Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tancreda4"]
[quote="Anna-Jelly schreef:Waarom heb je een longeersingel over het zadel heen??

) wat me erg goed bevalt. Wat misschien ook goed voor zijn rug is
Anna-Jelly schreef:
A8H is nog steeds in het geheugen lees ik wel.. Ik snap niet waarom iedereen altijd meteen aan A8H denkt als er weer iemand praat over zonder bijzets longeren?![]()

Jennyzz schreef:Ik vroeg alleen waarom jullie met hulpteugels longeerde, en ik wilde niet tancreda's paardje afkraken of zo. Want ik zie ook dat ze niet te strak zitten, en het is een mooi paard. En ik wil Tancreda ook niet aanvallen maar nu vallen jullie mij juist aan.
Richtje schreef:Leuke foto's van een leuke karreknol
Heb je wel eens geprobeerd om met gogue te longeren?
Sinds een maand of twee longeer ik Regina elke keer voor het rijden, een minuut of tien met gogue. En je ziet echt duidelijk vooruitgang. Ze zoekt aan de longe vrijwel direct de ontspanning op, en hier heb je weer profijt van onder het zadel.
Met gogue worden ze eigenlijk constant gevraagd, lang en laag te gaan lopen, als ze dit doen gaat als beloning de druk achter de oren weg. Regina reageert hier echt super op
Succes met Otto!