Jordy @ work in het mintgroen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:00

Nope, van maart tot september is het hoogseizoen Knipoog

Voorkant is logisch: daar springen ze op af. Vlooien worden "wakker" door trilling in de grond... En omdat het haar daar wat korter is kunnen ze daar precies bijten en zíe je het daar ook.

kriebelkriebelkriebel

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:03

Leuk setje! Wel niet helemaal mijn kleur, maar het staat grappig bij dit bont paardje!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 15:08

Chubby schreef:
Nope, van maart tot september is het hoogseizoen Knipoog

Voorkant is logisch: daar springen ze op af. Vlooien worden "wakker" door trilling in de grond... En omdat het haar daar wat korter is kunnen ze daar precies bijten en zíe je het daar ook.

kriebelkriebelkriebel

Ik heb gelijk geen zin meer om zo te gaan rijden, moet ik de hele tijd aan die vlooien denken Scheve mond Ieuwwwww

Ik ga hem straks even helemaal goed checken op vlooien..... Maar op andere plekken lijkt hij geen jeuk te hebben. Zijn benen bijt hij helemaal kapot Verdrietig

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:43

Hij ziet er echt prachtig uit met dat mintgroen!
Het is echt een knappe, stoere kerel geworden Haha!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:50

Oh.. wat is ie toch weer lief Haha! Jammer dat het dekje wat te groot is maarja ik zou ook eerder gaan voor iets te groot dan te klein Knipoog

Ik vind het tóch best stoer hóór dat mintgroen Tong uitsteken --> ik geloof dat bij zwartbont (bijna) alles staat -->tenminste ik heb nog niks gezien wat er niet bijpaste. OK ik vind bv. geruit enz zelf niet mooi, maar aan het zwartbont ligt t dan niet Haha!

narretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:52

Supertje"]
[quote="Chubby schreef:
Citaat:
Ook heeft hij de laatste tijd iets 'raars'. Als zijn benen erg vies worden, veel zand/grond erop, krijgt hij een soort van rode 'uitslag' op zijn benen, de huid wordt dan echt rood aan de voorkant van zijn pijpbeen

Hebben jullie honden / katten rondlopen bij of in de bak? Het schijnt toch nog regelmatig voor te komen dat rijbakken heerlijke plekken zijn voor vlooienplagen! Vooral als een paard dan wat hariger is dan gemiddeld kan 'ie er nog meer last van hebben...

Zo maar iets wat hierbij in me opkwam Lachen

Zou heel goed kunnen, vorig jaar hadden we ook een vlooienplaag in de bak (brrrr... krijg nu alweer jeuk). Maar is het daar niet erg vroeg in het jaar voor? En het vreemde is dat hij het echt alleen aan de voorkant van zijn benen heeft, juist waar het haar wat korter is. Zeg maar vanaf de knie tot zo'n 10 cm boven de kroonrand.
[/quote]

Leuke foto's en leuke pony! Even over die vlooienplaag in de bak daar had ik dus tot nu toe echt nog nooit van gehoord. Hoe hebben jullie dat toen bestreden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:04

Ik vind het erg leuk staan, die kleur! Lachen Alleen vind ik persoonlijk bandages ook niet staan bij bijvoorbeeld een Tinker. Maar het heeft dus een goede reden. Lachen

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 17:37

de foto's zijn leuk Haha! ! hahah...
alllen de laatste foto's zijn kruisjes geworden Knipoog

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:35

Brrrr mintgroen. Knipoog Hij ziet er wel schattig uit als kinderpony. Lachen
Misschien moet je om te testen of het vlooien zijn zelf even een rondje met opgerolde broekspijpen door de bak rennen?? Haha! Schijnheilig Of vragen of andere paarden er ook last van hebben

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 18:42

Whahaha Egt Gaaffff die kleur Haha! ziet er egt wel leuk uit!!!!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 19:18

Fonnie schreef:
Brrrr mintgroen. Knipoog Hij ziet er wel schattig uit als kinderpony. Lachen
Misschien moet je om te testen of het vlooien zijn zelf even een rondje met opgerolde broekspijpen door de bak rennen?? Haha! Schijnheilig Of vragen of andere paarden er ook last van hebben

Ieks! Nee echt niet!
Andere paarden hebben er voor zover ik weet geen last van. Misschien dat het ook een allergie voor het één of ander kan zijn.....
Vorig jaar had hij nergens last van, het is een tijdje geleden plotseling op komen zetten.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:20

Leuk paardje!!
loopt wel lief!!
-xx-

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:24

Geweldige kleuren en een geweldig paard Kwijl Haha!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:45

is mijn internet traag? of zijn jou foto's groot? hij doet er mega lang over om te laden terwijl ik een vrij snelle kabelverbinding heb

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 19:55

Zo groot zijn de foto's niet, en bij mij laad hij normaal, terwijl ik een flutverbinding heb...

Li3FM3isj3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:00

echt een leuk paardje! Haha!
en dat mint staat best stoer hoor! Knipoog

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:13

Leuk kleurtje hoor!
Staat 'm goed, en wat looptie netjes! Kwijl

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 12:22

Bedankt allemaal!
Ik ga zo weer even naar de ruitersportzaak, mijn moeder vond dit setje zo leuk staan, dat ik nog een leuk knal-kleurtje uit mag zoeken Haha!
Denk dat ik maar voor wegwerkers-oranje of knalgeel ga Tong uitsteken

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:03

Jordy blijft een prachttink! En wat is tie toch braaf geworden !

Het setje vind ik persoonlijk niet zo erg mooi Bloos Het rijden ziet er verder prima uit, al lijkt het of je af en toe net wat te veel terugwerkt met je handen....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:09

Aargh....zonnebril!! Haha!
Nee hoor, hij ziet er schattig uit.
Jammer dat je met die bandages z'n sokken verstopt.

Maarre, Jordy ziet er goed uit en loopt volgens mij steeds beter OK dan!

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:04

Supertje schreef:
Ik ga zo weer even naar de ruitersportzaak, mijn moeder vond dit setje zo leuk staan, dat ik nog een leuk knal-kleurtje uit mag zoeken Haha!
Denk dat ik maar voor wegwerkers-oranje of knalgeel ga Tong uitsteken

Waarom heb ik niet zo'n moeder Schijnheilig
Ik opperde mijn idee voor een mintgroen of olijfgroen setje voor Staar en ik kreeg gelijk naar mn hoofd: Hij heeft prachtige sokken van zichzelf, ga er toch niets overheen doen Verward

Tja, ook logica he Clown

Jordy ziet er trouwens goed uit (ook in dat mintgroen) en het rijden ziet er ook goed uit hoor, wanneer ga je naar je andere stal? Snel al? je ging toch waarschijnlijk naar Strijen sas?

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 15:13

Tiko schreef:

Het setje vind ik persoonlijk niet zo erg mooi Bloos Het rijden ziet er verder prima uit, al lijkt het of je af en toe net wat te veel terugwerkt met je handen....

Mijn teugels zijn vrijwel altijd te lang Bloos , en als ik daar weer eens mee geconfronteerd word, gaan mijn ellebogen erg ver naar achteren om genoeg contact te houden..... Of bedoel je dat niet? Ik heb bij Jordy trouwens vrijwel nooit erg veel druk, dat kan hij nog steeds slecht hebben.

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 15:29

Supertje"]
[quote="Tiko schreef:

Mijn teugels zijn vrijwel altijd te lang Bloos , en als ik daar weer eens mee geconfronteerd word, gaan mijn ellebogen erg ver naar achteren om genoeg contact te houden..... Of bedoel je dat niet? Ik heb bij Jordy trouwens vrijwel nooit erg veel druk, dat kan hij nog steeds slecht hebben.
[/quote]

Op deze foto bijvLIJKT het iig alsof je behoorlijk terugwerkt met je binnenhand, en hem sowieso niet voldoende op de buitenhand hebt:
Afbeelding
Daar doelde ik op Lachen

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 16:08

Ah, oke, duidelijker.
Ik wil als eerste wel even zeggen dat mijn linker en rechterhand nooit precies naast elkaar kunnen zitten, omdat mijn linkerarm een stuk korter is dan rechts. Ook is aan die kant mijn elleboog gefixeerd.
Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat het goed is overigens.... Ik laat mijn rechterarm 'hangen' hier, en als links niet vastzat, zou die ook hangen. Ook zit ik erg scheef, deze foto is van een stukje schoudervoor, en dan hang vaak nog *heel fout* mee, de verkeerde kant op dus.
Wel weet ik vrijwel zeker, dat ik op beide teugels evenveel druk heb op deze foto.