Dressuurwedstrijd zondag 2mei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:14

Hoe oud is je paardje? Ziet er nog heel jong uit, weinig bespiering e.d. of het lijkt miss zo Verward

Livado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:57

leuke foto's hoor !!
alleen wat me wel opvalt is dat je op de laatste paar foto's naar benede kijkt

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 23:09

Ja erg raar he, die klassen-verdeling in Belgie? Ik ben blij dat ik nu weer in Ned woon, en gewoon op zijn "nederlands" kan starten. Bij jullie mag je toch ook gelijk stang en trens starten als je dat wil?? En het wp systeem gaat ook anders. Je hebt toch een wp als je 1e/2e etc bent?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 23:42

Passionato schreef:
Bij jullie mag je toch ook gelijk stang en trens starten als je dat wil??

Dat is niet helemaal waar...
Je mag in de L starten met S&T (de volgorde is A, E, L, M, S), maar als je bekijkt dat ze in de L al oefeningen vragen die bij jullie pas in de Z voorkomen, is dat niet geheel abnormaal.

Maar ik geef toe, het is een vreemd systeem.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:48

free schreef:
Zozo dus jij denkt da er zo geen paarden meededen, euhm wel kijk dan Tong uitsteken :

Afbeelding

Hier zie je de voorste toch met een stang en trens hoofdstel rijden! En dat dan in de B Verward

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 11:17

Het is dus geen B dat ze rijdt, maar A, en ik neem aan dat dat niet allemaal paarden zijn die in haar proef meereden.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:18

Idra schreef:
Het is dus geen B dat ze rijdt, maar A, en ik neem aan dat dat niet allemaal paarden zijn die in haar proef meereden.

Jawel, allemaal paarden van haar proef, dat was de prijsuitreiking van de E5 paarden. Scheve mond

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:56

De volgorde is trouwens niet A,E maar eerst komt de E-proef. Volgens mij mag je in de prijsuitreiking met om het even welk paard komen. Kan me dus best voorstellen dat diegene die daar vanvoor rijdt even met een ander paard dat ze aan het klaarmaken is voor een andere proef de prijsuitreiking komt rijden. Stang en trens mag bij de UDR vanaf de L7.
LRV gebruikt dezelfde dressuurproeven als met in Nederland rijdt maar werkt niet met winstpunten. Wie de proef wint, mag overgaan naar een hogere proef, hetzij direct de volgende wedstrijd, hetzij aan de einde van het zomerseizoen. UDR gebruikt de Duitse proeven en daar heb je vanaf een bepaald percentage een winstpunt, vanaf een bepaald aantal winstpunten mag je overgaan naar een hogere klasse maar moet je niet. Zit je aan een bepaald maximum van winstpunten dan moet je naar die hogere klasse gaan. De proeven die ze er nu rijden zijn de E5 (vergelijkbaar met een B-proef), de A6 (vergelijkbaar met een L-proef), de L7, de L9 enzovoort. Proeven zijn heel anders opgebouwd dan de LRV-proeven bijvoorbeeld. Wij rijden in de M1 schouderbinnenwaarts maar over verzamelde draf wordt er met geen woord gerept. In die Duitse proeven komt eerst verzamelde draf en verzamelde galop in vooraleer er over zijgangen gesproken wordt. Wie de proeven graag bekijkt...www.udr.be en dan proeven aanklikken.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 00:32

Teigetje schreef:
De volgorde is trouwens niet A,E maar eerst komt de E-proef. Volgens mij mag je in de prijsuitreiking met om het even welk paard komen. Kan me dus best voorstellen dat diegene die daar vanvoor rijdt even met een ander paard dat ze aan het klaarmaken is voor een andere proef de prijsuitreiking komt rijden. Stang en trens mag bij de UDR vanaf de L7.

Ach ja, die lettertjes ook... Haha! Maar ik had toch gelijk wb de S&T