Nikita @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coolio

Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:20

heb je nu op de 1e foto een kunstof zadel er op liggen? op de foto die craignethan net heeft geplaatst lijkt het me dat je ook veel beter op het zadel zit zelf.... misschien dat dat ook scheelt want kunstof zadels rijden naar mijn mening ook echt bagger (maar dat is heel persoonlijk natuurlijk Tong uitsteken)

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:39

Wat kunnen jullie toch vreselijk kinderachtig reageren! Allemaal een grote... is het nou zo moeilijk om is wat positiefs te zeggen? kan toch wel wat aardiger...en degene met een te grote mond,plaats zelf is een foto...kunnen we is zien hoe het hoort misschien? maar,nee dat durven we niet he....
Ik vind dat Mark heel bewust met zijn paard bezig is,zich er ook in verdiept hoe het beter kan gaan,En dan is het helemaal niet zo erg als het niet 123 lukt,maar nee, gelijk iemand de grond intrappen...toppie hoor wees er maar trots op!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:43

Wie is "ze"??
Bij een foto kan je nou eenmaal kritiek verwachten, zeker zo een...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:47

Nou sorry Ankie, ik vind dit niet op een goede manier bezig zijn, ik vind dit een heel onprettig beeld om naar te kijken. Imo heb ik netjes mijn mening verwoord... Op de foto uit zijn profiel vind ik Nikita beter lopen dan op deze foto, niet in wedstrijdhouding, maar het oogt stukken prettiger. Zie niet in waarom ik dat niet zo mogen zeggen...
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 12-05-04 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:53

Er is een verschil tussen iets gewoon zeggen en iemand de grond in trappen,daar gaat het om. En ik zeg nu niet dat jij dat doet,maar er staan hier veel ractie,s bij die niet echt opbeurend zijn,ik denk dat dat ook wel anders kan.Zo en nu ben ik er klaar mee.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 23:27

Reacties mogen er zijn. Ik heb een poosje geleden wat reacties gesplitst. De reacties die er nu staan, zijn in mijn ogen best netjes. Hij krijgt tips en adviezen. Ik denk dat hij daar ook meer aan heeft dan "Mooi paard" Al is dat natuurlijk ook wel eens leuk om te lezen.

Ik denk dat hij heel serieus genomen wordt. Anders zouden er ook niet zoveel reacties zijn.

Maar we moeten niet vergeten te schrijven dat er ook dingen goed gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 23:32

ankie1 schreef:
Er is een verschil tussen iets gewoon zeggen en iemand de grond in trappen,daar gaat het om. En ik zeg nu niet dat jij dat doet,maar er staan hier veel ractie,s bij die niet echt opbeurend zijn,ik denk dat dat ook wel anders kan.Zo en nu ben ik er klaar mee.

Sta jij niet wat snel met je oordeel klaar ?
Als je rijfoto's wilt prima, ik heb ze vaak zat geplaatst, anders ga ik geen commentaar geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 23:52

Sja... het meeste is hierboven al gezegd, maar je mag idd wel die beugels langer doen, en iets ontspannerer gaan zitten Knipoog En die handen iets losser doen, die foto die Craignethan uit je profiel gevist heeft, daar loopt ze toch een stuk vrijer op, en zit jij ook meer op je gemak volgens mij.

Maar wat me daarnet opviel, ze ziet er ineens een stuk slanker uit vergeleken bij de foto geheel vanonder geplaatst door Craignethan, mager wil ik het nog niet noemen Bloos maar je ziet toch een duidelijk verschil. Is ze soms ziek geweest? Dat kontje en bij de lies ziet het er zo zielig uit... Scheve mond Of is de foto op een zeer ongelukkig moment genomen?

Yunyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 00:01

MarianneR schreef:
Veel mensen denken dat je met een Z-paard zo kunt wegrijden en binnen no time in het Z zit. Ik weet wel beter Lachen

Ik ook Lips are sealed ik kon mijn Z-startgerechtigde pony niet eens binnen de bordjes houden op mijn eerste wedstrijd haha!! Ik was 12, echt te sneu voor woorden was die verschijning Haha!

Ik heb op het andere forum ook een reactie geplaatst, ga hem niet kopieëren, Mark weet hem zelf wel te vinden. Ik ben het met de anderen van 'het andere forum' eens wat betreft het weghalen van het topic daar, ik vind het ook nogal kinderachtig. Mark jongen, ik krijg ook niet altijd de mooiste reacties. Zie wat gezegd wordt als tips, neem het mee in je oefeningen. Als je geen commentaar wilde had je erbij moeten zetten "hier een foto van ons, geen commentaar gewenst"

En Ankie1, ik wil best een rijfoto van mezelf plaatsen hoor. En je mag me op elk detail wijzen wat er allemaal fout aan is. Ik zeg absoluut niet dat ik een goede ruiter ben, maar tips geven mag toch altijd? Ik rijd zelf met kapstokken waar een heel feestgezelschap z'n jas op kwijt kan, maar als ik iemand anders het zie deon zeg ik er ook wat van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 00:11

Yunyah schreef:
Ik rijd zelf met kapstokken waar een heel feestgezelschap z'n jas op kwijt kan, maar als ik iemand anders het zie deon zeg ik er ook wat van...

Hahahah Haha!
Ik ook Jantien, als ik het nou weer tegen jou zeg, zeg jij het weer tegen mij, en zo blijven we bezig. En reken maar dat het helpt !

Tenen naar binnen Jantien ~~}>

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 09:17

Ik vind het in elk geval al super dat de sporen verdwenen zijn! Verder is de rest hierboven al gezegd!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 09:44

Coolio schreef:
heb je nu op de 1e foto een kunstof zadel er op liggen? op de foto die craignethan net heeft geplaatst lijkt het me dat je ook veel beter op het zadel zit zelf.... misschien dat dat ook scheelt want kunstof zadels rijden naar mijn mening ook echt bagger (maar dat is heel persoonlijk natuurlijk Tong uitsteken)

Ik heb hem wel eens beter op die Wintec zien zitten hoor, het komt gewoon omdat z'n beugels veel en veel te kort zijn. Dat leren zadel pastte niet goed op Spik.

Ik zal nog even m'n reactie op het andere forum hier neerzetten;
Citaat:
Ik vond je juist zo vooruit gegaan met je houding, maar nu ik dit zie.
Snel die beugels weer langer, rug recht en schouders naar achteren! Je zit je hele houding te verpesten, aansporen doe je met je kuiten, niet met je hakken. Als je dat niet lukt, dan moet je daar op oefenen en niet het probleem provisorisch proberen "op te lossen".

Idd goed dat je je sporen hebt af gedaan. OK dan!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:18

Dat van dat Beugels korter=beter inwerken begrijp ik niet helemaal Verward
Kan zijn dat ik dom ben maar drijven doe je met je kuiten en sturen ook evt met je zit (niet dat ik zo perfect ben maar ik rij alleen maar recreatief aangezien ik een pony van 1.40 heb en zelf 21 jaar ben)
Ik heb ook het gevoel van niet kunnen inwerken als ik lang zit maar dat heb ik mezelf afgeleerd gewoon lang zitten en voelen

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:26

Denk dat hier al een hoop gezegt is niet postief maar vind het niet zo gek.
Vind het gewoon geen positieve foto als ik eerlijk ben zou ik zoiets niet snel plaatsen in de trant van mooie foto. Vind die andere foto dan beter overkomen meer ontspanning ook al loopt ze daar met de koppie eruit.

Neem de tijd ga niet te snel want dan val je hard en diep en je paard ook. Geniet van het rijden en zoek de rust op. Wat ik begrijp is dat je nog niet zo lang rijdt dus verwacht niet dat je in een paar jaar Z bent. Sommige hebben het in hun en sommige niet en met het juiste paard kan er een hoop gebeuren. En ik zou zeker op zoek gaan naar een zadel die je houding ten goede doet.

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:52

Ps. het feit dat jij je beugels zo kort hebt, duwt je naar achter in het zadel, iets wat niet bevoordelijk is voor haar rug (denk aan bonk bonk, ook al zit je door) het gewicht word nu niet optimaal verdeeld, en haar rug zal binnen no time weer vast zitten. Ik vind dit geen goede aanpak voor een paard dat een rugprobleem heeft of heeft gehad, ik dacht dat je daar ook begeleiding bij kreeg.

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:09

Misschien zou het een idee zijn om haar bv 2 x in de week te laten rijden door iemand die haar lekker ontspannen LDR kan rijden? Of misschien kan je haar longeren met de pessoateugel, dat is ook erg goed voor haar rug.

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:26

Hé Mark!

Fijn dat Nikita weer regelmatig loopt. Nu is het zaak om dat zo te houden (weet er alles van...!). Tis me niet geheel duidelijk of je nu momenteel wel of geen goede instructeur hebt, die je een eind op weg kan helpen.

Mijn tips zouden zijn: Blijf even van voren af, concentreer je alleen op tempocontrole, eigen houding, rechtrichten. Wanneer je dit onder controle hebt, zou je zien dat Nikita in ontspanning je hand op gaat zoeken.

Voor je gevoel lijkt deze manier voor jou een paar passen terug, maar naar mijn idee heb je de laatste tijd dit stuk van de basis overgeslagen. Geef Nikita de tijd om weer te herstellen en om het vertrouwen in de ruiterhand terug te krijgen. En zonder goede begeleiding vanaf de grond, lukt dit niet! Daarnaast zou ik het rijden veel afwisselen met longeren met de pessoa.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:28

Mark, waar ben je Verward ? Wil je jouw visie en mening niet geven? Uitleg hoe, wat en waarom?

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:30

Anoukie schreef:
Mark, waar ben je Verward ? Wil je jouw visie en mening niet geven? Uitleg hoe, wat en waarom?

Haha!

Gefeliciteerd met je 3333 berichten *LOL*

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:36

Ik ben ook wel benieuwd naar Mark zn visie hierover...

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:52

Wat kunnen jullie toch weer veel commentaar geven op één foto
oud zeer Verward

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:59

Magique schreef:
oud zeer Verward

En dan weet jij nog de meest zinloze opmerking te maken, knap hoor! OK dan!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:03

Tessebes"]
[quote="Magique schreef:
oud zeer Verward

En dan weet jij nog de meest zinloze opmerking te maken, knap hoor! OK dan!
[/quote]

Nee hoor die staat nou op jouw naam Haha!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 13:05

Maar zeg jij dan eens wat zinnigs over deze foto? Daar heeft Mark tenminste nog wat aan. (als hij zich tenminste open stelt voor kritiek)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:15

Lydiia"]
[quote="Anoukie schreef:

Haha!

Gefeliciteerd met je 3333 berichten *LOL*
[/quote]

Bedankt Haha!. Ga je me inhalen Knipoog?