo dom
[/quote]
Ze wilde ook niet op de volte, maar naar de hoefslag...
[/quote]
ze heeft het zelf in dit stuke over een volte en in het stukje erna over de hoefslag
[quote="ineke2 schreef:Tuurlijk niet, als je pony over de buitenschouder wegloopt los je dat niet op met je binnenteugel, die heb je alleen maar om stelling te vragen (in elk geval op dat moment)
pony25 schreef:ik weet niet maar wat is dan het effect van als je paard naar buiten valt in een volte en je gebruikt je buitenbeen (ben ik mee eens) en je buitenhand (dat snap ik niet) en het zweepje ook aan de binnenkant van de volte dan jaag je hem toch alleen nog maar verder naar buiten
Of ben ik nou zo dom