Spring en dressuurfoto's!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:31

Ben nog een ding tegen gekomen die anderen nog niet hebben gezegd Tong uitsteken Je moet je bovenarmen tegen je lichaam houden.. niet je armen helemaal naar voren gooien net alsof je een kruiwagen aan het duwen bent ofzo Tong uitsteken:D Volgens mij zijn je teugels daarom ook zo lang.. je probeert hem vooruit te rijden..wat opzich heel goed is, omdat ze nogal op de voorhand loopt. Maar je zou iets meer in het zadel kunnen gaan zitten, lang maken, borst vooruit, op je zit naar voren rijden.. en van voren een beetje inhouden.. Zo komt ze op haar achterhand.. en gaat ze vanzelf aan de teugel. :S Wow vaag verhaal haha Haha! Je bent verder heel goed vooruit gegaan! Succes verder.. hoop dat je iets aan mn vage verhaal hebt Haha!

Bayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:43

Ik vind dat je houding beter is als je springt dan wanneer je dressuurt.
Je zegt dat hij nogal snel is in galop maar door naar voren te gaan zitten stimuleer je dat.
Ik vind je houding buiten dat naar voor zitten best goed, alleen de teugels soms een beetje te lang.
Leuke pony btw!

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:12

Leuke foto's hoor.
Starlight is wel een erg mooie pony.
Soms beetje eigen wil he? Knipoog

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 20:24

_Romana_ schreef:
Dat je hem op je benen naar beneden wilt rijden zodat hij goed over zijn rug loopt is wel goed, alleen denk ik wel dat dat met waslijn teugels niet lukt! ik denk dat je wat meer contact moet houden met de mond en dus moet zorgen dat je teugels niet in slappe boogjes hangen..

Oke ik zal er de volgende keer op letten OK dan! bedankt voor de tips Knipoog

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:25

he... waar is nou mn reactie Verward k weet zeker dat k wat getypt had hoor!
iig, ik vind dat jullie vooruit gaan, ook al kan het nog steeds beter. tips/opmerkingen zijn al gegeven, dus ik ga niet in herhaling vallen Knipoog
btw, je springfotos vind ik leuk! wat zien de balken er nog mooi uit.. vrij nieuw zeker, of heb je grote schoonmaak gehad Tong uitsteken

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 20:33

Shanna16 schreef:
he... waar is nou mn reactie Verward k weet zeker dat k wat getypt had hoor!
iig, ik vind dat jullie vooruit gaan, ook al kan het nog steeds beter. tips/opmerkingen zijn al gegeven, dus ik ga niet in herhaling vallen Knipoog
btw, je springfotos vind ik leuk! wat zien de balken er nog mooi uit.. vrij nieuw zeker, of heb je grote schoonmaak gehad Tong uitsteken

Nee heb ze vorig jaar voor mn verjaardag gekregen, ons pap heeft ze zelf gemaakt. Toen heb ik alleen de groene en de rooie gebruikt, dit jaar de gele ipv de groene Pling dus de gele zijn nog nieuw

en trouwens, ik spring amper ooit dus zoveel slijten ze niet Schijnheilig

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 20:39

NehnaDagmar schreef:
Ben nog een ding tegen gekomen die anderen nog niet hebben gezegd Tong uitsteken Je moet je bovenarmen tegen je lichaam houden.. niet je armen helemaal naar voren gooien net alsof je een kruiwagen aan het duwen bent ofzo Tong uitsteken:D Volgens mij zijn je teugels daarom ook zo lang.. je probeert hem vooruit te rijden..wat opzich heel goed is, omdat ze nogal op de voorhand loopt. Maar je zou iets meer in het zadel kunnen gaan zitten, lang maken, borst vooruit, op je zit naar voren rijden.. en van voren een beetje inhouden.. Zo komt ze op haar achterhand.. en gaat ze vanzelf aan de teugel. :S Wow vaag verhaal haha Haha! Je bent verder heel goed vooruit gegaan! Succes verder.. hoop dat je iets aan mn vage verhaal hebt Haha!

Dankje! Haha!
Ik weet niet precies wat jullie eigelijk bedoelen met op de voorhand lopen, en hoe kun je het verhelpen?
Teugels zijn btw zo lang omdat ik altijd buitenrij, en dan dus altijd gewoon lang laten. En als ze aan de teugel loopt ontspan ik teveel waardoor er echt grote bogen in komen Bloos
Ik denk er gewoon niet aan om ze op maat te nemen + dat ze dribbelig wordt van contact teugel. Dravers worden 'aangespoord' door aan hun bit te trekken op de baan, dus daardoor komt dat Knipoog

Mn armen... ja erg he die ene foto, maar volgens mij heb ik ze normaal gewoon langs mn zij hangen, wel iets te ver naar voren, maar wel langs mn lichaam zegmaar.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:36

Leuke foto's van Floem. Je hebt al veel goed tips gehad om je houding enz.. te verbeteren. Handig he online instructie Tong uitsteken
T lijkt me best moeilijk oor dat dressuren met een draver.. al valt het met mijn Tinkie ook niet mee Haha!
Toch wel aan te raden om eens wat priveles te nemen, daar kan je echt veel baat bij hebben
Ik heb regelmatig zitles aan de longe en dat werkt best goed, al vind ik het we afzien Schijnheilig
De springfoto's zijn echt ook heel cool!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:44

xtostarlight schreef:
Het is een draver en in de bak is normaal gesproken een echte ramp!

So what Tong uitsteken

Ik zou Starlight graag nog een keertje meeten! Ik wil zo veel mogelijk Dravers uitproberen Haha! .

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:47

Moet je snel langskomen, bij ons in de buurt staat er ook nog 1 voor de verkoop! Marlou weet wel welke ik bedoel Haha!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:48

Ik zal mijn paps eens lief aankijken komende vakantie Knipoog

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:13

xtostarlight"]
[quote="Heranda schreef:
Leuke foto's hoor Lou! Lachen Floem Lovers
Beter als de vorige x! Ga zo door OK dan!
Hopelijk mag 't van me vader in de Meivakantie... Verdrietig

Ik hoop het ook Lachen
dan gaat mirrie ook op floem springen he Tong uitsteken
[/quote]

Ohja? Bloos! Jij weet meer als mij Haha!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:29

Nou, je geeft zelf al aan waar het beter kan, maar wel goed blijven denken over jezelf he?! Je moet wel in jezelf blijven geloven, anders lukt het niet. Je zegt meteen al: Dikke reet. Helemaal niet waar! En die houding is al echt verbeterd. Het gaat vast helemaal goed komen hoor!

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 08:37

dankjewel Bloos Haha!
(late reactie, ben net terug uit tsjechie Knipoog )

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 08:48

Jellie schreef:
Leuke foto's van Floem. Je hebt al veel goed tips gehad om je houding enz.. te verbeteren. Handig he online instructie Tong uitsteken
T lijkt me best moeilijk oor dat dressuren met een draver.. al valt het met mijn Tinkie ook niet mee Haha!
Toch wel aan te raden om eens wat priveles te nemen, daar kan je echt veel baat bij hebben
Ik heb regelmatig zitles aan de longe en dat werkt best goed, al vind ik het we afzien Schijnheilig
De springfoto's zijn echt ook heel cool!

Ja dat met de draver is wel, maar ik denk vooral met gekoerste dravers. Op die dravers die te koop staan (zie bericht danielle Knipoog ) is volgens mij best een beetje dressuurmatig te rijden zonder dat die aan de wandel gaan hoor. Helaas (of ja helaas... Tong uitsteken ) floemie niet

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 08:50

Ilse schreef:
Ik zal mijn paps eens lief aankijken komende vakantie Knipoog

Jaaa! Haha! Het is nu meivakantie en met een beetje geluk heeft Bert die merrie ook nog..

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 13:18

Kom gewoon een keer naar kootwijkerbroek Xto Tong uitsteken en dan zal ik je es ff omscholen tot dressuuramazone Knipoog

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 17:11

Ctal schreef:
Kom gewoon een keer naar kootwijkerbroek Xto Tong uitsteken en dan zal ik je es ff omscholen tot dressuuramazone Knipoog

zo gauw ik een trailer heb is dat het eerste wat ik doe Haha! en dan ook over de veluwe he

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 18:24

helemaal eens met Tinne....
sorry.... Knipoog