Levi onder het zadel, ook los door de bak :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:45

waarom pony25?

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:01

Afbeelding

Ze wil hier linksaf maar geeft met haar rechter been de hulp voor rechtsaf Verward

of ik moet het fout hebben dat kan ook natuurlijk

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 12:08

Nee, ze wilde hier vooral dat hij wijkt voor de druk van haar rechterbeen en teugel die tegen de hals aanzit...denk ik zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:19

Ineke2 schreef:
Nee, ze wilde hier vooral dat hij wijkt voor de druk van haar rechterbeen en teugel die tegen de hals aanzit...denk ik zo...

Wijken ?
Als je een paardje aan het inrijden bent ?
Ik heb ook altijd geleerd mijn handen laag te houden, en over het inrijden van een paard vind ik het ook niet echt proffesioneel en serieus met klompen aan Verward

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:23

ShannaY"]
[quote="Ineke2 schreef:

Wijken ?
Als je een paardje aan het inrijden bent ?
Ik heb ook altijd geleerd mijn handen laag te houden, en over het inrijden van een paard vind ik het ook niet echt proffesioneel en serieus met klompen aan Verward
[/quote]

Ik ben het dus met je eens dat dit niet echt iemand is die proffecioneel overkomt de zit zelfs niet eens goed op je pony Verward

En je pony moet eerst leren lopen op zijn benen en als dat altijd in een wending gebeurt is hij zo krom.

Wij gaan zogauw ze links/rechts en stoppen begrijpen naar buiten om lekker rechtdoor te leren lopen Gaat al bijna 30 jaar zo op de stal waar ik sta en er is nog nooit een paard verpest ofzo.

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:40

Ziet er leuk uit Ineke, je mag bere trots op jezelf zijn dat je toch lekker los heb rondgehobbelt, gelukkig iemand die je kan overtuigen Knipoog

ShannaY"]
en over het inrijden van een paard vind ik het ook niet echt proffesioneel en serieus met klompen aan Verward
[/quote]

Maak jij je hier serieus "druk" om Verward Hoe denk je dat ze vroeger te paard gingen, toen de klomp nog in de mode was Tong uitsteken

[quote="pony25 schreef:
Wij gaan zogauw ze links/rechts en stoppen begrijpen naar buiten om lekker rechtdoor te leren lopen Gaat al bijna 30 jaar zo op de stal waar ik sta en er is nog nooit een paard verpest ofzo.

Ieder heeft zin eigen manier van inrijden en trainen. En waarschijnlijk doen ze toch iets goed, want hij loopt er braaf en vrolijk bij Lachen

Ik zelf heb ook altijd zo de paarden ingereden, zodra je een stuur en rem hebt, hup naar buiten.
Ineke en Kim doen het anders, maar vast en zeker met het zelfde resultaat, een goed ingereden brave poonie Lachen

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:50

moeten ze wel de goede hulpen aanleren anders moet je al beginnen met afleren voordat je weer wat kan aanleren Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:59

Het is heel simpel pony, het dier kwam van de hoefslag af en moest van mij weer terug........... en wat doe je dan, juist binnenbeen en binnenhand........ tis niet zo moeilijk hoor. Misschien moet je dat nog leren, meestal leer je op maneges inderdaad als je naar links wil dat je aan de linker teugel trekt, als je eenmaal wat verder bent dan mag je het met je been oplossen Haha! Haha!

enuh met wijken bedoel ik niet wijken voor het been zoals je op de manege doet maar wijken voor het druk van het been, als in het aan het been zijn Haha! Haha! de pony moet door de druk van mn linkerbeen terug naar de hoefslag Clown Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:02

Tis ook een beetje lastig om naar buiten te gaan op het moment dat je stal praktisch onder het kleinpolderplein ligt Haha!

DinkeyToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:04

Moet me eigenlijk niet mengen in deze discussie, want ik zit niet in het vak:D, maar van vragen stellen leer je dus:
Je hebt het erover dat je het dus met je been oplost en niet met je linkerteugel, maar toch is op de foto te zien dat je linkerstelling vraagt en je linkerteugel aantrekt ?
En met linkerbeen bedoel je rechterbeen toch, of hoe zit dat Haha!?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:06

precies rechter been Haha! Haha!

DinkeyToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:09

gijsenkim schreef:
precies rechter been Haha! Haha!

Omdat je zei :
de pony moet door de druk van mn linkerbeen terug naar de hoefslag
Maar dan begin ik het te leren Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:12

Oja en dat noemen ze begrenzen Haha! Haha! Haha!

DinkeyToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:14

Dus, als je paard naar binnenvalt begrens je het met je binnenbeen, in dit geval dus je rechter ??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:16

Pcies, en als je paard op de volte naar buitenvalt met je buitenbeen en buiten teugel.

Je ziet ook dat ik het zweepje aan de binnenkant heb, op die manier kan ik mn hulp duidelijker over laten komen, ik geef dan kleine tikjes tegen de schouder aan

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:27

Ik weet niet wat jij nou allemaal zegt maar je hebt nog geen zin goed.
Weet je wel wat links en rechts is want je haald het elke keer weer door elkaar Verward

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:28

pony25 schreef:
Ik weet niet wat jij nou allemaal zegt maar je hebt nog geen zin goed.
Weet je wel wat links en rechts is want je haald het elke keer weer door elkaar Verward

Gaaaap , heb net gegeten en dan hebben mijn hersencellen alle capaciteit nodig om mn eten te verteren

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:29

gijsenkim schreef:
Pcies, en als je paard op de volte naar buitenvalt met je buitenbeen en buiten teugel.ik dacht altijd buiten been en binnen teugel maar buiten teugel in contact.
Je ziet ook dat ik het zweepje aan de binnenkant heb, op die manier kan ik mn hulp duidelijker over laten komen, ik geef dan kleine tikjes tegen de schouder aan

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:32

Yep de manege manier Haha! Haha!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:33

gijsenkim schreef:
Het is heel simpel pony, het dier kwam van de hoefslag af en moest van mij weer terug........... en wat doe je dan, juist binnenbeen en binnenhand euh bedoel je niet buiten hand........ tis niet zo moeilijk hoor. Misschien moet je dat nog leren, meestal leer je op maneges inderdaad als je naar links wil dat je aan de linker teugel trekt, als je eenmaal wat verder bent dan mag je het met je been oplossen Haha! Haha! denk niet dat ik dat nog moet leren en ik rij al meer dan 10 jaar niet meer op maneges maar rij nu zo'n 9 jaar pony/paarden in bij een handelsstal, de laatste tijd wat minder omdat ik nu tijd voor mijn eigen pony maak (die ik ook zelf ingereden heb)

enuh met wijken bedoel ik niet wijken voor het been zoals je op de manege doet ik heb ook op een manege geleerd dat je pony voor de DRUK van je been moet wijken en niet voor je beenmaar wijken voor het druk van het been, als in het aan het been zijn Haha! Haha! de pony moet door de druk van mn linkerbeen terug naar de hoefslag Clown Clown je bedoeld rechterbeen

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:36

ik weet niet maar wat is dan het effect van als je paard naar buiten valt in een volte en je gebruikt je buitenbeen (ben ik mee eens) en je buitenhand (dat snap ik niet) en het zweepje ook aan de binnenkant van de volte dan jaag je hem toch alleen nog maar verder naar buiten Verward
Of ben ik nou zo dom Knipoog

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 13:39

pony25"]
[quote="gijsenkim schreef:
Pcies, en als je paard op de volte naar buitenvalt met je buitenbeen en buiten teugel.ik dacht altijd buiten been en binnen teugel maar buiten teugel in contact.
[/quote]

Tuurlijk niet, als je pony over de buitenschouder wegloopt los je dat niet op met je binnenteugel, die heb je alleen maar om stelling te vragen (in elk geval op dat moment)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 13:40

pony25 schreef:
ik weet niet maar wat is dan het effect van als je paard naar buiten valt in een volte en je gebruikt je buitenbeen (ben ik mee eens) en je buitenhand (dat snap ik niet) en het zweepje ook aan de binnenkant van de volte dan jaag je hem toch alleen nog maar verder naar buiten Verward

Ze wilde ook niet op de volte, maar naar de hoefslag...

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:48

Ineke2"]
[quote="pony25"]ik weet niet maar wat is dan het effect van als je paard naar buiten valt in een volte en je gebruikt je buitenbeen (ben ik mee eens) en je buitenhand (dat snap ik niet) en het zweepje ook aan de binnenkant van de volte dan jaag je hem toch alleen nog maar verder naar buiten Verward
[/quote]

Ze wilde ook niet op de volte, maar naar de hoefslag...
[/quote]

ze heeft het zelf in dit stuke over een volte en in het stukje erna over de hoefslag

[quote="ineke2 schreef:
Tuurlijk niet, als je pony over de buitenschouder wegloopt los je dat niet op met je binnenteugel, die heb je alleen maar om stelling te vragen (in elk geval op dat moment)

Leg uit Verward

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:51

pony25 schreef:

dat heet begrenzen met de buitenkant, netzoals ik op de foto de binnenkant begrens, Wellicht kan je instructeur het je beter uitleggen