Poging tot Dressuur met Draver Navy :)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:00

wat een prachtpaard
Wow! en behalve je armen zit je toch wel netjes hoor
(ik kan ook beter rijden met mn rug als ik ontspan)

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:02

mazzeltje schreef:
Hee Tiko, ik heb helemaal geen kritiek op Mandy, althans echt geen negatieve kritiek! Ik vind ook dat ze het heel knap doet, ik weet ook dat ze enorm vooruit gegaan is (kan me nog foto's van lang geleden herinneren) ennuh, dat ze in de endurance goed gaat weet ik als de beste, ik zie Navy's kont vaak voor me!!! Tong uitsteken

Was ook helemaal niet negatief in jou richting bedoeld hoor, echt niet Lachen Sorry als dat zo overkwam.

Was alleen paar positief richting Mandy bedoelt

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 17:22

Ontzettend bedankt lieve Myrth! Doet me echt veel als ik dat van je hoor!

Chronos, ook bedankt! Vind het ontzettend fijn dat mijn vermoede (zadel) bevestigd wordt. Een reden om vandaag nog echt in actie te komen en op zoek te gaan naar een ander.

En Saskia, ik weet hoe je het bedoeld hoor Lachen

Bayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:39

leuke pony/paard zeg!!!
wel 1 dingetje: je trekt hem (denk ik) in de krul. Je moet hem in de krul rijden met véél been en wat druk op de teugel (en meteen geven als hij goed loopt). Ik weet niet of dat je bedoeling is maar het lijkt zo. Ik krijg die commentaar zelf nl. ook en ik kan al hélemaal niet goed nageeflijk rijden maar ik hoop dat je er iets iets aan hebt.
Verder wel netjes hoor!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:52

Probeer je teugels eens wat korter te nemen (een meter of zo Knipoog Tong uitsteken) en je schouders en armen wat meer te ontspannen.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 17:54

Hoi,
Het ziet er misschien niet netjes uit, maar ik TREK haar absoluut niet in de krul. Ik ben erg zacht in mijn handen (te zacht soms, volgens instructrice) en ze loopt ook niet geforceerd ofzo.. Ik snap dat het er niet netjes uit ziet, maar in de krul TREKKEN, doe ik absoluut niet..

liousca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:59

Ik heb ook een draver gehad dus weet precies wat je doormaakt!! GEwoon rustig volhouden is het sleutelwoord maar goede dressuurpaarden worden het gewoon helaas nooit. Dit omdat ze gefokt zijn op rechte lijnen lopen en dus alles behalve lekker wendbaar en los door het lijf zijn. En op hard gaan en geen beheersde dressuur oefeningen Knipoog

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 18:14

Die eerste foto is lief zeg, het blijven echt toppertjes he Lovers
Zien jullie nou dravers kunnen wel in galop *LOL*

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 18:33

He die binnenbak ken ik Haha!.

Jammer dat je foto's wazig zijn, het valt ook niet mee in die binnenbak om goede foto's te maken hoor! Nu moet ik je nog een keertje in het echt zien rijden Haha!.

Iig een spectaculaire draf zo te zien Knipoog!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:47

Ik zag je link naar dit topic en was eigenlijk vooral benieuwd of je nog steeds op dat beroerde zadel reed...ja dus Haha!

Ik blijf hetzelfde vinden als vorig jaar : ik krijg gewoon rugpijn als ik ernaar kijk. Je weet dat ik je geen boomloos zadel aan hoef te smeren Knipoog , maar ik zou zo ontzettend blij voor je zijn als je dat brakke ding nu eens wegdeed , eerlijk waar Ach gut

Ook op deze foto's weer zie je precies hetzelfde beeld :

je zit een heel stuk boven je paard , weinig contact , wordt in een rare houding gedwongen doordat je op dat omhoog lopende boogje van die lepel zit ipv in het diepste punt van het zadel.

Het ding KLOPT gewoon voor geen meter bij je lichaam....

Als je zo op die lepel zit is het onmogelijk om fijn en ontspannen te rijden ,
je gaat daarvan alles vastzetten , voorover vallen...enz. alles wat je ziet.

Hierdoor krijg je (logisch !) rugpijn waardoor je NOG rotter gaat zitten...

Het is net alsof je op een 15 inch zadeltje rondrijd zoals je er in zit Bloos

Het maakt me niet uit wat je erop gooit , maar doe jezelf toch een plezier en zorg dat je hier vanaf komt , want oei Bloos!

Ik hoop echt dat je snel wat beters vindt

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:12

pmarena schreef:
Ik zag je link naar dit topic en was eigenlijk vooral benieuwd of je nog steeds op dat beroerde zadel reed...ja dus Haha!
...

Ook op deze foto's weer zie je precies hetzelfde beeld :

je zit een heel stuk boven je paard , weinig contact , wordt in een rare houding gedwongen doordat je op dat omhoog lopende boogje van die lepel zit ipv in het diepste punt van het zadel.

Het ding KLOPT gewoon voor geen meter bij je lichaam....

Ligt dat aan het zadel dan? Volgens mij duwt ze haar kont gewoon te ver naar achteren en zit ze er niet op.

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:07

Nee het is een zadel wat niet goed is voor ruiter en paard dus dan gaat het ten kosten van houding en zit

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:08

stoer beessie man , ik krijg van mijn baas ook een draver waar ik mee mag rijden, ik hoop dat ze t ook zo goed gaat doen! en over jou houding, ik zat eerst heel recht, maar mijn instructeur zei dat ik te recht zat ( ik had nooit ergens last van ) toen ben ik ook naar voren gaan zitten en heb nu juist last van me rug gekregen, ik weet niet of t wel goed is voor je rug om zo te zitten, maar je moet natuurlijk wel zonder pijn kunnen rijden Haha! veel succes nog met je draver

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:17

Scheve mond D'r manen! jammer dat je die eraf hebt gehaald,maar het zal wel makkelijker zijn met wedstrijden enzo?!
Navy loopt echt netjes,jullie zijn echt vooruit gegaan!

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:19

Leuke foto's hoor! Lachen
Aleen moet je voor je gevoel overdreven ver naar achter zitten en dan zit je vanzelf recht. Haha! Heb dit zelf namelijk ook en dat komt bij mij ook door het zadel. Verder proberen je handen boven het zadel te houden.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:33

wowwwwww wel een onwijs mooie hoor!!!!!!
Hij kan wel lopen...

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:33

Wat een mooie draver zeg! Loopt ook heel erg netjes. Maar pak gewoon eens je teugels 2 leertjes korter. Dan ziet het er al heel anders uit hoor!

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:37

Leuk paardje hoor!
Hij heeft echt een super mooi hoofd *LOL*
Probeer idd je ellebogen tegen je lichaam aan te houde met een knip er in. Zo zet je je handen helemaal vast en kan je ook niet meebewegen met de mond van je paard! Zo ka hij niet lekker ontspannen gaan lopen
Verder ziet het er best netjes uit hoor *LOL* Haha!

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 20:58

Bedankt allemaal!!
Pmarena, ik ga je zo PBen..

Ik denk dat ik niet zo zeer mijn kont naar achter druk, ik denk dat het zadel te vlak is en te groot is, waardoor ik te veel ruimte heb om neer te komen. Door de verre naar achterophanging van de beugels zal dat dus gauw wat naar achter zijn. Doordat mijn kont dus naar achteren geplaatst wordt én op de lepel, dus ietwat scheef, ga ik ook nog eens automatisch naar voren zitten. Zo denk ik het althans..

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:01

Maar wel vreemd dat je op vroegere foto's wel goed op dit zadel zat. Ik vind overigens de beugels helemaal niet te ver naar achteren geplaatst voor een dressuurzadel. Het valt me op dat je je rug erg bol en gebogen houdt, het lijkt me sterk dat dat op een ander zadel opeens over is.

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:02

Tessebes schreef:
Maar wel vreemd dat je op vroegere foto's wel goed op dit zadel zat. Ik vind overigens de beugels helemaal niet te ver naar achteren geplaatst voor een dressuurzadel. Het valt me op dat je je rug erg bol en gebogen houdt, het lijkt me sterk dat dat op een ander zadel opeens over is.

Het is geen dressuurzadel Lachen Een Endurance

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:04

Tiko schreef:

Wat is het verschil, dat de kussens aan de achterkant langer zijn? Knipoog

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:13

Tessebes"]
[quote="Tiko schreef:

Wat is het verschil, dat de kussens aan de achterkant langer zijn? Knipoog
[/quote]

Er zijn geloof ik heel wat dingetjes die anders zijn, en het zadel daarmee beter geschikt maken voor lange afstanden. Maar wat precies?
Al schiet je me dood ..... Knipoog

Tinus19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:21

Tiko schreef:
...
Al schiet je me dood ..... Knipoog

doe maar niet... Schijnheilig

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:41

Tinus19"]
[quote="Tiko schreef:
...