slof of juist niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 13:37

Hee koetje je doet je naam eer aan want je banketstaaft/typt als een domme koe. En een typcursus kan ook geen kwaad en als je het zo goed weet moet je wel met goede argumenten komen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens op 2001-10-15 09:53 ]</font>

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 13:38

Citaat:
Op 2001-10-12 13:35, schreef koetje:
alleen nog maar aan de slof zit ipv die teugels vasthoudt.

zo hoort een slof ook niet gebruikt te worden!!!
ik rijd mijn paarden vaak met (en dus niet OP) slof en een ieder rijd er zo mee weg.

koetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 13:47

nou als je het dan lekker beter weet, !!!
ik zou eens vaker de bit, of hoefslag lezen als ik jullie was. dan zou je het weten dat het niet goed is. en dat ene was niet echt vriendelijk voor een paard, dat met en ketting boven zijn tanden en dan vastmaken aan het halster, lekker zijn mond mollen . er is vast wel iets anders dat ook helpt. en als je een slof hebt, kun je hem beter gebruiken om een hek mee vast te maken, daar dient dat ding beter voor. er zijn wel hulpteugels die je paard "vriendelijk vragen"om in die houding te gaan lopen, en een slof "beveeld"dat.
Boos! Boos! Boos! Boos! nou kan je wel lekker verder gaan met zeuren, maar 1 ding is dat het NIET goed is.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 13:51

Hmmm,
volgens mij zou JIJ eens wat meer de boeken moet lezen ipv de Penny, want volgens Bokkers komt daar die tip vandaan om je slof te gebruiken om het hek dicht te binden.

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-01 13:57

KOETJE: ga jij mij vertellen of ik wel mag longeren.... ga fietsen stelen of zo.... als tegen mij wordt gezegd dat een paard geen wendingen mag lopen vanwege een blessure en dus ook GEEN volte dan doe ik dat niet dus ga mij niet vertellen dat ik wel mag longeren.
Jij kent heel dat paard niet
Jij weet helemaal niet hoe dat paard is
En... ji jweet niet hoe die blessure is en gekomen is dus hou daar ajb over op.....

Enne dus alleen ANky en Jeroen mogen met slof rijden.... dacht het niet!!!! Ik heb nogn ooit met slof gereden maarre als je goed gelezen heb dan weet je wannner ik pas met slof ga rijden dus hou anders je mond ipv mij de les te lzen!!!!!!

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-01 14:05

En trouwens je hoeft een slof echt niet altijd vast te houden als een 2e teugel je kan hem ook vast maken aan je singel.... een slof is niet verkeerd als je hem op de juiste manier gebruikt!! Maar een slof is erniet alleen om het paaard in de krul te rijden, vind ik, het heeft nog meer doeleinden zoals controle..... kijk ieder heeft hier zo z'n mening over en daar ben ik blij om, maar ik vind het niet rieel om te zeggen jij mag niet met slof rijden want je verpest je paard.... hoe kan JIJ nou zeggen en beoordelen hoe wij rijden, wie weet heeft iemand wel les van ANky of Jeroen, weet jij veel (ik zeg zomaar wat). Jij heb niet het recht om ons te beoordelen zonder ons rijden gezien te hebben!!!!!

een Boos! Esmee

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:07

Euh heftige discussie hier Boos! .

Sorry koetje ik kan best begrijpen dat je tegen de slof bent. Ik ben er ook geen fan van. Puur omdat mijn paard ermee kapot is gereden. Ik rij er heel af en toe mee als ik naar buiten ga waarom ? omdat ik geen risico wil nemen dat hij aan de haal gaat met me mijnleven en de zijne is me errug lief. Dit wil niet zeggen dat ik de slof super strak heb ? juist niet hij hangt los.

Er zijn een hoop mensen die hem verkeerd gebruiken maar er zijn ook mensen die hem goed gebruiken. Ik rij er liever niet mee omdat ik het niet kan(ermee rijden) en mijn paard het veeeels te lekker vind.

En slof kan een goede oplossing zijn voor sommige problemen. Ik denk en weet wel zeker dat de mensen die nu hier reageren genoeg weten hoe ze met een slof moeten rijden Verward . Dus kijk eerst naar de ervaring (profiel) van de betreffende persoon voordat je zo reageerd Haha! .

Koeitje dat wilde ik ook bij jouw doen maar ja je website werkt niet Verward . En verder heb je niet in je profiel staan Frusty .

koetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:11

tjooooowwww, wie zegt er dan dat ik het over jullie heb, dat jullie niet goed rijden, ik zeg het maar ff, dat komt niet alleen uit de penny!! in bit heeft een heel stuk gestaan, in de hoefslag. overal, in boeken, over hulpteugels, maarjahh, neej, die lezen jullie niet.
in ben het eens met prisca!!! jullie lezen mijn reacties niet eens fatsoenlijk. er staat toch ook als je hem soms gebuikt... blabla bla

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:16

Jij had het duidelijk over her RIJDEN MET SLOF!!!

Ik rijd dus vrijwel elke dag met slof alleen GEBRUIK ik hem bijna nooit.

En ik hoef mijn 'wijsheid' ( Knipoog ) gelukkig niet uit de boeken te halen, met goede begeleiding kom je een heel stuk verder!
Laat mijn instructrice nou net veel bij Anky over de vloer komen!!! }>

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-01 14:20

Koetje: volgens mij zei jij: ALEEN TOPRUITERS mogen een enkele keer met slof rijden om iets aan te leren.... een slof dient niet om iets aan te leren hoor!!! Lees een wat boeken dan leer ook goeie argumentne!!!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:24

Boeken zijn idd tegen de slof puur omdat niet iedereen ermee kan rijden. En als je er ondeskundig mee omdat dat je meer kwaad dan goed mee doet.

Van mijn part rij je er iedere dag mee en ook verkeerd ? het is je eigenpaard en daar moet je mee omgaan zoals je wilt Verward ook al is het sneu voor het dier.

In het geval van Esmee vindt ik de slof een goede oplossing alleen heeft zij er geen ervaring mee. Dus dan moet je er eigenlijk niet mee rijden omdat je dan de kans hebt dat je meer schade dan goed doet. Als er iemand bij is die de ervaring heeft is het geen probleem Lovers.

koetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:26

gotverrdomme, wie leest hier nou niet, toevallig heb ik een hele schat van een instructrice, en die is zelf ook tegen hulpteugels, alleen met longeren bijzetten. met van die rekdingen dan. of een halsverlenger bij koppigerds. maar daar zet je em niet mee vast, ach flikker toch op na, ik reageer nieteens meer op van die ....... laat ik maar niet zeggen want dan wordt het hier nog vager!! ik zij niet.. ach laat ook maar zitten jullie snappen het toch niet Frusty Scheve mond\ Misselijk

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:27

op 'die rekdingen' kunnen ze zich juist lekker vastzetten! Haha!

Och arme Zep en Lov,
die moeten dit zometeen allemaal uitpluizen *LOL*

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:30

Koetje jouw mening is jouw menig prima maar hou het netjes ja Verward . Met gescheld los je niets op Boos!.

Ik heb ook een instructrice die tegen de slof is maar ook die zegt dat het soms oplossing bied bij echte zware problemen Haha!. Zoals steigeren en bokken of wegschieten of paard wat lang heeft stilgestaan.

Ik haar Apeldoorners die een rode pet willen Lachen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prisca op 2001-10-12 14:31 ]</font>

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-01 14:31

ik vind het niet erg dat je je mening geeft, maar je komt op mij over dat iedereen die met slof rijd fout bezig is en das niet waar! Iedereen wordt gelijk aangevallen, terwijl er zat zijn die goed kunnen rijden en ook met slof rijden waarvan ze PRECIES weten wat ze doen en hoe ze die meoten gebruiken!!!! Maar evengoed bedankt voor je mening hoor! We zijn gelijk weer wakker Knipoog

koetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:45

okeeeejjj, met de 2 genoemde van prisca en esmee ben ik het wel eens. . zo bedoel ik het, van wat prisca daarstraks zei, mischien hebben julllie iets verkeerd begrepen of ik iets verkeerd er neer gezet. oke. dan sorry voor dat gescheld.
okee dat was mijn mening ja. nu disccusseer ik niet verder, maar je vroeg toch zelf, slof, of geen slof??? en mijn pony heeft ook een blessuure(wel ff iets andere(pees), maar erg genoeg)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:48

misschien kun je voortaan wat meer nuance in je verhaal aanbrengen en je verhaal nog een keertje doorlezen voorda tje op OK klikt koetje.
Dingen zijn nu eenmaal niet zo zwart-wit als jij het stelt. Dat is eenbeetje al te gemakkelijk voorgesteld.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:54

Oke Koetje. Ik begreep je ook verkeerd maar dat komt vooral omdat ik de andere al langer ken en ik weet hoe ze zijn met hun paarden Lovers.

Maar wat meer nuance in je berichten dat komt dan veel leuker over in je berichten. Het moet wel leuk blijven hier Party!!.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 15:41

site van Koetje is http://communities.msn.nl/sannespaardensite

in het profiel stond paardesite...

Ik denk dat sanne nog niet zo oud is, vandaar de heftige reacties.

Esmee, ik vind het super dat jij er zo goed over nadenkt wat je met het paard aan moet. Ik zou er ook zeker niet opgaan, het is niet jouw probleem.

Sterkte ermee.

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-01 16:25

Thanxs ik ben blij dat jullie er ook zo over denken!!!! Ik voel me af en toe zo stom omdat ik nog niet met slof kan en wil rijden maar dat is onzin en dat weet ik super goed maar dit is nogal off-topic!!! Maar evngoed thanxs Manon2 en over dat opingaan op haar reacties..... tja ik ben nogal fel soms maar ik bedoel het niet gemeen ik hou alleen van discusieren en wil graag goeie argumenten horen...... tja ik ben nogal bijdehand en 'hap' graag terug!!!! Lachen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 17:31

mededeling van de moddy: topics volledig in caps lock worden zonder pardon verwijderd. Ik lees dat niet eens. Als je iets te melden hebt kun je dat gewoon doen.

nog even inhoudelijk over dit onderwerp.

Allereerst: botsplinters gaan naar mijn idee niet weg met een paar weken rust en een poedertje. Maar zoals je zelf al zegt: het is jouw paard niet.

wat hier verkeerd opgevat wordt steeds is dat dit niet gaat om TRAINEN met een slof, maar om een paard dat moet REVALIDEREN in bedwang te houden.

Mytens, met een slof trek je het paard niet achterover. Op het moment dat hij omhoog komt trek je juist zijn hoofd naar beneden, waardoor hij weer naar beneden komt. Sederen met sedalin is bewezen zéér effectief, en je kunt het bij kleine hoeveelheden zonder problemen langere tijd gebruiken. Ik heb dat zelf gedaan en heb het in mijn omgeving veel gezien. Na een possje zal hij vanzelf rustiger worden. Nu zit je in een vicueuze cirkel nar mijn idee. Het paard doet gek, wordt minder uit zijn box gehaald, wordt alleen maar nog gekker, etc. Daar moet je doorheen.

Dit paard dient zich te gedragen, voor zijn eigen veiligheid, en daarmee ook die van zijn begeleiders/berijders. Dat doel heiligt op dit moment alle middelen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 20:37

Hoe kan dat nou koetje? ik zelf lees ook Bit, en ik heb nergens gelezen dat het rijden met een slof per definitie slecht zou zijn. Ik denk dat jij heel selectief leest. MYTENS!!!!!!!!!!! kom nog eens even langs met je ongezouten waarheid, grinnik! lag helemaal plat om jouw reactie.

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 10:02

hee Koetje volgens mij moet je de titel van de paardenbladen die je leest toch iets beter lezen voordat jij ze open slaat. Je hebt het over de Hoefslag, Bit etc. maar je geeft argumenten die je zo uit de penny of ponyclub hebt overgenomen.
Enne daarom rijden veel topruiters ook met slof omdat je er niet normaal mee kunt rijden /???? Hieruit blijkt dus wel dat er normaal met een slof gereden kan worden hoor.

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 11:26

Afbeelding

Ohoho Jeroen Dubbeldam met slof EN martingaal, erg he koetje! Party!!