Otto @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 13:12

'Kijk dit wil ze horen! OK dan!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 14:43

Tancreda4"]
[quote="Anna-Jelly schreef:
Waarom heb je een longeersingel over het zadel heen?? Verward

Omdat we na het longerne nog gingen rijden, en hij dan al zijn zadel op heeft. En op deze manier schuift de longeersingel ook niet als hij eens gaat hangen, wat normaal wel soms wel eens wilde gebeuren omdat hij net wat aan de grote kant is en er geen gaatjes bij kunnen (en een stuk of wat dekjes eronder is ook niet echt iets...)
[/quote]

Oké dat had ik er niet uit begrepen Haha!

A8H is nog steeds in het geheugen lees ik wel.. Ik snap niet waarom iedereen altijd meteen aan A8H denkt als er weer iemand praat over zonder bijzets longeren? Lips are sealed

Verder kun je het ook eens met balkjes proberen? Ik longeer zelf met balkjes (zonder bijzet.. woow A8H ) wat me erg goed bevalt. Wat misschien ook goed voor zijn rug is Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:01

Anna-Jelly schreef:

A8H is nog steeds in het geheugen lees ik wel.. Ik snap niet waarom iedereen altijd meteen aan A8H denkt als er weer iemand praat over zonder bijzets longeren? Lips are sealed

was niet zo zeer een l*llge opmerking ofzo, maar in t begin dat A8H hier was zijn er nogal flinke discussies geweest, en als ik t heb onthouden wil dat heel wat zeggen, heb nml niet zo'n goed geheugen Knipoog

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:32

Heb je gelijk aan! Daar kan ik me ook nog wel iets van herinderen! Maargoed, leuke foto's nogmaals meid!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 16:42

Balkjes zal ik ook eens proberen. Dat is me idd door meerdere personen aan geraden.

Bedankt voor de tips die toch nog zijn langs gekomen OK dan!

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:45

Als we nu eens iedereen lieten rijden zoals hij zelf wilt?! Cap, hulpteugels, allemaal de keuze van de ruiter zelf. Akkoord als je ziet dat het paard echt pijn heeft ofzo, maar dat is hier toch absoluut niet het geval he??
Nee, ziet er goed uit vind ik!

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 17:14

Ik vroeg alleen waarom jullie met hulpteugels longeerde, en ik wilde niet tancreda's paardje afkraken of zo. Want ik zie ook dat ze niet te strak zitten, en het is een mooi paard. En ik wil Tancreda ook niet aanvallen maar nu vallen jullie mij juist aan.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 17:30

Leuke foto's van een leuke karreknol Haha!

Heb je wel eens geprobeerd om met gogue te longeren?
Sinds een maand of twee longeer ik Regina elke keer voor het rijden, een minuut of tien met gogue. En je ziet echt duidelijk vooruitgang. Ze zoekt aan de longe vrijwel direct de ontspanning op, en hier heb je weer profijt van onder het zadel.
Met gogue worden ze eigenlijk constant gevraagd, lang en laag te gaan lopen, als ze dit doen gaat als beloning de druk achter de oren weg. Regina reageert hier echt super op

Succes met Otto!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 17:34

Jennyzz schreef:
Ik vroeg alleen waarom jullie met hulpteugels longeerde, en ik wilde niet tancreda's paardje afkraken of zo. Want ik zie ook dat ze niet te strak zitten, en het is een mooi paard. En ik wil Tancreda ook niet aanvallen maar nu vallen jullie mij juist aan.

Geplaatst: 22-04-04 17:33

--------------------------------------------------------------------------------

De mensen die weten hoe ze met hulpteugels om moeten gaan brengen het in de praktijk! deze meid weet dat. En als ze daar ook maar wat aan twijfelde stond het wel bij rijtechnische problemen. En dat je je aangevallen voelt snap ik wel. Maar je reageerde ook niet bepaald voorzichtig naar haar toe!

En de genen die tegen hulpteugels zijn! Als je paardje maar goed loopt. sommige mensen hebben net even wat meer hulp nodig, maar die weten meestal ook wel waar ze het over hebben!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 19:19

Richtje schreef:
Leuke foto's van een leuke karreknol Haha!

Heb je wel eens geprobeerd om met gogue te longeren?
Sinds een maand of twee longeer ik Regina elke keer voor het rijden, een minuut of tien met gogue. En je ziet echt duidelijk vooruitgang. Ze zoekt aan de longe vrijwel direct de ontspanning op, en hier heb je weer profijt van onder het zadel.
Met gogue worden ze eigenlijk constant gevraagd, lang en laag te gaan lopen, als ze dit doen gaat als beloning de druk achter de oren weg. Regina reageert hier echt super op

Succes met Otto!

Zo'n Gogue zal ik wel eens voorleggen bij zijn verzorgster. Mischien dat dat idd ook handig is bij Otto en de moeite waard om aan te schaffen.
Zal er eens wat meer over zoeken, want daar heb ik geen ervaringen mee.