Mijn haflinger is me aan het uittesten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:06

Ik denk toch dat je een beetje strenger moet zijn! niet allemaal van die kleine tikjes geven maar gewoon in een keer zoon felle mep dat hij weet dat hij niks kan uitproberen! en als je haflinger meer op stemgeluidjes reageert: zeg een keer : "Lieve schat"op een toon van ^&&*(*^&%$##!
veel sterkte!

Samanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:24

Hoi, oh wat een bekend verhaal!!!!!! Mijn haf was ook zo in het begin!! Van de hoefslag afgaan niet stil blijven staan enz. Mijn haf is bij haar vorige eigenaar niet goed behandeld geweest. Boos! Ze werd geslagen en geschopt! Verder reed er iemand op en die maakte alleen maar buitenritjes met haar maar zodra ze met haar in de bak wouden rijden was het bokken geblazen, daardoor zijn die meisjes er ook allemaal afgevallen. Dus een goeie basis heeft mijn haf niet meegekregen. In het begin bokte ze ook bij mij en ik ben er (lekker puh voor haar Vingers aflikken ) niet afgevallen toen ging ze anderen dingen proberen, niet op de hoefslag willen steigeren, slaan naar mijn benen enz enz. Je kan het zo gek niet bedenken of ze heeft het geprobeerd!!!! Ik moet ook zeggen dat ik het soms niet meer zag zitten met haar Verward . Maar anderhalf jaar later gaat het perfeckt!!!!!!! OK dan! We gaan binnenkort onze eerste wedstrijd lopen.
Ik ben in die tijd heel consequent geweest niet gelijk gaan slaan als ze niet willen luisteren maar gewoon volhouden, slimmer zijn!!! Niet gaan trekken of iets dergelijks want hun zijn toch sterker dan jou!!! En daar mogen ze niet achter komen. Maar als ze braaf was dan ook echt belonen!! DAt is ok heel belangrijk. En neem les!!! Dat heb ik ook gedaan. Tja wat moet ik verder zeggen, veel succes OK dan! denk ik maar laat horen hoe het gaat

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:26

GEFELICITEERD! mooi verhaal, meestal worden die pony's meteen afgeschreven of verkocht!

Cindyt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 13:01

Dat gebeurt idd vaak ja....
Maar wat mijn paardje ook doet, ik doe haar niet weg Lachen
En ze is ook niet helemaal goed opgevoed door de boer waar ze stond, maar ik heb alle geduld, dus we gaan er gewoon rustig en goed aan werken. En ja, ik zal consequent worden Lachen

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:02

Ik zou zeggen begin helemaal op nieuw met haar! dat is de beste manier! en anders gebruik een join up of Ttouch! greetz roos

veer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:08

Ik hoop dat het je lukt, en dat het steeds beter gaat. Op welke stal sta je in Vogelenzang? V/d Peet soms?

Cindyt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 07:06

Inderdaad! Ken je die? Het is daar echt geweldig! Echt een soort paardenparadijs Lachen

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 07:14

doe aub geen join-up...(bevordert niet echt de samenwerking...Knipoog )join-up is voor een paard een psygische straf. het paard word nl. uit de kudde gejaagd, wat heel erg gevaarlijk is. het gebeurt in een kudde alleeen maar als een paard iets heeeeeeeeeeeeeeeeeel (ben goed in 'e's typen...!)ergs heeft gedaan. dat is bij jou toch hopelijk niet aan de hand.

Cindyt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 07:28

Nee, dat ga ik ook zeker niet doen hoor!!!!!!!! Lachen
En ik ga ook niet echt kwaad worden, alleen consequent. Ze moet mij als leider gaan zien. Dus wees niet bang Lachen

veer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:22

Ja Cindyt, m'n paard stond daar eerst voordat ik 'm kocht Lachen Fijne stal hoor!

Cindyt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 17:25

Js, inderdaad! Ik ga er nooit meer weg Lachen hopelijk...
Mooi paard heb je! Ik heb ff in je profiel gekeken... je komt me bekend voor... op welke school heb je gezeten?

veer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:56

Tnx *LOL* Op Hageveld! Jammer dat er geen foto in jouw profiel staat anders kon ik jou miss ook herkennen Lachen

Cindyt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 10:12

Haha, dat dacht ik al! Daar zat ik ook op (de eerste en 2x de tweede Boos! )! Je zult mij waarschijnlijk niet herkennen hoor! Maar ik ben iemand die eigenlijk nooit een gezicht vergeet... best irritant soms Lachen

Cindyt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 10:14

Gisteren was echt een grote doorbraak! Ze was me weer aan het uittesten, maar met hulp van een mede haflingereigenaar Lachen bleven we het proberen en het ging echt stukken beter! Nu dus ff volhouden Tong uitsteken

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:29

gelukkig Haha!
gewoon volhouden, dan kom je er wel hoor.