Een paard met verlatingsangst!! HELP ME!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aardbei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 12:23

kellybelly schreef:
Ik ken ook een pony die dit heel erg heeft gehad en nog steeds een beetje heeft op bepaalde momenten. De remedie: geduld. Gewoon doorgaan zoals hier al vele malen is gezegd. In het het begin heel moeilijk, maar je zult merken dat het al makkelijker wordt, zowel voor jezelf om het paard aan te kunnen als voor het paard. Als hij merkt dat ze echt niet weggaan en dat hij uiteindelijk toch wel weer naar de andere paarden toe mag wordt het echt wel beter. Het kan alleen heel erg lang duren :S . Maar geduld is een schone zaak!!! (en soms heel erg moeilijk)
succes!!

Ja, ik ga van de week maar eens oefenen, maar telkens als ik wil gaan is de bak bezet !! Maar ik ga oefenen, oefenen, oefenen en oefenen...met veel geduld, maar we gaan het proberen!!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 22:10

Haha, sorry maar je paard loopt gewoon over je heen en heeft geen respect voor je.
Hij vond het waarschijnlijk 1x jammer dat zijn 'maatje' wegging uit de bak, is toen raar gaan doen. En dat werd naar zijn mening best lekker goed gevonden door jou en nu doet hij het iedere keer.

Ik vraag me af hoe je paard de bak uitloopt? Er zit toch meestal een hek voor?

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 00:19

Sjonniej schreef:
Haha, sorry maar je paard loopt gewoon over je heen en heeft geen respect voor je.
Hij vond het waarschijnlijk 1x jammer dat zijn 'maatje' wegging uit de bak, is toen raar gaan doen. En dat werd naar zijn mening best lekker goed gevonden door jou en nu doet hij het iedere keer.

Ik vraag me af hoe je paard de bak uitloopt? Er zit toch meestal een hek voor?

In de bak die zij bedoelt zit geen hek.. Er ligt alleen een houten plank die je erop kan leggen, maar een stoot en hij ligt eraf! Hij is ook best dun...
We hebben nog 2 andere bakken die helemaal goed zijn en deze is voor longeren en losgooien en deze wordt zeg maar een beetje verwaarloosd Scheve mond
Maar ik hoorde dat er een nieuwe komt, want deze bodem is ook niet meer helemaal in orde, maar dat is afwachten of het ook waar is..

aardbei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 16:27

Nee, inderdaad...die bodem is gewoon *pieppp* (om het even netjes te zeggen). Er liggen allemaal stenen enzo. Vrijdag ga ik er weer rijden, als er geen lessen zijn Haha!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:34

Wat ik me dan gelijk afvraag, waarom rijd je in deze bak en niet in één van de andere twee..... Verward

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:51

Richtje schreef:
Wat ik me dan gelijk afvraag, waarom rijd je in deze bak en niet in één van de andere twee..... Verward

Met wedstrijden zijn de andere 2 bezet en dan heb je alleen die bak nog...

Ik denk dat ze gewoon wil oefenen dat als er wedstrijden zijn ze gewoon kan rijden..

Ik heb er afgelopen zondag ook in gereden, het was nog te doen..
De andere bakken waren pas laat in de middag vrij en ik had toen echt geen tijd.

aardbei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 20:03

miesie"]
[quote="Richtje schreef:

Met wedstrijden zijn de andere 2 bezet en dan heb je alleen die bak nog...

Ik denk dat ze gewoon wil oefenen dat als er wedstrijden zijn ze gewoon kan rijden..

Ik heb er afgelopen zondag ook in gereden, het was nog te doen..
De andere bakken waren pas laat in de middag vrij en ik had toen echt geen tijd.
[/quote]
Ja, dat klopt. En ik vind dat hij gewoon overal moet leren lopen! Als ik uitwedstrijden ga rijden moet hij ook op vreemd terrein, maar het is meer dat hij niet tegen alleen zijn kan!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:21

Maar als jij een band met je paard hebt, voelt hij zich bij jou toch ook thuis? En mist hij zijn soortgenootjes niet.
Als jij goed met hem omgaat ziet hij jou ook als zijn vriend en zal hij het jammer vinden dat zijn andere vriendjes weggaan, maar zal toch bij jou blijven. En hij staat toch lager in de rangorde als jou, hoop ik tenminste, dus als je dit goed voor elkaar heb, dan zou hij niet weglopen.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:32

Dat is toch niet het punt hier.. Ze heeft het blijkbaar niet voor elkaar en vraagt om advies.. niet l*llig bedoeld ofzo, maar aan jouw reacties heeft ze weinig, ze wil juist weten wat ze daaraan kan doen..

Volgens jou een betere band opbouwen.. maar hoe ze dat zou moeten doen ze is al helemaal gek met hem..

Dus als je misschien wat beter uit zou kunnen leggen op wat voor manier ze dit allemaal kan verbeteren..

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 09:55

Maar kan je dan niet eerst oefenen met alleen rijden in een van de goede bakken. Als dat lukt, zal het alleen rijden in de derde bak niet veel meer problemen geven.

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:01

allemaal goede tips
het is idd een gehoorzaamheidsprobleem
elk paard vindt het onprettig om alleen te zijn, maar ze moeten er maar aan wennen dat dat af en toe van ons moet
je moe toveral kunnen rijden, dus doorzetten en nie t zijn zin geven
succes ermee
zet hem maar met moeilijke dingen aan het werk, beloon hem hardop en doe verder of je neus bloedft! er is niets aan de hand

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:21

miesie schreef:
Dus als je misschien wat beter uit zou kunnen leggen op wat voor manier ze dit allemaal kan verbeteren..

Kijk eens bij UZ daar staan een heleboel topics over NH. Daarin staan weer een hoop 'spelletjes' die je kan doen met je paard. Zo zijn ze samen lekker bezig en krijg het paard respect voor haar, daar zijn de spelletjes voor.

aardbei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 15:29

Een meisje van stal gaat me helpen, want ik heb volgende week buitenwedstrijd *save me*

aardbei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 21:37

Het is gelukt....en hij was superbraaf...Zij is er eerst op gegaan en toen heeft ze mij geholpen met rijden....hij liep super!! Morgen wedstrijd...brrrrr

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 10:08

Hoe vervelender je paard is met zulke dingen, hoe meer je met hem aan 't werk moet. Zet maar op de volte en laat maar lopen. Volte sluiten en openen. Zorgen voor controle.

Ik liet mijn paard bewust nog even een paar minuten in de bak lopen als de andere paarden weggingen. Pas als ze weer normaal deed, mocht zij ook stoppen. Dat heeft gelukkig wel gewerkt.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 12:48

Zolang ik Bruce ken heeft hij hier al last van. Hij heeft bij zijn eerste eigenaar altijd alleen gestaan geloof ik en dat is hem niet zo goed bevallen. Bij evelien hechte hij zich ook altijd heel erg aan sebastiaan. (Ze stonden toen nog samen bij hu thuis, zonder de andere paarden) Maar het is ook een gedeelte aanstellen hoor. Dus je moet proberen hem gewoon door te rijden. Want hij kan wel gewoon normaal doen.
Succes ermee

aardbei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 15:10

Leonie_M schreef:
Zolang ik Bruce ken heeft hij hier al last van. Hij heeft bij zijn eerste eigenaar altijd alleen gestaan geloof ik en dat is hem niet zo goed bevallen. Bij evelien hechte hij zich ook altijd heel erg aan sebastiaan. (Ze stonden toen nog samen bij hu thuis, zonder de andere paarden) Maar het is ook een gedeelte aanstellen hoor. Dus je moet proberen hem gewoon door te rijden. Want hij kan wel gewoon normaal doen.
Succes ermee

O, fijn om te weten dat hij dat al eerder deed! Ik dacht al dat het aan mij lag :S Maar gelukkig gaat het nu weer wat beter *LOL*

Mies2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:25

Wij hadden ook zo'n paard op stal die niet alleen in de baan kon, wij hebben het op gelost door eerst dat paard vlink aan het werk te zetten zodat hij vergat dat hij alleen in de baan was, dat werkte een tijdje maar na een tijdje had dat geen zin meer.
Zodra een paard na een tijdje braaf in de baan heeft gelopen en het op eens weer eng vind neemt het paard je onwijs in de zeik dan moet je een keer boos worden.
We hebben ook dat paard op een andere stal gezet bij een meneer die per dag 6 keer 15 min. met je paard het probleem gaat verhelpen.
Het is ook een soort therapeut....
Als het nou niet werkt wat je zelf met hem gaat proberen en je denkt aan zo'n therapeut heb ik wel een nummer voor je.
Groetjes en suc6!!
OK dan!

aardbei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 14:05

Bedankt!! Als het niet meer gaat laat ik het je weten