Oby@les2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:35

hihihhihi, ik moet nog gaan starten Knipoog
Ik herken het wel degelijk (op mijn eigen niveau dan) dat je van die vragen krijgt van: zo is het goed, wat voel je nu? of: Hoe voelt dit?
Soms voelt het dan niet eens goed, maar dan is dat toch blijkbaar waar je heen moet... Dan moet je je gevoel weer bijstellen...

Het moeilijkste is als je iets moet bereiken, maar je krijgt voor jezelf niet duidelijk welk gevoel daar nu bij hoort... Dat je niet weet wanneer het nu wel en niet goed voelt... Dat heb ik wel bij mijn clubinstructeur... Dan word ik heel onzeker omdat ik er niets mee kan...
Dat sterke draven, had ik ook nog nooit gevoeld, tot het plotseling gebeurde en mijn instrutrice helemaal enthousiast werd zo van: dit is mooi! Super! Helaas kan ik het niet altijd, en vaak maar kleine stukjes oproepen... Snap nog steeds niet helemaal hoe ik het deed...

Mijn clubinstructeur (die dus wel meerdere paarden Z-dressuur en Z-springen heeft gereden) geeft gelukkig aan dat hij dat ook nog heel vaak heeft... DAt scheelt Schijnheilig

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:40

Luidsprekers heb ik niet op mijn pc, dus je opmerking kan ik niet horen. Wat een geweldig paard heb je joh!!!

jacobien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 10:49

Dank je! ben ook heel erg blij met hem!! Was liefde op het eerste gezicht!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:11

He he eindelijk heb ik je filmpjes ook gezien, ziet er leuk uit
Helaas heb ik op mijn werk geen geluid, dan maar hopen dat hij het vd week thuis ook nog doet Haha!
Ziet er leuk uit hoor, blijft echt een mega gaaf paard!!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:17

Ziet er super uit hoor! Ik zou alleen gek worden van zo'n instructeur die gewoon constant praat.... Schijnheilig

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:31

jacobien schreef:
Hij doet ook vaak dingen op de grond voor...kan je je dat voorstellen, hij een pirouette indraaien? Haha! Haha!
Maar... dat werkt wel super! ik snap precies waar hij heen wil!
Ik heb maar een half woord nodig.
!! Lovers

Dit heb ik dus ook met mijn instructeur lig soms echt krom van het lachen maar het werkt wel! 2e filmpje ziet er ook weer erg goed uit. heel vloeiend en vanzelfssprekend lekker in dat ritme. Mooi hoor. Btw wanneer komen er foto's of filmpjes van je toekomstige krack?

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:04

Geweldig, leuke filmpjes..

Ik blijf Hans teeuwen horen Haha!
Wat een lekker paard heb je toch...

jacobien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 21:56

GribaldiFAN schreef:
Btw wanneer komen er foto's of filmpjes van je toekomstige krack?

Daar gaan we snel eens even wat aan doen! maar dan moet ik weer even iemand lief aankijken.... highwaykind... Haha! Haha!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 11:05

jacobien schreef:
dat reflecteren is ook lastig, omdat je dan eigenlijk gedwongen wordt om zelf na te denken en te voelen wat er onder je gebeurd. je wil toch ook een goed antwoord geven.. het antwoord wat ik gaf, " zit lekker zo" kwam het eerste in mij op, alleen wilde Evert dat niet horen..
Hij wilde juist weten van mij of ik hier wat mee kon, kan ik hem weer naar voren rijden en weer terugschakelen, is het onderbeen er goed bij en voldoende electrisch!
morgen mag ik weer!
Evert heeft mij geleerd om mijn ruitergevoel te gaan ontwikkelen, niet alleen maar zitten en meerijden. Voelen wat er onder je gebeurd en daar op kunnen ingrijpen als het niet goed gaat. Heel leerzaam maar wel moeilijk!

Dat is nou precies ook mijn gevoel bij de lessen van Evert. Hij werkt zo giga aan het kweken van je eigen ruitergevoel. Hij wil eerst dat je zelf met een oplossing aan komt, alvorens hij gaat vertellen wat je eigenlijk moet doen. Voordeel is dat je ook thuis beter blijft nadenken om iets op te lossen.

Haha! Die oefeningen die hij voordoet, lig soms echt in de deuk. Haha! Haha! Hij kan het zo heerlijk overdrijven dat je in eerste instantie weg wil duiken van schaamte. Maar hoe Evert het brengt heeft wel het effect dat je het wel goed wilt doen, plus dat je veel beter begrijpt waar je zelf nou eigenlijk mee bezig bent. In mijn geval doe ik altijd veeeels te veel. Verward

Heerlijk zijn de lessen bij hem.... zou wel elke dag willen!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:10

lief genoeg Lachen stuur maar op hoor !

Jokky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:54

Wow, goed joh Jac! Hij loopt echt super Haha! Volgens mij ben je echt vooruitgegaan OK dan!

jacobien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 09:17

bedankt voor jullie leuke reacties!!!
en highwaykind..alsvast bedankt!

Thortana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:11

hahahahah Haha! ik draaide die filmpjes allebei een stuk of 10x achter
alkaar is dan echt lachwekkend dat commentaar enz.,
wel heeel netjes hoor~!! OK dan!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:39

Het ziet er erg mooi uit!
Idd erg jammer dat het zulke korte stukjes zijn...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 14:05

mmmm nu word ik tch wel erg benieuwd hoe zo'n les eruit ziet, pirouettes voordoen etc...........grappig. Is in ridderkerk toch ? evert de jong ?

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 16:05

hmmz lijkt me een super instructeur. Ben nog hard op zoek naar een goeie maar valt nog niet mee.. Betrap me zelf er ook af en toe op dat ik in de bak op de grond probeer voor te doen wat mijn lesklant moet doen.. Maar dat valt nog helemaal niet mee. Knipoog

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 16:07

highwaykind schreef:
Nog nagrinnikend van het "zit wel lekker zo .. Lachen " leuk hoor !!

idd Haha!
ziet er heel netjes uit, je paard heeft zo te zien een goed achterhandgebruik

MyBonfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 17:49

haha... wat een enthousiaste instructeur zeg Haha! ! Die van mij doet ook altijd zo als er iets goed gaat! Ziet er super uit! Wat swingt ie lekker! Echt leuk commentaar!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 18:26

Hihi, ik doe ook altijd zo overdreven voor wat ik bedoel. Zal best lachwekkend zijn af en toe... Haha!

*Hij moet ZO rond....* Haha!

andor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 19:00

Gaaf hoor jac. Ik heb ze nou eindelijk gezien!! Ziet er echt super uit!! Ga vooral zo door!!