As @ work!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:41

as is nog niet veel op bokt geweest maar vele bokkers kennen hem wel

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 20:15

ik ken as ook omdat ie bij ons op de SRR heeft gestaan !
super paardje en heel fijn om mee te werken, wat dat betreft was astrid nog groen hoor en k moet gewoon even eerlijk zeggen dat ik totaal niet snap waarom er in godsnaam een thiedemann opgezet wordt terwijl dit paardje nog ingereden moet worden en dan als het zonodig gebruikt moet worden dan ook al niet zo strak..
misschien hard maar ik twijfel wat dat betreft aan het kunnen en denken van je rijinstructeur/trice. maar verders zijn het leuke foto's hoor! en die opmerking over je shirtje slaat ook nergens op: lekker aantrekken wat je zelf lekker vind zitten hoor!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 21:03

jilleroo schreef:
ik ken as ook omdat ie bij ons op de SRR heeft gestaan !
super paardje en heel fijn om mee te werken, wat dat betreft was astrid nog groen hoor en k moet gewoon even eerlijk zeggen dat ik totaal niet snap waarom er in godsnaam een thiedemann opgezet wordt terwijl dit paardje nog ingereden moet worden en dan als het zonodig gebruikt moet worden dan ook al niet zo strak..
misschien hard maar ik twijfel wat dat betreft aan het kunnen en denken van je rijinstructeur/trice. maar verders zijn het leuke foto's hoor! en die opmerking over je shirtje slaat ook nergens op: lekker aantrekken wat je zelf lekker vind zitten hoor!
de thiedeman kom er maar even op en dan gaat hij er weer af.
As is erg sterk en zet zijn kop er op en dan volle gang rechtdoor .
Hij maakt zich zo sterk dan op dat moment dat hij met mij rijd i.p.v. anders om.
Hij lijkt strak te staan maar valt reuze mee want hij kan gewoon nog met zijn hoofje omhoog komen en niet aan de teugel lopen.
As is erg veel veranderd en is een echte donderstraal maar wel een leuk karakter.
Instructrice twijfel ik niet aan heeft as en mij erg gveel geholpen met vertrouwen weer krijgen in ons twee.
As was echt niet te genieten en vol angst en dat dat er niks was gebeurt bij mij maar plotseling.
Nu is hij zonder de thiedeman ook braaf maar met wijken wat nieuw is. kan ik hem niet houden en spant hij zich nog erg maar 1 kan is nu veel beter.
Ik ben ook niet voor hulpteugels maar dit kon niet anders ik heb niet veel kracht in lichaam door mijn eigen gezondheid dus mag er niet afkletteren wat dan wel kan gebeuren daarom even de thiedeman en morgen doe ik het martingaaltje er eens op zien wat hij dan doet.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 21:15

begrijp me niet verkeerd maar ik heb gewoon een dikke schurft aan tiedehmans en de daarop lijkende slofteugels
als je hem niet kunt houden dan zouik het gewoon eens met een martingaaltje proberen maar nogmaals : dat is een mening.
nog een mening : als je nu al met wijken bezig bent (en dat vind ik zowieso vroeg ) dan doe je dat niet gelijk door vanuit het center van de bak te beginnen en een paardje naar de zijkant te drukken je zegt hetzelf: hij vind het moeilijk en gaat rennen, waarom dan een hulpteugel erop en hem zo dwingen opzij te gaan en dus gespannen te lopen in plaats van ontspannen tussendoor eens een pasje opzij op de volte of naast de hoefslag?
dat is niet om aan te vallen maar meer een intresse vraag: misschien kun je dat eens aan je instructrice vragen want ik ben eigenlijk wel benieuwd wat haar argument is (en dat is bedoeld als een gewone vraag niet als kritiek)

als je door je gezondheid zo in de knoop zit dat je er niet af MAG vallen dan raad ik je aan om voorlopig niet te rijden, temeer omdat ik daar zelf ook ervaring mee hebt en helemaal omdat het een jong paard is wat onberekenbaar blijft (en dat iks met volwassen paarden al net zo )

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 21:39

Wat een mooie donkere kleur heeft die
Ben helemaal gek op donker gekleurde haflingers Haha!

Kwa houding kritiek heb ik weinig te zeggen, zit zelf al helemaal niet geweldig Haha!

Voor de rest ben ik het wel met Jillero eens...maar ben dan ook in grote lijnen tegen hulpteugels bij dit soort dingen.
Heb zelf ook een vrij pittige haf maar wil toch eerst alles geprobeert hebben voordat ik aan dat soort dingen ga denken....mijn instructrice heeft pech Haha! Knipoog
Maar vanwege je gezondheid begrijp ik wel...zit zelf ook met mijn rug te klooien iedere keer maar ja, ben eigenwijs, wil blijven rijden en wil er verders geen extra werk aan hebben Tong uitsteken

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 08:52

dat met wijken doe ik niet helemaal op de middenlijn die gaat nu goed.
1 kant vindtg moeilijk.
voorlopig niet meer rijden helpt niet want blijf altijd een risico en daar heb ik voor gekozen.
As zal altijd een aparte pony blijven maar gelukkig ben ik niet een beginner aar heb gewoon krachtverlies in links.
Als ik zie wat ik nu heb bereikt al met hem.
Kan nu netjes lopen en braaf stilstaan met opstappen,
dat wijken doe ik een 2 a 3 keer in de week en links 2 keer en rechts 2 keer dat kan hij best aan.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 08:53

maar alsnog leuk van alle reacties en commentaar vindt ik niet erg als het maar serieus bijft

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 00:13

Dribbelkont schreef:
Nu is hij zonder de thiedeman ook braaf, maar met wijken, wat nieuw is, kan ik hem niet houden en spant hij zich nog erg. Maar 1 kant is nu veel beter.

Maar er komen steeds nieuwe dingen bij. Wil je daarvoor ook steeds naar die hulpteugels grijpen? Ergens begrijp ik je standpunt wel, maar ik denk dat je ook op een andere manier naar het wijken toe had kunnen werken. B.v. door eerst op een volte te beginnen o.i.d. Je zegt zelf dat je paard het nog niet helemaal snapt en dat hij jong is. Heeft hij wel de kans gehad om het te kunnen begrijpen?

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 09:28

Vonnie84"]
[quote="Dribbelkont schreef:
Nu is hij zonder de thiedeman ook braaf, maar met wijken, wat nieuw is, kan ik hem niet houden en spant hij zich nog erg. Maar 1 kant is nu veel beter.

Maar er komen steeds nieuwe dingen bij. Wil je daarvoor ook steeds naar die hulpteugels grijpen? Ergens begrijp ik je standpunt wel, maar ik denk dat je ook op een andere manier naar het wijken toe had kunnen werken. B.v. door eerst op een volte te beginnen o.i.d. Je zegt zelf dat je paard het nog niet helemaal snapt en dat hij jong is. Heeft hij wel de kans gehad om het te kunnen begrijpen?
[/quote]Hij heeft wel de kans gehad om het te leren mar is erg strerk dan en dit was even de oplossing.
Wie weet doet hij bij de andere hulpen het niet en ik rij nu met geen thiedeman meer omdat het erg goed gaat nu ben tevreden voor een paar pasjes wijken.rij nu weer zonder.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:54

balen de foto's doen het niet meer

mijndario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:16

Neej idd, kruisjes...
Jammer, iedereen zegt dat je haf zo knap is, ik wil hem ook zien! Tong uitsteken

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:02

iemand die de foto's wil zien kan nog via msn.
geef me je msn adres dan meld ik je aan.